Τρίτη, 9 Ιουνίου, 2026 - 22:57
Money And Life
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
    • Κοινωνία
  • Κόσμος
  • Πολιτική
  • Οικονομία
    • Επιχειρείν
    • Αγορές
    • Real Estate
  • LIFESTYLE
  • Αυτοδιοίκηση
    • Τοπική Αυτοδιοίκηση
    • Περιφέρεια
  • Αρθρογραφία
    • Αφιερώματα
  • Συνεντεύξεις
    • Podcast
  • Πολιτισμός
  • Γαστρονομία
  • Ταξίδια
    • Προορισμοί
    • Τουρισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Αθλητικά
  • Περιβάλλον
    • Οικολογία
    • Pet Stories
  • Επικοινωνία
Money And Life
Home Επιστήμη Υγεία

Πώς συνδέεται το εγκεφαλικό με την υπερβολική κατανάλωση καφέ και αναψυκτικών

Money & Life by Money & Life
3 Οκτωβρίου 2024
in Υγεία
0 0
0
Πώς συνδέεται το εγκεφαλικό με την υπερβολική κατανάλωση καφέ και αναψυκτικών
Share on FacebookShare on Twitter

Η κατανάλωση τσαγιού συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο εγκεφαλικού.

Η υπερβολική κατανάλωση αναψυκτικών και χυμών φρούτων με συντηρητικά συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου σύμφωνα με τα νέα ευρήματα από παγκόσμιες ερευνητικές μελέτες, με επικεφαλής το Πανεπιστήμιο του Galway, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο McMaster του Καναδά και ένα διεθνές δίκτυο ερευνητών για τα εγκεφαλικά επεισόδια. Σύμφωνα με τα ίδια ευρήματα, η κατανάλωση περισσότερων από τεσσάρων φλιτζανιών καφέ την ημέρα αυξάνει επίσης τον κίνδυνο εγκεφαλικού.

Τα ευρήματα, σύμφωνα με το healthstat.gr, προέρχονται από δύο αναλύσεις του ερευνητικού έργου Interstroke, οι οποίες έχουν δημοσιευθεί. Οι επιπτώσεις των ανθρακούχων ροφημάτων, των χυμών φρούτων/ποτών και του νερού αναφέρθηκαν στο Journal of Stroke και τα ευρήματα που σχετίζονται με το τσάι και τον καφέ στο International Journal of Stroke.

Το Interstroke είναι μία από τις μεγαλύτερες διεθνείς μελέτες παραγόντων κινδύνου για εγκεφαλικό, στην οποία συμμετείχαν σχεδόν 27.000 άτομα, σε 27 χώρες, συμπεριλαμβανομένων σχεδόν 13.500 ατόμων που υπέστησαν το πρώτο τους εγκεφαλικό.

Όσοι έλαβαν μέρος στη μελέτη προέρχονταν από ένα ευρύ φάσμα γεωγραφικών περιοχών, με διαφορετικά προφίλ καρδιαγγειακού κινδύνου, συμπεριλαμβανομένης της Ιρλανδίας και του Ηνωμένου Βασιλείου.

Η μελέτη που επικεντρώθηκε στην κατανάλωση ανθρακούχων ποτών και χυμών φρούτων διαπίστωσε:

– Τα ανθρακούχα ποτά, είτε περιέχουν ζάχαρη είτε άλλα γλυκαντικά συνδέθηκαν με 22% αυξημένη πιθανότητα εγκεφαλικού. Ο κίνδυνος αυξήθηκε απότομα με την κατανάλωση δύο ή περισσοτέρων αναψυκτικών την ημέρα.

– Η σχέση μεταξύ ανθρακούχων ποτών και πιθανότητας εγκεφαλικού ήταν μεγαλύτερη στην Ανατολική/Κεντρική Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή, την Αφρική και τη Νότια Αμερική.

– Η έρευνα σημείωσε ότι πολλά προϊόντα που διατίθενται στο εμπόριο ως χυμοί φρούτων παρασκευάζονται από συμπυκνώματα και περιέχουν πρόσθετα σάκχαρα και συντηρητικά, τα οποία μπορούν να αντισταθμίσουν τα οφέλη που συνήθως συνδέονται με τα φρέσκα φρούτα και στην πραγματικότητα να αυξήσουν τον κίνδυνο εγκεφαλικού.

– Οι χυμοί φρούτων συνδέθηκαν με 37% αύξηση της πιθανότητας εγκεφαλικού επεισοδίου λόγω αιμορραγίας (ενδοκρανιακή αιμορραγία). Δύο χυμοί φρούτων την ημέρα τριπλασιάζουν τον κίνδυνο.

– Η κατανάλωση περισσότερων από 7 φλιτζανιών νερό την ημέρα συνδέεται με μειωμένες πιθανότητες εγκεφαλικού που προκαλείται από θρόμβο.

– Η κατανάλωση περισσότερων από τεσσάρων φλιτζανιών καφέ την ημέρα αύξησε την πιθανότητα εγκεφαλικού κατά 37%.

– Η κατανάλωση τσαγιού συνδέθηκε με μειωμένη πιθανότητα εγκεφαλικού κατά 18-20%.

– Η κατανάλωση 3-4 φλιτζανιών πράσινου τσαγιού την ημέρα συνδέθηκε με 27% μικρότερη πιθανότητα εγκεφαλικού.

Πηγή: dnews.gr

Tags: εγκεφαλικόΥΓΕΙΑ
Previous Post

Στραβοπάτησαν Μπάγερν και Ρεάλ – Γκολάρα ο Τζόλης

Next Post

ΕΛΤΑ: Η σταδιακή ιδιωτικοποίηση ενός εμβληματικού φορέα

Related Posts

Το φάρμακο αμιβανταμάμπη εξαφάνισε πλήρως καρκινικούς όγκους σε ασθενείς – Για «πρωτοφανή αποτελέσματα» μιλούν οι ειδικοί
Υγεία

Το φάρμακο αμιβανταμάμπη εξαφάνισε πλήρως καρκινικούς όγκους σε ασθενείς – Για «πρωτοφανή αποτελέσματα» μιλούν οι ειδικοί

2 Ιουνίου 2026
Χανταϊός: Για πόσους μήνες επιμένουν τα συμπτώματα, η ζωή μετά τη λοίμωξη
Υγεία

Χανταϊός: Για πόσους μήνες επιμένουν τα συμπτώματα, η ζωή μετά τη λοίμωξη

13 Μαΐου 2026
Πώς δυναμώνει η καρδιά: Συνήθειες που συνιστώνται από καρδιολόγους
Υγεία

Πώς δυναμώνει η καρδιά: Συνήθειες που συνιστώνται από καρδιολόγους

3 Μαΐου 2026
Economist: Γιατί τα πρωτότοκα παιδιά είναι πιο έξυπνα
Υγεία

Economist: Γιατί τα πρωτότοκα παιδιά είναι πιο έξυπνα

18 Απριλίου 2026
Πώς θα αποκτήσουμε ευεξία; Ποια είναι η σωστή διατροφή;
Επιστήμη

Πώς θα αποκτήσουμε ευεξία; Ποια είναι η σωστή διατροφή;

4 Μαρτίου 2026
Social media: Γιατί κάποιοι άνθρωποι έχουν τόσους πολλούς followers – Οι ψυχολόγοι απαντούν
Επιστήμη

Social media: Γιατί κάποιοι άνθρωποι έχουν τόσους πολλούς followers – Οι ψυχολόγοι απαντούν

6 Φεβρουαρίου 2026
Next Post
ΕΛΤΑ: Η σταδιακή ιδιωτικοποίηση ενός εμβληματικού φορέα

ΕΛΤΑ: Η σταδιακή ιδιωτικοποίηση ενός εμβληματικού φορέα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΣΗΜΕΡΑ

Έρρικα Πρεζεράκου: Η ανάρτηση για την Παγκόσμια Ημέρα Ωκεανών – «Πάντα στο βάθος κρύβονται τα πιο σπάνια κομμάτια»

Έρρικα Πρεζεράκου: Η ανάρτηση για την Παγκόσμια Ημέρα Ωκεανών – «Πάντα στο βάθος κρύβονται τα πιο σπάνια κομμάτια»

15 ώρες ago

Δημοσκόπηση Interview: Στο 31,2% η ΝΔ, δεύτερη η ΕΛΑΣ με 16%, τρίτο το ΠΑΣΟΚ με 14,7% και οχτακομματική Βουλή

8 ώρες ago
Ποιοι γνωστοί πολιτικοί δεν έκαναν στρατιωτική θητεία

Ποιοι γνωστοί πολιτικοί δεν έκαναν στρατιωτική θητεία

2 έτη ago
Σούπερ μάρκετ: Η νέα εφαρμογή posokanei για σύγκριση τιμών σε πραγματικό χρόνο

Σούπερ μάρκετ: Η νέα εφαρμογή posokanei για σύγκριση τιμών σε πραγματικό χρόνο

7 ώρες ago

ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

  • LIFESTYLE
  • Αθλητικά
  • Αρθρογραφία
    • Αφιερώματα
  • Αυτοδιοίκηση
    • Περιφέρεια
    • Τοπική Αυτοδιοίκηση
  • Γαστρονομία
    • Οίνος
  • Δικαιοσύνη – ΟΠΕΔ
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
    • Κοινωνία
  • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Κόσμος
  • Οικονομία
    • Real Estate
    • Αγορές
    • Επιχειρείν
  • Περιβάλλον
    • Pet Stories
    • Οικολογία
  • Πολιτική
  • Πολιτισμός
  • Συνεντεύξεις
  • Ταξίδια
    • Προορισμοί
    • Τουρισμός
  • Χωρίς κατηγορία

ΔΕΙΤΕ ΑΝΑ ΘΕΜΑ

Champions League e-ΕΦΚΑ ΑΑΔΕ ΑΚΙΝΗΤΑ Αθήνα ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΥΠΑ ΕΝΦΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ ΕΥΡΩΠΗ ΕΦΟΡΙΑ Ελλάδα Επιχειρήσεις ΗΠΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΙΣΡΑΗΛ ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΚΟΚΑΙΡΙΑ ΚΙΝΑ Καιρός σήμερα Κυριάκος Μητσοτάκης ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ Ντόναλντ Τραμπ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΟΥΚΡΑΝΊΑ Οικονομία ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ ΠΑΣΟΚ Πρόγνωση καιρού ΡΩΣΙΑ ΣΑΝ ΣΉΜΕΡΑ ΣΕΙΣΜΟΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΣΥΡΙΖΑ ΤΟΥΡΚΙΑ ΤΡΑΜΠ Τέμπη Τουρισμός ΥΓΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ Χρηματιστήριο Αθηνών τεχνητή νοημοσύνη

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

  • 87k Followers

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΤτΕ: Αυξημένες κατά 5,7% οι τιμές των διαμερισμάτων το πρώτο τρίμηνο του 2026

ΤτΕ: Αυξημένες κατά 5,7% οι τιμές των διαμερισμάτων το πρώτο τρίμηνο του 2026

9 Ιουνίου 2026
Κοινωνικός Τουρισμός για συνταξιούχους: Αναρτήθηκαν το οριστικά αποτελέσματα – Δείτε αν είστε δικαιούχοι

Κοινωνικός Τουρισμός για συνταξιούχους: Αναρτήθηκαν το οριστικά αποτελέσματα – Δείτε αν είστε δικαιούχοι

9 Ιουνίου 2026
Ίντρις Έλμπα: «Το παγκόσμιο κοινό δεν θα δεχόταν έναν μαύρο Τζέιμς Μποντ» είπε ο διάσημος ηθοποιός

Ίντρις Έλμπα: «Το παγκόσμιο κοινό δεν θα δεχόταν έναν μαύρο Τζέιμς Μποντ» είπε ο διάσημος ηθοποιός

9 Ιουνίου 2026
Γεράσιμος Σκιαδαρέσης: Οι κόρες μου δε βρήκαν πόρτες ανοιχτές, γελάω όταν λένε «αν δεν είχαν τους γονείς, δε θα έκαναν τίποτα»

Γεράσιμος Σκιαδαρέσης: Οι κόρες μου δε βρήκαν πόρτες ανοιχτές, γελάω όταν λένε «αν δεν είχαν τους γονείς, δε θα έκαναν τίποτα»

9 Ιουνίου 2026
Μητσοτάκης: Η ψηφιακή επανάσταση άλμα λογοδοσίας και δημοκρατικής ευθύνης

Μητσοτάκης: Η ψηφιακή επανάσταση άλμα λογοδοσίας και δημοκρατικής ευθύνης

9 Ιουνίου 2026
Money And Life

Η νέα πλατφόρμα για την ενημέρωση σας!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ SPORT LIFESTYLE ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Ακολουθήστε μας στα Social Media

Τελευταία Νέα

  • ΤτΕ: Αυξημένες κατά 5,7% οι τιμές των διαμερισμάτων το πρώτο τρίμηνο του 2026
  • Κοινωνικός Τουρισμός για συνταξιούχους: Αναρτήθηκαν το οριστικά αποτελέσματα – Δείτε αν είστε δικαιούχοι
  • Ίντρις Έλμπα: «Το παγκόσμιο κοινό δεν θα δεχόταν έναν μαύρο Τζέιμς Μποντ» είπε ο διάσημος ηθοποιός
  • Γεράσιμος Σκιαδαρέσης: Οι κόρες μου δε βρήκαν πόρτες ανοιχτές, γελάω όταν λένε «αν δεν είχαν τους γονείς, δε θα έκαναν τίποτα»

Κατηγορίες

  • LIFESTYLE
  • Pet Stories
  • Real Estate
  • Αγορές
  • Αθλητικά
  • Αρθρογραφία
  • Αυτοδιοίκηση
  • Αφιερώματα
  • Γαστρονομία
  • Δικαιοσύνη – ΟΠΕΔ
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
  • Επιστήμη
  • Επιχειρείν
  • Κοινωνία
  • Κόσμος
  • Οικολογία
  • Οικονομία
  • Οίνος
  • Περιβάλλον
  • Περιφέρεια
  • Πολιτική
  • Πολιτισμός
  • Προορισμοί
  • Συνεντεύξεις
  • Ταξίδια
  • Τεχνολογία
  • Τοπική Αυτοδιοίκηση
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Χωρίς κατηγορία
  • Η εταιρεία
  • Όροι Χρήσης
  • Επικοινωνία

Money&Life ©

No Result
View All Result
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
  • Κοινωνία
  • Κόσμος
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Επιχειρείν
  • Real Estate
  • Αγορές
  • Αυτοδιοίκηση
  • Τοπική Αυτοδιοίκηση
  • Περιφέρεια
  • LIFESTYLE
  • Αρθρογραφία
  • Συνεντεύξεις
  • Πολιτισμός
  • Προορισμοί
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • Αθλητικά
  • Περιβάλλον

Money&Life ©

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Η ιστοσελίδα μας περιέχει cookies για την καλύτερη δυνατή εμπειρία σας. Αν συνεχίζεται την περιήγηση σε αυτήν αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης.