Τρίτη, 17 Ιουνίου, 2025 - 17:16
27 °c
Athens
26 ° Πε
28 ° Πα
27 ° Σα
27 ° Κυ
Money And Life
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
    • Κοινωνία
  • Κόσμος
  • Πολιτική
  • Οικονομία
    • Επιχειρείν
    • Αγορές
    • Real Estate
  • Gala
  • Αυτοδιοίκηση
    • Τοπική Αυτοδιοίκηση
    • Περιφέρεια
  • Αρθρογραφία
    • Αφιερώματα
  • Συνεντεύξεις
    • Podcast
  • Πολιτισμός
  • Γαστρονομία
  • Ταξίδια
    • Προορισμοί
    • Τουρισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Αθλητικά
  • Περιβάλλον
    • Οικολογία
    • Pet Stories
  • Επικοινωνία
Money And Life
Home Ειδήσεις

UNESCO: 21 ώρες διδασκαλίας ισοδυναμούν με 84 ώρες δουλειάς γραφείου

Money & Life by Money & Life
24 Μαρτίου 2023
in Ειδήσεις
0 0
0
UNESCO
Share on FacebookShare on Twitter
Kάθε ώρα διδακτικού έργου ενός καθηγητή αντιστοιχεί σε 4 ώρες εργασίας γραφείου σύμφωνα με μελέτη της UNESCO. Σύμφωνα με πρόσφατημελέτη της UNESCO κάθε ώρα διδακτικού έργου ενός καθηγητή αντιστοιχεί σε 4 ώρες εργασίας γραφείου.
Αυτό συμβαίνει διότι η δυσκολία μίας εργασίας καθορίζεται κατά βάση από το πλήθος και τη δυσκολία των αποφάσεων που καλείται να λάβει ο εργαζόμενος κατά τη διάρκειά της.
Και μαντέψτε ποιο είναι το επάγγελμα στο οποίο ο εργαζόμενος πρέπει να λαμβάνει συνεχώς σημαντικές αποφάσεις για την πορεία της εργασίας του.
Αυτός είναι και ο λόγος που οι εκπαιδευτικοί παθαίνουν συχνά υπερκόπωση, burnout και γενικώς στρεσάρονται πολύ περισσότερο από άλλους εργαζόμενους.
Παραθέτουμε παρακάτω ένα άρθρο του Χρήστου Κάτσικα για την εξουθένωση των εκπαιδευτικών.
Η ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΞΟΥΘΕΝΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Τα  μέτρα του Υπουργείου Παιδείας …βλάπτουν σοβαρά
την υγεία των εκπαιδευτικών
Του Χρήστου Κάτσικα
 Αν και ο επίσημος κρατικός λόγος χέρι χέρι με τις ηλεκτρονικές μας κουβερνάντες, τα ΜΜΕ και τους παλατιανούς δημοσιογράφους πασχίζουν να πείσουν την κοινή γνώμη ότι οι εκπαιδευτικοί είναι οι «τεμπέληδες της εύφορης κοιλάδας», ότι εργάζονται ελάχιστες ώρες την ημέρα και λίγους μήνες το χρόνο, όλες οι έρευνες, στην Ευρώπη, στην Αμερική και στη χώρα μας αποδεικνύουν εδώ και πολλά χρόνια ότι το επάγγελμα του εκπαιδευτικού κατέχει μια από τις πρώτες θέσεις στον κατάλογο των στρεσογόνων επαγγελμάτων. Οι εκπαιδευτικοί ανήκουν στην ομάδα των επαγγελματιών που είναι ιδιαίτερα επιρρεπείς στο «σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης».
Η επαγγελματική εξουθένωση είναι ένα σύνδρομο σωματικής και ψυχικής εξάντλησης στα πλαίσια του οποίου ο εκπαιδευτικός κατακλύζεται από έλλειψη ενθουσιασμού και προσδοκιών, απογοήτευση, απάθεια, αδράνεια, χάνει το ενδιαφέρον του και τα όποια θετικά συναισθήματα έχει για τους μαθητές του, διαμορφώνει αρνητική εικόνα για τον εαυτό του και αδυνατεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που ανακύπτουν κατά την εκπαιδευτική διαδικασία.
Σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία το 5-25% των εκπαιδευτικών υποφέρει από το σύνδρομο της επαγγελματικής εξουθένωσης. Στη Γερμανία το ένα τρίτο των εκπαιδευτικών αισθάνεται επαγγελματικά ακρωτηριασμένο, ενώ ένα δεύτερο τρίτο αισθάνεται παραγνωρισμένο και κουρασμένο. Αιτίες είναι οι πολυάριθμες τάξεις, οι αυξανόμενες απαιτήσεις του επαγγέλματος και η συμπεριφορά των μαθητών. Το άγχος, οι απαιτήσεις, ο φόρτος εργασίας και η πίεσης από τον έλεγχο των σχολικών επιθεωρητών είναι κάποιοι από τους λόγους που ωθούν πολλούς εκπαιδευτικούς σε παραίτηση, όπως έγραφε η εφημερίδα Guardian (2-8-2000).
Στη Γαλλία οι εκπαιδευτικοί έχουν περισσότερο άγχος συγκριτικά με άλλα επαγγέλματα, (όπως αναφέρεται στην εφημερίδα Times Educational Supplement / 12-10-2001), ενώ κατά την ίδια εφημερίδα (2-3-2001) και στον Καναδά αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα λόγω του άγχους και του υπερβολικού φόρτου εργασίας. Στην επαρχία Skatchewan μάλιστα, το 30% των εκπαιδευτικών παραιτείται μετά από 5 χρόνια εκπαιδευτικής υπηρεσίας. Το άγχος τους προκαλείται από την έλλειψη βιβλίων, την ένταξη μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες στην τάξη, τη γραφειοκρατία, το νέο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών.
Τέλος η αύξηση του αριθμού των μαθητών στις ΗΠΑ, χωρίς την απαιτούμενη υποδομή στα σχολεία, δημιουργεί αγχογόνες καταστάσεις, όπως επισημαίνεται σε δημοσίευμα της εφημερίδας Los Angeles Times (25-9-2000)
Ας έρθουμε τώρα στη χώρα μας
Στην Ελλάδα, διάφορες έρευνες1 συγκλίνουν ότι ένα ποσοστό των εκπαιδευτικών που φτάνει περίπου το 25%  βιώνει υψηλή ή μεσαία συναισθηματική εξάντληση, ενώ καταγράφεται επίσης ότι ένα ακόμη μεγαλύτερο τμήμα εκπαιδευτικών αισθάνεται ότι δεν μπορεί να είναι αποτελεσματικό στη δουλειά του.
Σύμφωνα με έρευνα που παρουσίασε το Ελληνικό Ινστιτούτο Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας (ΕΛΙΝΥΑΕ) το 2000 αναφέρεται ότι από τα πλέον συνήθη προβλήματα που σχετίζονται με την εργασία είναι το άγχος σε ποσοστό 28% και η επαγγελματική εξουθένωση σε ποσοστό 23%. Σε άλλη έρευνα (Κάντας – Αρέθας, 1998) αναφέρονται ως κυριότερες πηγές άγχους, ο υπερβολικός φόρτος εργασίας, η έλλειψη κονδυλίων, η οργανωτική και διοικητική δομή του σχολείου, το επίπεδο των μαθητών, ο χαμηλός μισθός, η έλλειψη σεβασμού, η έλλειψη ευκαιριών για επιμόρφωση κλπ. Όλα αυτά τα βλέπει ως πηγή επαγγελματικού άγχους πάνω από το 70% των εκπαιδευτικών.
ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ ΤΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΞΟΥΘΕΝΩΣΗΣ
Όταν δεν βλέπεις νόημα στη δουλειά σου – όταν δεν νιώθεις ικανοποίηση από τη δουλειά σου
Ας πάρουμε τα πράγματα με μια σειρά: η αναμονή του διορισμού, συνήθως πολύχρονη, η αλλεπάλληλη τοποθέτηση σε θέσεις «αναπληρωτή», και οι μετακινήσεις σε διάφορες περιοχές του ελλαδικού χώρου λιπαίνουν το έδαφος της επαγγελματικής εξουθένωσης του εκπαιδευτικού.
Ας αρχίσουμε από τον πτυχιούχο μιας καθηγητικής σχολής ο οποίος ενδιαφέρεται να βρει μια θέση εκπαιδευτικού στη σχολική εκπαίδευση. Και για να μη μιλάμε στον αέρα ας δούμε τι προβλέπει ο νέος νόμος για τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών: Ακούστε λοιπόν: τελειώνει κάποιος π.χ τη φιλολογία. Για να έχει τη δυνατότητα απλά να διεκδικήσει μια θέση στη σχολική εκπαίδευση πρέπει να ολοκληρώσει ξέχωρα από τα άλλα τα μαθήματά του ένα εξάμηνο σπουδών εντός ή εκτός των προπτυχιακών του σπουδών για να λάβει Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας.
Μετά από αυτό πρέπει να στοχεύσει σε πιστοποίηση ξένης γλώσσας και χειρισμού Η/Υ καθώς αυτά του προσφέρουν κάποια μόρια. Παράλληλα, πρέπει να επιστρέψει σε φροντιστηριακά θρανία για να μπορέσει να πάρει μέρος σε κάποιον ή σε κάποιους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ. Παράλληλα πρέπει να έχει στο νου του κάποιο μεταπτυχιακό καθώς και αυτό μοριοδοτείται. Ωστόσο όλα αυτά πρέπει να συνδυαστούν με όργωμα της επαρχίας για να μαζευτούν μόρια εφόσον βέβαια έχει εξασφαλίσει μια κάποια χρηματοδότηση από την οικογένεια. Αν όλα αυτά πάνε καλά και η οικογένεια έχει τη δυνατότητα να τον χρηματοδοτεί περίπου 5-10 χρόνια μετά την κτήση του πτυχίου του δίνει στο ΑΣΕΠ, σε έναν διαγωνισμό που είναι τροχός της τύχης και που απαξιώνει  το ίδιο του το πτυχίο.
Σε περίπτωση που ανήκει στο προνομιούχο 5% περίπου και έχει προβιβάσιμο βαθμό στο διαγωνισμό δεν έχει καθόλου σίγουρο ότι αυτό θα του ανοίξει την πόρτα του σχολείου. Αν ξεπεράσει και αυτό το εμπόδιο και προσληφθεί τότε για δυο χρόνια κινδυνεύει να μετατραπεί σε υπήκοο καθώς θα βρεθεί κάτω από το άγρυπνο βλέμμα του μέντορα του σχολικού σύμβουλου και του διευθυντή που μπορούν, με βάση το θεσμικό πλαίσιο να τον οδηγήσουν στην αφετηρία με μια αρνητική κρίση. Το νέο αυτό νομοθετικό πλέγμα μπορεί να δημιουργήσει πραίτορες και υπηκόους. Αυτό μπορεί να είναι το έδαφος για να έχουμε μια νέας μορφής επαγγελματική εξουθένωση του εκπαιδευτικού, από τα αποδυτήρια, δηλαδή από τα πρώτα χρόνια της επαγγελματικής του πορείας.
Ας έρθουμε τώρα στους εκπαιδευτικούς που έχουν 5 ή 10 ή 20 χρόνια υπηρεσίας. Σε ποιο ακριβώς περιβάλλον ζουν και εργάζονται; Ποιο είναι το υπαρκτό σχολείο;
Μιλάμε για το σχολείο των δυσαρεστημένων. Αυτή είναι η σωστή ονομασία του σημερινού σχολείου που βιώνει ο εκπαιδευτικός. Ας προσέξουμε
Οι γονείς είναι δυσαρεστημένοι καθώς πληρώνουν πολύ ακριβά τη φοίτηση των παιδιών τους  στην κατ΄ επίφαση δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση. Μάλιστα η δυσαρέσκειά τους τροφοδοτείται δικαίως, ακόμη περισσότερο σήμερα, αφού η «επένδυση» στο σχολικό των παιδιών τους, έχει όλο και λιγότερη «απόδοση» όπως αποδεικνύει η καθημερινή εμπειρία και τα στατιστικά στοιχεία με τους δεκάδες χιλιάδες άνεργους, ετεροαπασχολούμενους και υποαπασχολούμενους πτυχιούχους. Ας τους ρωτήσουμε ποιος νομίζουν ότι φταίει: ο εκπαιδευτικός.
Οι μαθητές είναι δυσαρεστημένοι γιατί «ροκανίζουν» την εφηβεία τους στο τρίγωνο σχολείο – φροντιστήριο – ιδιαίτερο σ΄ ένα «εκπαιδευτικό σύστημα αμάθειας». Περισσότερο από ποτέ το σχολείο βιώνεται από τους πρωταγωνιστές του ως χώρος «εξεταστικής θυσίας», σαν μια άχαρη και ψυχρή «αίθουσα αναμονής» στην οποία αναγκαστικά περιμένει ο μαθητής μέχρι να έρθει η ώρα του μοιράσματος των τίτλων. Ας τους ρωτήσουμε τι νομίζουν ότι ευθύνεται για την άχαρη ζωή τους: Ο εκπαιδευτικός
Οι εκπαιδευτικοί είναι δυσαρεστημένοι γιατί παράλληλα με τα οικονομικά προβλήματα που τους οδηγούν στην αναζήτηση δεύτερης δουλειάς, βαραίνουν και τα βαριεστημένα μάτια των μαθητών που προγυμνάζονται στο διπλανό φροντιστήριο ενώ από την άλλη «πλακώνονται» από το εχθρικό υπονοούμενο της κοινής γνώμης που έντεχνα κατευθύνεται να τους θεωρεί μοναδικούς υπεύθυνους.
Πλησιάζουμε την καρδιά του προβλήματος. Ξέρετε ποιο γεγονός  μπορεί να σπάσει το ηθικό ενός εκπαιδευτικού περισσότερο ακόμη και από την οικονομική θηλιά που του έχει βάλλει το Υπουργείο Παιδείας; Γιατί να διαβάσω δάσκαλε;
Ας δούμε τώρα ορισμένες πιο χειροπιαστές αιτίες
1) Η συμπεριφορά των μαθητών, (όσο το σχολείο απαξιώνεται, όσο ο νέος άνθρωπος απομακρύνεται έντεχνα από την αντίληψη ότι η γνώση είναι δύναμη που μπορεί να αλλάξει τον κόσμο αρκεί να κάνει συλλογικά όνειρα, όσο οι επαγγελματικές προοπτικές στενεύουν, όσο ο εκπαιδευτικός σπρώχνεται να αντιμετωπίσει το μαθητή χωρίς τη λογική της διαπαιδαγώγησης, τόσο θα αυξάνουν τα φαινόμενα της σχολικής παραβατικότητας, το φτύσιμο και η παγερή αδιαφορία),
2) οι κακές εργασιακές σχέσεις, (μισθός, εξέλιξη, έλλειψη εποπτικού υλικού, η αίσθηση ότι δεν ελέγχει αυτά που συμβαίνουν στο χώρο εργασίας του, η αίσθηση ότι δεν τον λαμβάνουν καθόλου υπόψη στις εκπαιδευτικές αλλαγές , το ραβε – ξήλωνε),
3) Η καλλιέργεια ανταγωνιστικού κλίματος μεταξύ των εκπαιδευτικών, η ανασφάλεια της αρνητικής αξιολόγησης,
4) Οι οργανωτικές απαιτήσεις της εκπαίδευσης, και συγκεκριμένα, η ανάγκη συνεχούς παρακολούθησης και ολοκλήρωσης του αναλυτικού προγράμματος σε συγκεκριμένα χρονικά πλαίσια, (για παράδειγμα στα Λύκεια με τις πανελλαδικές. Το σχολείο και η μαθησιακή διαδικασία αντιμετωπίζεται σαν μια εταιρεία τραίνων που το μόνο που ενδιαφέρει είναι να τηρηθούν τα ωράρια)
5) Η αδυναμία του να αντεπεξέλθει στα διδακτικά του καθήκοντα, είτε λόγω απειρίας είτε λόγω ανεπάρκειας (ανεπαρκή επιμόρφωση, αλλαγές στο γνωστικό και διδακτικό αντικείμενο)
6) Η διάψευση των προσδοκιών του για το ρόλο του στην εκπαίδευση, η αίσθηση της εγκατάλειψης και ο συμβιβασμός με την υπάρχουσα κατάσταση.
ΜΕΡΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ
           Καθηγητής σε εσπερινό σχολείο στο κέντρο της Αθήνας
Όταν πήγε για πρώτη φορά σε εσπερινό γυμνάσιο, πριν πολλά χρόνια, για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα πίστευε ότι οι μαθητές του, αν όχι όλοι οι περισσότεροι, είχαν κάποια βλάβη στον εγκέφαλο. Δεν μπορούσε αλλιώς να εξηγήσει πως μετά από μια αναλυτική παρουσίαση του μαθήματος, δεν μπορούσαν να αρθρώσουν κουβέντα. Είχε αρχίσει να καταρρακώνεται καθώς κάθε μέρα όλες του οι προσπάθειες να κάνει όσο το δυνατόν καλύτερο μάθημα κατέληγε στο ίδιο αποτέλεσμα. Η συντριπτική πλειονότητα των μαθητών δεν μπορούσε να απαντήσει μετά το τέλος της παράδοσης του μαθήματος σε στοιχειώδεις ερωτήσεις. Σκέφτονταν να φύγει από το σχολείο, αισθανόταν άχρηστος, όταν κάποια στιγμή ένας μαθητής ανέφερε έναν παίκτη του Ολυμπιακού που αυτός αγνοούσε. Στην τάξη τότε άρχισε μια συζήτηση όπου τα παιδιά έλεγαν λεπτομέρειες με ονόματα παικτών διαφόρων ομάδων που αυτός αγνοούσε παντελώς. Στο τέλος ένας μαθητής τον ρώτησε αν μπορούσε να πει το όνομα του τερματοφύλακα του Παναθηναικού ή το όνομα ενός οποιουδήποτε παίκτη. Τότε κατάλαβε. Δεν τον ενδιέφερε εδώ και πολλά πολλά χρόνια οτιδήποτε είχε σχέση με το ποδόσφαιρο και τα αυτιά του ήταν βουλωμένα στα ονόματα των ποδοσφαιριστών. Αυτό συνέβαινε και με τους μαθητές. Δεν μπορούσαν να απαντήσουν σε καμιά ερώτηση του μαθήματος όχι γιατί είχαν βλάβη στον εγκέφαλο αλλά γιατί δεν τους ενδιέφερε καθόλου το μάθημα. Άκουγαν τη φωνή του την ώρα που τους έλεγε το μάθημα ίδια με τον ήχο μιας μοτοσικλέτας ή τους θορύβους που έρχονταν από την αυλή.
Έπρεπε να βρει άλλον τρόπο να μιλήσει στα παιδιά. Έφαγε πολλά μαθήματα για να δοκιμάζει να τους τραβήξει το ενδιαφέρον συζητώντας στην αρχή ότι τους τραβούσε το ενδιαφέρον. Έμεινε πίσω στην ύλη αλλά τα παιδιά άρχισαν να τον εμπιστεύονται και να τον ακούνε. Ο σχολικός σύμβουλος που ήρθε στο σχολείο ζήτησε από όλους τους καθηγητές της ειδικότητας του το βιβλίο ύλης. Είχε μείνει πίσω. Δέχθηκε παρατήρηση.
           ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ πριν μερικά χρόνια
Η ύλη – Δύσκολη τάξη, πολλά μαθησιακά προβλήματα. Προσπάθησε να καλύψει κενά που υπήρχαν, προχωρούσε το μάθημά της μόνο εφόσον ένιωθε ότι οι μαθητές της είχαν κατανοήσει. Στη μέση της χρονιάς έπαθε πανικό. Ήταν πίσω στην ύλη, πιέστηκε να τρέξει, όλα έγιναν χωρίς νόημα.
           ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΣΕ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Δεν ήξεραν λέξη ελληνικά.
Κάτι παράξενο συνέβαινε. Μπήκε στην τάξη 15 μέρες μετά την έναρξη των μαθημάτων καθώς ήταν στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ και ήρθε να καλύψει κενό.
Απευθύνθηκα στο γραφείο.
           ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΣΕ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΗ ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ
Κατάλαβα ότι με κοροιδεύουν. Το Υπουργείο χάλασε τον κόσμο για να ανακοινώσει ότι τώρα κάθε μαθητής θα έχει τον υπολογιστή του στην τάξη και θα άρχιζε με πλοηγό το δάσκαλο το διαδικτυακό ταξίδι της γνώσης. Το μόνο που έγινε ήταν κάποιοι να πουλήσουν ακριβά 100.000 υπολογιστές. Δεν υπήρχε καμιά μέριμνα, καμιά υποδομή για να μπορέσει να γίνει το μάθημα με υπολογιστή. Δεν υπήρχε καν ιντερνετ. Ένιωσα μια τεράστια απογοήτευση από την κοροιδία και παράλληλα με έπιασε απελπισία. Κατάλαβα ότι δεν ορίζω τη δουλειά μου, ότι αυτοί που έχουν την ευθύνη της εκπαίδευσης αντιμετωπίζουν το σχολείο, τον καθηγητή, το μαθητή διαχειριστικά και επικοινωνιακά.
1. Άρθρο του ψυχίατρου Δρ. Αναστάσιου Πλατή Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα: Πρόοδος 26.05.07
Πηγή
Tags: UNESCO
Previous Post

Κλειστός ο σταθμός του μετρό «Σύνταγμα» με εντολή της ΕΛΑΣ

Next Post

Η ασπόνδυλη αγελάς- Του φιλολόγου Δημήτρη Βουρλιωτάκη

Related Posts

Σχέδια για έναν νέο, πιο δίκαιο ΕΝΦΙΑ: Οι αλλαγές που εξετάζονται
Ειδήσεις

Σχέδια για έναν νέο, πιο δίκαιο ΕΝΦΙΑ: Οι αλλαγές που εξετάζονται

17 Ιουνίου 2025
Ανοδική πορεία για την αγορά ακινήτων σε Αργολίδα, Κορινθία και Εύβοια
Ειδήσεις

Ανοδική πορεία για την αγορά ακινήτων σε Αργολίδα, Κορινθία και Εύβοια

17 Ιουνίου 2025
επιδόματα - Πληρωμές
Ειδήσεις

Χάνεται η επιστροφή ενοικίου αν δεν πληρώνετε ηλεκτρονικά – Ποιοι επηρεάζονται

17 Ιουνίου 2025
Ακρίβεια και καλοκαίρι
Ειδήσεις

Ακρίβεια και καλοκαίρι: Γιατί οι μισοί Έλληνες δεν θα πάνε διακοπές φέτος

16 Ιουνίου 2025
Νέο επίδομα 250€ για συνταξιούχους και ευάλωτους
Ειδήσεις

Νέο επίδομα 250€ για συνταξιούχους και ευάλωτους

16 Ιουνίου 2025
Ακίνητα στο σφυρί: Ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί στην Ελλάδα
Ειδήσεις

Ακίνητα στο σφυρί: Ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί στην Ελλάδα

16 Ιουνίου 2025
Next Post
Δημήτρης Βουρλιωτάκης

Η ασπόνδυλη αγελάς- Του φιλολόγου Δημήτρη Βουρλιωτάκη

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΣΗΜΕΡΑ

Καταφύγια Πολέμου στην Ελλάδα -Φωτογραφία: Προσωπικό αρχείο Κωνσταντίνου Κυρίμη

Καταφύγια Πολέμου στην Ελλάδα: Πού βρίσκονται και ποια είναι η κατάστασή τους

11 μήνες ago
Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ «έπιασε λιμάνι» στο Αλεποχώρι με την υπερθαλαμηγό του

Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ «έπιασε λιμάνι» στο Αλεποχώρι με την υπερθαλαμηγό του

21 ώρες ago
επιδόματα - Πληρωμές

Χάνεται η επιστροφή ενοικίου αν δεν πληρώνετε ηλεκτρονικά – Ποιοι επηρεάζονται

11 ώρες ago
Η νέα εποχή για τις ελληνικές τράπεζες: Λιγότερα καταστήματα, λιγότεροι εργαζόμενοι

Η νέα εποχή για τις ελληνικές τράπεζες: Λιγότερα καταστήματα, λιγότεροι εργαζόμενοι

10 ώρες ago

ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

  • Gala
  • Αθλητικά
  • Αρθρογραφία
    • Αφιερώματα
  • Αυτοδιοίκηση
    • Περιφέρεια
    • Τοπική Αυτοδιοίκηση
  • Γαστρονομία
    • Οίνος
  • Δικαιοσύνη – ΟΠΕΔ
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
    • Κοινωνία
  • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Κόσμος
  • Οικονομία
    • Real Estate
    • Αγορές
    • Επιχειρείν
  • Περιβάλλον
    • Pet Stories
    • Οικολογία
  • Πολιτική
  • Πολιτισμός
  • Συνεντεύξεις
  • Ταξίδια
    • Προορισμοί
    • Τουρισμός
  • Χωρίς κατηγορία

ΔΕΙΤΕ ΑΝΑ ΘΕΜΑ

Champions League COVID 19 MONEY AND LIFE ΑΑΔΕ ΑΚΙΝΗΤΑ Αθήνα Αθλητικές μεταδόσεις ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΥΠΑ ΕΝΦΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΕΥΡΩΠΗ ΕΦΟΡΙΑ Ελλάδα Επιχειρήσεις ΗΠΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΙΣΡΑΗΛ Ιταλία ΚΑΙΡΟΣ ΚΙΝΑ Καιρός σήμερα Κυριάκος Μητσοτάκης Ντόναλντ Τραμπ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΟΥΚΡΑΝΊΑ Οικονομία ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ ΠΑΣΟΚ ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΡΩΣΙΑ ΣΑΝ ΣΉΜΕΡΑ ΣΕΙΣΜΟΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΣΥΡΙΖΑ ΤΟΥΡΚΙΑ ΤΡΑΜΠ Τέμπη Τουρισμός ΥΓΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ Χρηματιστήριο Αθηνών εορτολόγιο ομογένεια

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

  • 87k Followers

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Σχέδια για έναν νέο, πιο δίκαιο ΕΝΦΙΑ: Οι αλλαγές που εξετάζονται

Σχέδια για έναν νέο, πιο δίκαιο ΕΝΦΙΑ: Οι αλλαγές που εξετάζονται

17 Ιουνίου 2025
Η Ελλάδα Πουλά Δικαιώματα ρύπων: Έσοδα δισεκατομμυρίων και η συμφωνία με την Κύπρο

Η Ελλάδα Πουλά Δικαιώματα ρύπων: Έσοδα δισεκατομμυρίων και η συμφωνία με την Κύπρο

17 Ιουνίου 2025
Ανοδική πορεία για την αγορά ακινήτων σε Αργολίδα, Κορινθία και Εύβοια

Ανοδική πορεία για την αγορά ακινήτων σε Αργολίδα, Κορινθία και Εύβοια

17 Ιουνίου 2025
Η νέα εποχή για τις ελληνικές τράπεζες: Λιγότερα καταστήματα, λιγότεροι εργαζόμενοι

Η νέα εποχή για τις ελληνικές τράπεζες: Λιγότερα καταστήματα, λιγότεροι εργαζόμενοι

17 Ιουνίου 2025
επιδόματα - Πληρωμές

Χάνεται η επιστροφή ενοικίου αν δεν πληρώνετε ηλεκτρονικά – Ποιοι επηρεάζονται

17 Ιουνίου 2025
Money And Life

Η νέα πλατφόρμα για την ενημέρωση σας!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ SPORT LIFESTYLE ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Ακολουθήστε μας στα Social Media

Τελευταία Νέα

  • Σχέδια για έναν νέο, πιο δίκαιο ΕΝΦΙΑ: Οι αλλαγές που εξετάζονται
  • Η Ελλάδα Πουλά Δικαιώματα ρύπων: Έσοδα δισεκατομμυρίων και η συμφωνία με την Κύπρο
  • Ανοδική πορεία για την αγορά ακινήτων σε Αργολίδα, Κορινθία και Εύβοια
  • Η νέα εποχή για τις ελληνικές τράπεζες: Λιγότερα καταστήματα, λιγότεροι εργαζόμενοι

Κατηγορίες

  • Gala
  • Pet Stories
  • Real Estate
  • Αγορές
  • Αθλητικά
  • Αρθρογραφία
  • Αυτοδιοίκηση
  • Αφιερώματα
  • Γαστρονομία
  • Δικαιοσύνη – ΟΠΕΔ
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
  • Επιστήμη
  • Επιχειρείν
  • Κοινωνία
  • Κόσμος
  • Οικολογία
  • Οικονομία
  • Οίνος
  • Περιβάλλον
  • Περιφέρεια
  • Πολιτική
  • Πολιτισμός
  • Προορισμοί
  • Συνεντεύξεις
  • Ταξίδια
  • Τεχνολογία
  • Τοπική Αυτοδιοίκηση
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Χωρίς κατηγορία
  • Η εταιρεία
  • Όροι Χρήσης
  • Επικοινωνία

Money&Life ©

No Result
View All Result
  • Ειδήσεις
  • Gala
  • Χρήσιμα

Money&Life ©

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Η ιστοσελίδα μας περιέχει cookies για την καλύτερη δυνατή εμπειρία σας. Αν συνεχίζεται την περιήγηση σε αυτήν αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης.