Πέμπτη, 28 Αυγούστου, 2025 - 14:42
27 °c
Athens
26 ° Πε
28 ° Πα
27 ° Σα
27 ° Κυ
Money And Life
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
    • Κοινωνία
  • Κόσμος
  • Πολιτική
  • Οικονομία
    • Επιχειρείν
    • Αγορές
    • Real Estate
  • Gala
  • Αυτοδιοίκηση
    • Τοπική Αυτοδιοίκηση
    • Περιφέρεια
  • Αρθρογραφία
    • Αφιερώματα
  • Συνεντεύξεις
    • Podcast
  • Πολιτισμός
  • Γαστρονομία
  • Ταξίδια
    • Προορισμοί
    • Τουρισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Αθλητικά
  • Περιβάλλον
    • Οικολογία
    • Pet Stories
  • Επικοινωνία
Money And Life
Home Κόσμος

Toyota: Πώς πατέρας και γιος δημιούργησαν έναν κολοσσό από έναν αργαλειό

Money & Life by Money & Life
1 Μαρτίου 2025
in Κόσμος
0 0
0
Toyota: Πώς πατέρας και γιος δημιούργησαν έναν κολοσσό από έναν αργαλειό
Share on FacebookShare on Twitter

Το πάθος του γιου για τα αυτοκίνητα και του πατέρα για τα κλωστήρια, οι πρωτοποριακές τεχνικές οικονομίας και η αλλαγή ονόματος που έφερε τύχη.

O Σακίτσι και ο Κιίτσιρο Τογιόντα συνήθιζαν να παίρνουν μαζί το πρωινό τους τσάι. Ήταν μια μυσταγωγική τελετή, όπου ο πατέρας και ο γιος σχεδίαζαν τη μέρα τους και συζητούσαν για τις δουλειές τους. Οι διαφωνίες τους υπήρξαν σπάνιες. Μία απ’ αυτές, όμως, που συνέβη ένα πρωί του Αυγούστου 1926 άλλαξε τον κόσμο όπως τον γνωρίζουμε.

Ο Κιίτσιρο Τογιόντα, ο γιος, είχε μόλις επιστρέψει από ένα πολύμηνο ταξίδι στο εξωτερικό. Επισκέφθηκε το Παρίσι, το Σαν Φρανσίσκο και το Όλνταμ της Αγγλίας. Σκοπός του ταξιδιού, να ενημερωθεί για τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις στην κλωστοϋφαντουργία και να κλείσει δουλειές για την οικογενειακή επιχείρηση. Η Τογιόντα είχε ήδη καθιερωθεί στην Ιαπωνία ως πρωτοπόρος εταιρεία στην κατασκευή ηλεκτρονικών αργαλειών και ο τζίρος της αυξανόταν συνεχώς.
Ο Σακίτσι Τογιόντα, ο πατέρας, απολάμβανε ήδη τη φήμη ενός μεγάλου εφευρέτη. Ήταν ο πρώτος που έφτιαξε κι εφάρμοσε στο εργοστάσιό του το «τζιντόκα», το σύστημα αυτόματης παύσης της μηχανής όταν παρουσιαζόταν το παραμικρό πρόβλημα. Ο γιος, όμως, μόνο για αργαλειούς δεν του είπε εκείνη την ημέρα. Είχε ξετρελαθεί με κάτι άλλο: Τα αυτοκίνητα.

Η οικογενειακή ιστορία των Τογιόντα
Οι ιδρυτές αυτού του παγκόσμιου κολοσσού της αυτοκινητοβιομηχανίας, έχουν μια ιστορία γεμάτη θρύλους. Σύμφωνα με τον πιο παλιό απ’ αυτούς, ο πατέρας είπε στον γιο: «Γιατί θέλεις να αλλάξει στόχο η εταιρεία μας; Οι άνθρωποι πάντα θα ντύνονται». Ο γιος απάντησε στον πατέρα: «Αυτό που κατάλαβα είναι ότι όλοι οι άνθρωποι θα θέλουν ένα αυτοκίνητο, ακόμα κι αν δεν έχουν χρήματα να αγοράσουν ρούχα».
Η στενή σχέση πατέρα και γιου είχε σφυρηλατηθεί με τα χρόνια. Η σύζυγος του τον είχε εγκαταλείψει λίγους μήνες μετά τη γέννηση του Κιίτσιρο, μην αντέχοντας την εργασιομανία του. Ο γιος μεγάλωσε σχεδόν στα πόδια του πατέρα του μέσα στο εργοστάσιο και κληρονόμησε το πάθος του για τις επιχειρήσεις. Ο πατέρας του λοιπόν έχοντάς του αδυναμία κι επειδή δεν ήθελε να του χαλάσει χατίρι του είπε ότι σύντομα θα ξεκινούσε ένα υπο-τμήμα της εταιρείας για την ανάπτυξη μοντέλων αυτοκινήτων, αλλά ο κύριος στόχος θα είναι πάντα οι ηλεκτρικοί αργαλειοί. Πράγματι, το πρώτο τμήμα της αυτοκινητοβιομηχανίας ιδρύθηκε το 1926.

Η συνέχεια είναι γνωστή. Η εταιρεία δραστηριοποιείται ακόμα στις ηλεκτρονικές μηχανές ύφανσης, μάλιστα θεωρείται από τις καλύτερες παγκοσμίως. Ο συνολικός της τζίρος, βέβαια, δεν είναι ούτε το 10% από την αυτοκινητοβιομηχανία, που εξαπλώθηκε στην αρχή σε όλη την Ιαπωνία και μετά σε ολόκληρο τον κόσμο.
Ο Σακίτσι Τογιόντα έφυγε από τη ζωή αναπάντεχα το 1930, στα 63 του χρόνια. Χτυπήθηκε από πνευμονία όταν επέμενε να επιβλέπει ο ίδιος τις εργασίες στο μεγάλο εργοστάσιο που είχε φτιάξει στην πόλη Καμάρο. Ο 39χρονος Κιίτσιρο, που τον διαδέχτηκε, ως τότε από σεβασμό στον πατέρα του το τμήμα των αυτοκινήτων το διατηρούσε σε σχεδόν πειραματική λειτουργία. Μετά το 1933, όμως, αποφάσισε να διαθέσει όλα τα κέρδη από τις κλωστικές μηχανές για να φτιάξει αυτοκίνητα. Μάλλον, το όνειρό του ήταν εξαρχής μεγαλεπήβολο: Ήθελε να πλημμυρίσει την αγορά της Ιαπωνίας και του κόσμου με τα αυτοκίνητά του.

Τα πρώτα μοντέλα
To ιαπωνικό κράτος υπήρξε ο πρώτος και καλύτερος πελάτης του και η έλλειψη εμπειρίας στον σχεδιασμό των αυτοκινήτων τον έσπρωξε στο να φτιάξει πρώτα φορτηγά αυτοκίνητα. Χονδροειδή, ακαλαίσθητα, αλλά αξιόπιστα. Το G1, το πρώτο φορτηγό μοντέλο της εταιρείας, παρουσιάστηκε το Νοέμβριο του 1935 και λίγους μήνες αργότερα, τον Σεπτέμβριο του 1936, ήλθαν οι πρώτες παραγγελίες για το ΑΑ, το πρώτο επιβατικό αυτοκίνητο. Το 1937, μόλις έναν χρόνο μετά την καθιέρωση της εταιρείας στο χώρο του αυτοκινήτου, ο Τογιόντα πήρε άλλη μια ριψοκίνδυνη απόφαση: Να αλλάξει το όνομα! Το «Τογιόντα» έγινε «Τογιότα», όπως έγινε γνωστό σε όλο τον κόσμο κι όπως το γνωρίζουμε σήμερα.
Οι λόγοι αυτής της αλλαγής ήταν πολλοί και έχουν να κάνουν με πολλά πράγματα. Εν αρχή ην η… καλή τύχη: Η λέξη «Τογιότα» στην παραδοσιακή ιαπωνική γραφή χρειάζεται οκτώ σημάδια για να γραφτεί (αντί επτά του Τογιόντα) και το οκτώ είναι τυχερός αριθμός σε όλη την περιοχή της νοτιοανατολικής Ασίας και Άπω Ανατολής. Επίσης, θεωρήθηκε ότι το επώνυμο Τογιόντα (που σημαίνει γόνιμο ριζοχώραφο στα ιαπωνικά) είναι παλιομοδίτικο, καθώς συνδέεται με την παραδοσιακή γεωργία, ενώ μια εταιρεία τεχνολογίας χρειάζεται ένα όνομα πιο μοντέρνο. Σ’ αυτή τη λογική θεωρήθηκε ότι ο ήχος «τ» είναι πιο «ρομποτικός» από τον ήχο «ντ» του επωνύμου.

Η Τογιότα μπορεί να ιδρύθηκε και να σταθεροποιήθηκε από τον Κιίτσιρο Τογιόντα, ωστόσο αυτός δεν κατάφερε να τη δει να ανθίζει. Έφυγε από τη ζωή το 1952, στα 58 του χρόνια, από εγκεφαλικό επεισόδιο. Η εταιρεία προσπαθούσε να ορθοποδήσει από τα χτυπήματα που έφερε ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος και η κατάρρευση της Ιαπωνίας, ωστόσο στο τιμόνι της ανέβηκε ο Έιτζι Τογιόντα, ξάδελφος του Κιίτσιρο και ο πραγματικός εμπνευστής της παγκόσμιας επιτυχίας της εταιρείας. Η μεγαλύτερη επιχειρηματική του κίνηση ήταν η εξάπλωση της εταιρείας του στις ΗΠΑ. Την εποχή που οι ιαπωνικές εταιρείες απέφευγαν τα πάρε-δώσε με τους Αμερικανούς, ο Έιτζι Τογιόντα επισκέφθηκε τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Αμερικής, αντέγραψε τις ιδέες του και προσπάθησε να εισχωρήσει στην αγορά με εξίσου αξιόπιστα, αλλά φθηνότερα μοντέλα.

Στον τομέα αυτό σκαρφίστηκε πολλές ιδέες για να κάνει οικονομία και η πιο πρωτοποριακή απ’ αυτές ήταν το σύστημα παραγωγής «just in time», όπως το ονόμασε. Δηλαδή τα εργοστάσια παρήγαγαν τόσα εξαρτήματα, όσα ακριβώς χρειάζονταν για να κατασκευαστούν τα αυτοκίνητα που είχαν παραγγελθεί! Δεν χρειάζονταν, λοιπόν, ούτε αποθήκες ανταλλακτικών, ούτε υπήρξε η παραμικρή απώλεια υλικού, ούτε και απόβλητα. Η Toyota χτύπησε πολύ χαμηλές τιμές και το 1958 έκανε τις πρώτες της εξαγωγές αυτοκινήτων στις ΗΠΑ. Στη συνέχεια ο Τογιόντα ήθελε να κάνει τα αυτοκίνητά του συνώνυμα της οικονομίας, αλλά χωρίς εκπτώσεις στην ποιότητα. Το 1966 η εταιρεία παρουσίασε στον κόσμο το Corolla και το διαφήμισε τότε ως το αυτοκίνητο που κινείται με λιγότερη βενζίνη απ’ οποιοδήποτε άλλο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ίδιας της εταιρείας, το Toyota Corolla είναι το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως στην ιστορία των αυτοκινήτων. Το 2021 οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα 50 εκατομμύρια κομμάτια. Βεβαίως και το σχήμα και οι προδιαγραφές του αυτοκινήτου άλλαξαν μέσα σε μισό αιώνα, αλλά το όνομα του μοντέλου παρέμεινε απαράλλαχτο. Το Corolla και το υβριδικό Prius, μια πρωτοποριακή κίνηση της εταιρείας ήδη από τη δεκαετία του 1990, θεωρούνται τα πιο κομβικά μοντέλα στην πορεία της Toyota προς την κορυφή.
Σήμερα η Toyota έχει επεκταθεί και στις οικονομικές υπηρεσίες και στο leasing. Από τα εργοστάσιά της παράγονται κάθε χρόνο τουλάχιστον 8,5 εκατομμύρια οχήματα κάθε μοντέλου. Το Toyota Group, η μητέρα εταιρεία, δήλωσε τζίρο 410,89 δις δολαρίων το 2024 και καθαρά κέρδη 45,06 δις. δολαρίων. H εταιρεία απασχολεί 380.793 υπαλλήλους σε πάνω από 80 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο.

Δείτε περισσότερα εδώ

Tags: Toyota
Previous Post

Πόσο θα κοστίσουν η λαγάνα και ο χαλβάς την Καθαρά Δευτέρα

Next Post

Μαζικό μήνυμα με τα συλλαλητήρια να δείχνουν τον δρόμο για «Αλήθεια, Δικαιοσύνη, Ποτέ Ξανά»

Related Posts

επαναγορές μετοχών από αμερικανικές εταιρείες
Κόσμος

Σε ιστορικό υψηλό οι επαναγορές μετοχών από αμερικανικές εταιρείες

28 Αυγούστου 2025
Τραμπ- Fed
Κόσμος

Οι επιθέσεις Τραμπ στη Fed εντείνουν την αβεβαιότητα – Πιέσεις στα επιτόκια και τις αγορές

27 Αυγούστου 2025
Πολιτική κρίση στη Γαλλία
Κόσμος

Πολιτική κρίση στη Γαλλία: Στον «αέρα» η ψήφος εμπιστοσύνης και φόβοι για δημοσιονομική κατάρρευση

26 Αυγούστου 2025
Η Fed χαλαρώνει τους κανόνες – Ενισχύονται τα τραπεζικά κέρδη στις ΗΠΑ
Ειδήσεις

Άνοδος στον βασικό πληθωρισμό των ΗΠΑ – Η Fed σε δίλημμα για τα επιτόκια

25 Αυγούστου 2025
Ο Αρης Κουρκουμέλης ανέλαβε Βοηθός Υπουργός για το Εμπόριο και την Οικονομική Ασφάλεια. Photo: DHS.GOV
Ειδήσεις

Σημαντικός διορισμός για τον ομογενή Άρη Κουρκουμέλη στο Υπουργείο Εσωτερικής Ασφάλειας των ΗΠΑ

23 Αυγούστου 2025
Τραμπ: «Εφικτή η λύση στον πόλεμο της Ουκρανίας»
Ειδήσεις

Τραμπ: «Εφικτή η λύση στον πόλεμο της Ουκρανίας»

19 Αυγούστου 2025
Next Post
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/EUROKINISSI

Μαζικό μήνυμα με τα συλλαλητήρια να δείχνουν τον δρόμο για «Αλήθεια, Δικαιοσύνη, Ποτέ Ξανά»

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΣΗΜΕΡΑ

Άλκηστις Πρωτοψάλτη – Γιώργος Νταλάρας: H συνάντησή τους σε εστιατόριο της Νέας Υόρκης

Άλκηστις Πρωτοψάλτη – Γιώργος Νταλάρας: H συνάντησή τους σε εστιατόριο της Νέας Υόρκης

2 έτη ago
24ωρη απεργία της ΑΔΕΔΥ

24ωρη απεργία της ΑΔΕΔΥ στις 28 Αυγούστου: Αντιδράσεις για το νέο πειθαρχικό νομοσχέδιο

23 ώρες ago
Παράταση για τα προγράμματα κοινωφελούς χαρακτήρα σε υπηρεσίες υπουργείων

Νέο πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας με 614 ευρώ καθαρά από τη ΔΥΠΑ – Ποιους αφορά, πότε ξεκινούν οι αιτήσεις

4 μήνες ago
Οικογένεια Εμπειρικού: Μια Δυναστεία στην Ελληνική Ναυτιλία

Οικογένεια Εμπειρικού: Μια Δυναστεία στην Ελληνική Ναυτιλία

1 έτος ago

ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

  • Gala
  • Αθλητικά
  • Αρθρογραφία
    • Αφιερώματα
  • Αυτοδιοίκηση
    • Περιφέρεια
    • Τοπική Αυτοδιοίκηση
  • Γαστρονομία
    • Οίνος
  • Δικαιοσύνη – ΟΠΕΔ
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
    • Κοινωνία
  • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Κόσμος
  • Οικονομία
    • Real Estate
    • Αγορές
    • Επιχειρείν
  • Περιβάλλον
    • Pet Stories
    • Οικολογία
  • Πολιτική
  • Πολιτισμός
  • Συνεντεύξεις
  • Ταξίδια
    • Προορισμοί
    • Τουρισμός
  • Χωρίς κατηγορία

ΔΕΙΤΕ ΑΝΑ ΘΕΜΑ

AIRBNB Champions League MONEY AND LIFE ΑΑΔΕ ΑΚΙΝΗΤΑ Αθήνα Αθλητικές μεταδόσεις ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΥΠΑ ΕΝΦΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΕΥΡΩΠΗ ΕΦΟΡΙΑ Ελλάδα Επιχειρήσεις ΗΠΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΙΣΡΑΗΛ Ιταλία ΚΑΙΡΟΣ ΚΙΝΑ Καιρός σήμερα Κυριάκος Μητσοτάκης Ντόναλντ Τραμπ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΟΥΚΡΑΝΊΑ Οικονομία ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ ΠΑΣΟΚ ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΡΩΣΙΑ ΣΑΝ ΣΉΜΕΡΑ ΣΕΙΣΜΟΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΣΥΡΙΖΑ ΤΟΥΡΚΙΑ ΤΡΑΜΠ Τέμπη Τουρισμός ΥΓΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ Χρηματιστήριο Αθηνών εορτολόγιο ομογένεια

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

  • 87k Followers

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ελλάδα - Eurobasket

Eurobasket: Πρεμιέρα με Ιταλία στη Λεμεσό η Ελλάδα

28 Αυγούστου 2025
επαναγορές μετοχών από αμερικανικές εταιρείες

Σε ιστορικό υψηλό οι επαναγορές μετοχών από αμερικανικές εταιρείες

28 Αυγούστου 2025
Σταύρος Καφούνης

Η ΕΣΕΕ καταθέτει πλήρως κοστολογημένο υπόμνημα με αναπτυξιακές προτάσεις ενόψει ΔΕΘ

28 Αυγούστου 2025
24ωρη απεργία της ΑΔΕΔΥ

24ωρη απεργία της ΑΔΕΔΥ στις 28 Αυγούστου: Αντιδράσεις για το νέο πειθαρχικό νομοσχέδιο

27 Αυγούστου 2025
Eurobasket

Ξεκινά σήμερα το Eurobasket – Το πλήρες πρόγραμμα της πρεμιέρας

27 Αυγούστου 2025
Money And Life

Η νέα πλατφόρμα για την ενημέρωση σας!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ SPORT LIFESTYLE ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Ακολουθήστε μας στα Social Media

Τελευταία Νέα

  • Eurobasket: Πρεμιέρα με Ιταλία στη Λεμεσό η Ελλάδα
  • Σε ιστορικό υψηλό οι επαναγορές μετοχών από αμερικανικές εταιρείες
  • Η ΕΣΕΕ καταθέτει πλήρως κοστολογημένο υπόμνημα με αναπτυξιακές προτάσεις ενόψει ΔΕΘ
  • 24ωρη απεργία της ΑΔΕΔΥ στις 28 Αυγούστου: Αντιδράσεις για το νέο πειθαρχικό νομοσχέδιο

Κατηγορίες

  • Gala
  • Pet Stories
  • Real Estate
  • Αγορές
  • Αθλητικά
  • Αρθρογραφία
  • Αυτοδιοίκηση
  • Αφιερώματα
  • Γαστρονομία
  • Δικαιοσύνη – ΟΠΕΔ
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
  • Επιστήμη
  • Επιχειρείν
  • Κοινωνία
  • Κόσμος
  • Οικολογία
  • Οικονομία
  • Οίνος
  • Περιβάλλον
  • Περιφέρεια
  • Πολιτική
  • Πολιτισμός
  • Προορισμοί
  • Συνεντεύξεις
  • Ταξίδια
  • Τεχνολογία
  • Τοπική Αυτοδιοίκηση
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Χωρίς κατηγορία
  • Η εταιρεία
  • Όροι Χρήσης
  • Επικοινωνία

Money&Life ©

No Result
View All Result
  • Ειδήσεις
  • Gala
  • Χρήσιμα

Money&Life ©

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Η ιστοσελίδα μας περιέχει cookies για την καλύτερη δυνατή εμπειρία σας. Αν συνεχίζεται την περιήγηση σε αυτήν αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης.