Οι αυτοκινητιστές ταξί της Αθήνας τραβούν χειρόφρενο, καθώς το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) ανακοίνωσε 48ωρη απεργία την προσεχή εβδομάδα. Η απόφαση αυτή έρχεται ως απάντηση στην απουσία διαλόγου με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, παρά τα επανειλημμένα αιτήματα του ΣΑΤΑ για συνάντηση.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Συνδικάτου, η 48ωρη απεργία του κλάδου θα πραγματοποιηθεί από τις 6 το πρωί της Τετάρτης 28 Μαΐου έως τις 6 το πρωί της Παρασκευής 29 Μαΐου. Το ΣΑΤΑ κατηγορεί τον Αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών, κ. Κώστα Κυρανάκη, ότι αρνείται τον διάλογο με το προεδρείο του, επιλέγοντας να συνομιλεί μόνο με τους «ήπιους» συνδικαλιστές της ΠΟΕΙΑΤΑ.
Το Συνδικάτο επισημαίνει ότι ο κ. Κυρανάκης, με την ανάληψη των καθηκόντων του, ακύρωσε την απόφαση για διέλευση των έμφορτων ταξί στις ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας, σκέφτεται να εφαρμόσει το «καταστροφικό για το ταξί “Σουηδικό μοντέλο”» και χρησιμοποίησε το ταξί για την επιδότηση χρήσης αλκοόλ, προσπαθώντας να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη από τα πραγματικά προβλήματα του κλάδου. Επιπλέον, το ΣΑΤΑ κατηγορεί τον Υπουργό ότι έχει βάλει στο συρτάρι το πολυαναμενόμενο «ερανιστικό νομοσχέδιο» και αναρωτιέται για την «κρυφή ατζέντα Κυρανάκη», αναφέροντας ως παράδειγμα την εγκατάσταση «παράνομης πιάτσας της Uber» δίπλα στη νόμιμη πιάτσα των Ταξί στο Δ.Α.Α. «Ελ. Βενιζέλος» ένα μήνα μετά την ανάληψη των καθηκόντων του.
Τα βασικά αιτήματα του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής είναι:
- Άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από την 1/1/2026.
- Απάντηση από την Κυβέρνηση για τις παράνομες εφαρμογές (application) που χρησιμοποιούν Ε.Δ.Χ. Ταξί ή Ε.Ι.Χ. χωρίς να πληρώνουν φόρους και να βγάζουν χρήματα στο εξωτερικό, επιβαρύνοντας τους νόμιμους επαγγελματίες.
- Ξεκάθαρος και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμός των υπηρεσιών που παρέχει το ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό.
- Αυστηρότερες ποινές και έλεγχοι για την πειρατεία.
- Σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό.
- Νομοθετική ρύθμιση για το πιστοποιητικό του ποινικού μητρώου (Γενικής Χρήσης) για την ανανέωση της ειδικής άδειας.
- Επανεξέταση και ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών και εισαγωγή τους στο GOV.GR WALLET.
- Άμεση εφαρμογή της απόφασης του Υπουργείου Οικονομικών για την είσπραξη του κομίστρου.
- Αύξηση κομίστρου αντίστοιχη της ποσοστιαίας αύξησης του κατώτατου μισθού, ο οποίος είναι η βάση του νέου φορολογικού συστήματος για τους ιδιοκτήτες ταξί.
- Κατάργηση των διατάξεων του νέου φορολογικού νόμου και άμεση εφαρμογή αφορολόγητου ορίου στα 12.000 ευρώ.
- Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου που ταξινομείται ως ΕΔΧ Ταξί.
- Μείωση ΕΦΚ ή επιδότηση καυσίμου για τον επαγγελματία αυτοκινητιστή Ταξί σε μόνιμη βάση.
- Μείωση του ΦΠΑ στο κόμιστρο των ταξί.
Το ΣΑΤΑ τονίζει ότι ο αγώνας τους είναι και ενάντια στην ακρίβεια και το κόστος ζωής που καταπνίγει το εισόδημά τους, σημειώνοντας ότι την περασμένη Δευτέρα απέστειλε επιστολή και στον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, για τα αιτήματα του κλάδου.