Παρασκευή, 31 Οκτωβρίου, 2025 - 11:46
27 °c
Athens
26 ° Πε
28 ° Πα
27 ° Σα
27 ° Κυ
Money And Life
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
    • Κοινωνία
  • Κόσμος
  • Πολιτική
  • Οικονομία
    • Επιχειρείν
    • Αγορές
    • Real Estate
  • LIFESTYLE
  • Αυτοδιοίκηση
    • Τοπική Αυτοδιοίκηση
    • Περιφέρεια
  • Αρθρογραφία
    • Αφιερώματα
  • Συνεντεύξεις
    • Podcast
  • Πολιτισμός
  • Γαστρονομία
  • Ταξίδια
    • Προορισμοί
    • Τουρισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Αθλητικά
  • Περιβάλλον
    • Οικολογία
    • Pet Stories
  • Επικοινωνία
Money And Life
Home Αθλητικά

Lamborghini Countach

Money & Life by Money & Life
20 Απριλίου 2022
in Αθλητικά
0 0
0
Lamborghini Countach
Share on FacebookShare on Twitter
Υπάρχουν ελάχιστα μοντέλα που να έχουν συμπληρώσει 16 χρόνια σταδιοδρομίας και αυτά αφορούν σε εξεζητημένες περιπτώσεις, όπως είναι τα ποθητά dream-cars.

Αυτοκίνητα που μοιάζουν εξωγήινα για τον απλό άνθρωπο, που πλημμυρίζουν με αφίσες το δωμάτιο ενός πιτσιρικά, αυτοκίνητα που τα οδηγούμε μόνο στα όνειρα μας. Η Countach της Lamborghini είναι ένα από αυτά, ένα από τα πιο διάσημα supercars που έχουν κυκλοφορήσει ποτέ στους δρόμους του πλανήτη.

Γενεύη, 1971. Το ενδιαφέρον στην ελβετική έκθεση αυτοκινήτου μονοπωλείται από το εντυπωσιακό κίτρινο concept-car με τα σήματα της Lamborghini και το πανίσχυρο μηχανικό σύνολο στο πίσω μέρος του. Η κωδική ονομασία του, LP 500, βασίστηκε στα αρχικά των λέξεων «Longitudinale Posteriore» καθώς και στα νούμερα της χωρητικότητας -5,0 λίτρων- του κινητήρα χωρητικότητας 5,0 λίτρων· αν και το πρωτότυπο διέθετε τετράλιτρο μοτέρ. Ο πρώτος στόχος των Ιταλών είχε επιτευχθεί ήδη κερδίζοντας το παιχνίδι των εντυπώσεων. Ωστόσο, η κοινή γνώμη είχε ενθουσιαστεί τόσο πολύ και τα άκρως θετικά μηνύματα της παρότρυναν τον Ferruccio Lamborghini να δώσει το πράσινο φως για την εξέλιξη του συγκεκριμένου μοντέλου.

Αναμνήσεις από το μέλλον…

 

O Paolo Stanzani ανέλαβε την εποπτεία του όλου project, ο Marchello Gardini από την Carrozzeria Bertone τον σχεδιασμό και ο Bob Wallace, ένας από τους πιο διάσημους οδηγούς δοκιμών της Lamborghini, ήταν ο άνθρωπος που έτρεχε από την autostrada στην Raticosa, μέχρι και τις πίστες στο Vairano και στην Modena, για την εξέλιξη του αυτοκινήτου. Ανάμεσα στις μεγαλύτερες προκλήσεις που είχε να αντιμετωπίσει η ομάδα του Stanzani, αφορούσαν στην επαρκή ψύξη του V12 κινητήρα. Έτσι, στο μοντέλο παραγωγής τοποθετήθηκαν οι απαραίτητοι πλαϊνοί αεραγωγοί και εισαγωγές του αέρα εμπρός περιορίζοντας το πρόβλημα χωρίς όμως να επισκιάζουν την σαγηνευτική εμφάνιση του ιταλικού μοντέλου. Ξανά στην Γενεύη, το 1972 εμφανίστηκε μια κόκκινη Countach με την ονομασία LP 400 ενώ τον επόμενο χρόνο -το 1973- μια πράσινη της οποίας η εμφάνιση διέφερε ελάχιστα από την έκδοση παραγωγής που ακολούθησε στο επόμενο έτος.

Ο μύθος Countach. Διαθέτοντας αρκετά κοινά στοιχεία με την Miura, το αμάξωμα στηρίζονταν σε χαλύβδινο σωληνωτό πλαίσιο, εμπρός υπήρχαν διπλά ψαλίδια με τριγωνική βάση ενώ η πίσω ανάρτηση σχημάτιζε πολλαπλούς συνδέσμους στο πάνω μέρος της και ψαλίδια στο κάτω παραπέμποντας στα μονοθέσια της τότε εποχής.

Και στις δύο διατάξεις της ανάρτησης υπήρχαν σπειροειδή ελατήρια και αντιστρεπτικές ράβδοι, πίσω από όλους τους τροχούς δίσκοι ενώ η κρεμαγιέρα «γύριζε» μηχανικά χωρίς καμία υποβοήθηση. Η LP 400 ζύγιζε 1.370 κιλά και η κινητήρια δύναμή της πήγαζε από ένα V12 μοτέρ, με χωρητικότητα έξι λίτρα και περιεχόμενη γωνία 60 μοίρες. Η ισχύς του έφτανε τους 375 ίππους στις 8.000σ.α.λ. και η μέγιστη τιμή της ροπής τα 360Nm στις 5.000σ.α.λ. Το Road & Track είχε δοκιμάσει αυτό το εκπληκτικό supercar τον -τότε 52.000 δολαρίων- τον Φεβρουάριο του 1976 και οι επιδόσεις του ήταν αρκετά ικανοποιητικές· 6,8 δευτερόλεπτα για τα 0-100χλμ/ώρα με τελική ταχύτητα που άγγιζε τα 307χλμ/ώρα.

Lamborghini, από τα αλώνια στα σαλόνια!

Flash-back. Τα πράγματα δεν πήγαν όπως ήθελε ο Ferruccio Lamborghini και μέχρι το 1974 αναγκάστηκε να πουλήσει την εταιρία του στους Ελβετούς Rosetti και Leimer. Η πτώχευση ακολούθησε το 1978 και αργότερα η διαχείριση της Lamborghini από την αγωνιστική Hubert Hahne. Το 1980 ανέλαβαν οι Mimran brothers και ξεκίνησε το project της Diablo, πριν τελικά το πουλήσουν στην Chrysler το 1987. Μετά από 2.042 αντίτυπα, η παραγωγή της Countach τερματίστηκε το 1990.

Τελικά, η «Lambo» εξαγοράστηκε από την Audi το 1998 και ανάμεσα στις αλλαγές που έγιναν στις εγκαταστάσεις Sant’ Agata, κοντά στην Μπολόνια, χτίστηκε ένα μουσείο της ιταλικής φίρμας. Μερικά μέτρα από την είσοδο του δεσπόζουν δύο Countach, η τελευταία που παράχθηκε και η πιο «γέρικη», μια πρωτότυπη πράσινη LP 400 με αριθμό πλαισίου 1120001. To τελευταίο είχε χρησιμοποιηθεί ως η βάση για την εξέλιξη του αμαξώματος και οι διαφορές της από την κίτρινη Countach παραγωγής εντοπίζονται στα δύο της πλαϊνά παράθυρα, τα οποία αποδείχτηκαν μη πρακτικά και αντικαταστάθηκαν από τρεις γυάλινες επιφάνειες, και στις μικρότερες εισαγωγές αέρα στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου που οδηγούσαν τον αέρα στα φρένα.

Lamborghini Aventador J [concept]

Η φιλοσοφία Countach. Σήμερα, ο Paolo Stanzani, o υπεύθυνος για την κατασκευή της Countach, είναι σύμβουλος στην Scuderia Italia, στην ομάδα που τρέχει με την Ferrari 550 Maranello και που είχε κερδίσει το πρωτάθλημα FIA GT 2003. Μετά την εξέλιξη της Miura, o Gian Paolo Dallara αποχώρησε από την εταιρία επειδή το αφεντικό, ο Ferruccio Lamborghini, δεν τον άφηνε να προχωρήσει σε μια αγωνιστική έκδοση του αυτοκινήτου. Στην συνέχεια ο Dallara δημιούργησε μια πετυχημένη αγωνιστική ομάδα και χαρακτηριστικό είναι πως τα 22 από τα 33 αγωνιστικά που εκκίνησαν στο 2004 Indianapolis 500 τα είχε επιμεληθεί η εταιρία του. Τότε, δόθηκε στον Stanzani, που σε νεαρή ηλικία ήταν βοηθός του Dallara, να αναλάβει την νέα γενιά Miura την οποία σχεδίασε ο Gardini.

Ωστόσο, ο εγκάρσια τοποθετημένος V12 τετράλιτρος κινητήρας δημιούργησε σημαντικά προβλήματα που προέκυψαν από τον περιορισμό χώρου. Η κατανομή βάρους επηρέαζε σημαντικά το «ζύγισμα» της Miura στον δρόμο η οποία ήταν αρκετά νευρική στις υψηλές ταχύτητες. Επίσης, η διαφορά θερμοκρασίας από το σύστημα εξαγωγής, που είχε τοποθετηθεί ανάμεσα στα δύο σκέλη του V12, παρουσίαζε πολλά μηχανικά προβλήματα επηρεάζοντας τις σωληνώσεις και την απόδοση του συστήματος ψύξης. Μετά από όλα αυτά, ο Stanzani καταλήξει στο συμπέρασμα πως στην Countach ο κινητήρας έπρεπε να τοποθετηθεί κατά τον διαμήκη και όχι κατά τον εγκάρσιο άξονα.

Αυτή η διάταξη απαιτούσε αυξημένο μεταξόνιο και μήκος αμαξώματος. Ο Stanzani όμως κατάφερε να το συγκρατήσει σε λογικά όρια με διάφορα τρικ που αφορούσαν στον τρόπο μετάδοσης της ισχύος και στην τοποθέτηση του κιβωτίου ταχυτήτων στον θάλαμο των επιβατών. Με απλά λόγια, ο ιταλός μηχανικός έβαλε τον κινητήρα κατά τον διαμήκη άξονα, το κιβώτιο ταχυτήτων εμπρός από αυτόν και με μια μηχανική συναρμογή «γύριζε» την μετάδοση της ισχύς στους πίσω τροχούς. Σκεφτείτε, πως ο επιλογέας ταχυτήτων ήταν συνδεδεμένος σχεδόν κατευθείαν πάνω στο κιβώτιο χωρίς άλλη σύνδεση.

Ο Ferruccio Lamborghini είχε ξετρελαθεί με την όλη ιδέα και η καινοτομική τεχνική με το κιβώτιο ταχυτήτων έμελλε να καθιερωθεί στο μέλλον. Η νέα Countach ήταν πιο όμορφη από την  Miura αλλά δεν είχε το χάρισμα του προκατόχου της. Ωστόσο, είχε βελτιωθεί η αξιοπιστία της. Οι μεταγενέστερες Countach ήταν εξίσου δύσκολες στην οδήγηση και νευρικές στις στροφές. Όταν έβρεχε, το περιορισμένο οπτικό πεδίο και το ανασηκωμένο πίσω μέρος της, η κατάσταση ήταν εφιαλτική. Από κάθε άποψη όμως οι Countach ήταν μοναδικές και για… λίγα χέρια!

             

ΠΗΓΗ:caroto.gr

Previous Post

To Anfield με συγκινητικό χειροκρότημα στο πλευρό του Ρονάλντο.

Next Post

ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ SMOKY

Related Posts

Δημήτρης Γιαννακόπουλος
Αθλητικά

Αθώωση Γιαννακόπουλου από τον Αθλητικό Δικαστή του ΕΣΑΚΕ για ανάρτηση στο Instagram

29 Οκτωβρίου 2025
Champions League: Θρίαμβοι, ανατροπές και… καταιγιστικά σκορ
Αθλητικά

Champions League: Θρίαμβοι, ανατροπές και… καταιγιστικά σκορ

21 Οκτωβρίου 2025
Φώτης Ιωαννίδης, Σπόρτινγκ Λισαβόνας
Αθλητικά

Πρόκριση για τη Σπόρτινγκ του Φώτη Ιωαννίδη: Ασταμάτητος ο Έλληνας επιθετικός (video)

19 Οκτωβρίου 2025
Η Εθνική έχασε 3-1 στη Δανία και αποκλείστηκε από το Μουντιάλ
Αθλητικά

Εθνική Ελλάδας: Μαθηματικά εκτός Μουντιάλ 2026 μετά την ήττα από τη Δανία

13 Οκτωβρίου 2025
Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός
Αθλητικά

Παναθηναϊκός: Η αποστολή για το ντέρμπι με τον Ολυμπιακό στη Λεωφόρο

21 Σεπτεμβρίου 2025
(ΦΩΤΟ REUTERS/Juan Medina)
Αθλητικά

Champions League: Πρεμιέρα με ανατροπές και εκπλήξεις

17 Σεπτεμβρίου 2025
Next Post
ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ SMOKY

ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ SMOKY

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΣΗΜΕΡΑ

Χρηματιστήριο

Χρηματιστήριο Αθηνών: Πτώση -1% και επιστροφή στις 2.005 μονάδες – Τράπεζες υπό πίεση

15 ώρες ago
ΕΛΤΑ: Η σταδιακή ιδιωτικοποίηση ενός εμβληματικού φορέα

ΕΛΤΑ: Η σταδιακή ιδιωτικοποίηση ενός εμβληματικού φορέα

1 έτος ago
Ποιοι γνωστοί πολιτικοί δεν έκαναν στρατιωτική θητεία

Ποιοι γνωστοί πολιτικοί δεν έκαναν στρατιωτική θητεία

2 έτη ago
Χρήστος Χ. Θεοφιλάτος: Αποσπάσματα από τα «Χρονικά της Κίτρινης Μέρας»

Χρήστος Χ. Θεοφιλάτος: Αποσπάσματα από τα «Χρονικά της Κίτρινης Μέρας»

8 μήνες ago

ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

  • LIFESTYLE
  • Αθλητικά
  • Αρθρογραφία
    • Αφιερώματα
  • Αυτοδιοίκηση
    • Περιφέρεια
    • Τοπική Αυτοδιοίκηση
  • Γαστρονομία
    • Οίνος
  • Δικαιοσύνη – ΟΠΕΔ
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
    • Κοινωνία
  • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Κόσμος
  • Οικονομία
    • Real Estate
    • Αγορές
    • Επιχειρείν
  • Περιβάλλον
    • Pet Stories
    • Οικολογία
  • Πολιτική
  • Πολιτισμός
  • Συνεντεύξεις
  • Ταξίδια
    • Προορισμοί
    • Τουρισμός
  • Χωρίς κατηγορία

ΔΕΙΤΕ ΑΝΑ ΘΕΜΑ

AIRBNB Champions League e-ΕΦΚΑ ΑΑΔΕ ΑΚΙΝΗΤΑ Αθήνα Αθλητικές μεταδόσεις ΓΑΛΛΙΑ ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΥΠΑ ΕΝΦΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΕΥΡΩΠΗ ΕΦΟΡΙΑ Ελλάδα Επιχειρήσεις ΗΠΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΙΣΡΑΗΛ ΚΑΙΡΟΣ ΚΙΝΑ Καιρός σήμερα Κυριάκος Μητσοτάκης ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ Ντόναλντ Τραμπ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΟΥΚΡΑΝΊΑ Οικονομία ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ ΠΑΣΟΚ ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΡΩΣΙΑ ΣΑΝ ΣΉΜΕΡΑ ΣΕΙΣΜΟΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΣΥΡΙΖΑ ΤΟΥΡΚΙΑ ΤΡΑΜΠ Τέμπη Τουρισμός ΥΓΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ Χρηματιστήριο Αθηνών ομογένεια

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

  • 87k Followers

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Χρηματιστήριο

Χρηματιστήριο Αθηνών: Πτώση -1% και επιστροφή στις 2.005 μονάδες – Τράπεζες υπό πίεση

30 Οκτωβρίου 2025
Κ. Μητσοτάκης - INTIME

Κ. Μητσοτάκης: Το 51% της ΕΥΔΑΠ ανήκει στο ελληνικό Δημόσιο και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει

30 Οκτωβρίου 2025
ελληνική οικονομία

Στεγαστικά κονδύλια και τραπεζικές αναβαθμίσεις: Κινήσεις που ξεχωρίζουν στην οικονομία

30 Οκτωβρίου 2025
Θεοδωρικάκος

Νέο «οπλοστάσιο» για την αγορά: Ανεξάρτητη Αρχή, βαριά πρόστιμα και διαφάνεια στις τιμές

30 Οκτωβρίου 2025
Κωνσταντίνος Αργυρός

Κωνσταντίνος Αργυρός: Τρεις sold out εμφανίσεις στην Όπερα του Σίδνεϊ

30 Οκτωβρίου 2025
Money And Life

Η νέα πλατφόρμα για την ενημέρωση σας!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ SPORT LIFESTYLE ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Ακολουθήστε μας στα Social Media

Τελευταία Νέα

  • Χρηματιστήριο Αθηνών: Πτώση -1% και επιστροφή στις 2.005 μονάδες – Τράπεζες υπό πίεση
  • Κ. Μητσοτάκης: Το 51% της ΕΥΔΑΠ ανήκει στο ελληνικό Δημόσιο και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει
  • Στεγαστικά κονδύλια και τραπεζικές αναβαθμίσεις: Κινήσεις που ξεχωρίζουν στην οικονομία
  • Νέο «οπλοστάσιο» για την αγορά: Ανεξάρτητη Αρχή, βαριά πρόστιμα και διαφάνεια στις τιμές

Κατηγορίες

  • LIFESTYLE
  • Pet Stories
  • Real Estate
  • Αγορές
  • Αθλητικά
  • Αρθρογραφία
  • Αυτοδιοίκηση
  • Αφιερώματα
  • Γαστρονομία
  • Δικαιοσύνη – ΟΠΕΔ
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
  • Επιστήμη
  • Επιχειρείν
  • Κοινωνία
  • Κόσμος
  • Οικολογία
  • Οικονομία
  • Οίνος
  • Περιβάλλον
  • Περιφέρεια
  • Πολιτική
  • Πολιτισμός
  • Προορισμοί
  • Συνεντεύξεις
  • Ταξίδια
  • Τεχνολογία
  • Τοπική Αυτοδιοίκηση
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Χωρίς κατηγορία
  • Η εταιρεία
  • Όροι Χρήσης
  • Επικοινωνία

Money&Life ©

No Result
View All Result
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
  • Κοινωνία
  • Κόσμος
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Επιχειρείν
  • Real Estate
  • Αγορές
  • Αυτοδιοίκηση
  • Τοπική Αυτοδιοίκηση
  • Περιφέρεια
  • LIFESTYLE
  • Αρθρογραφία
  • Συνεντεύξεις
  • Πολιτισμός
  • Προορισμοί
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • Αθλητικά
  • Περιβάλλον

Money&Life ©

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Η ιστοσελίδα μας περιέχει cookies για την καλύτερη δυνατή εμπειρία σας. Αν συνεχίζεται την περιήγηση σε αυτήν αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης.