Τρίτη, 14 Οκτωβρίου, 2025 - 06:11
27 °c
Athens
26 ° Πε
28 ° Πα
27 ° Σα
27 ° Κυ
Money And Life
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
    • Κοινωνία
  • Κόσμος
  • Πολιτική
  • Οικονομία
    • Επιχειρείν
    • Αγορές
    • Real Estate
  • LIFESTYLE
  • Αυτοδιοίκηση
    • Τοπική Αυτοδιοίκηση
    • Περιφέρεια
  • Αρθρογραφία
    • Αφιερώματα
  • Συνεντεύξεις
    • Podcast
  • Πολιτισμός
  • Γαστρονομία
  • Ταξίδια
    • Προορισμοί
    • Τουρισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Αθλητικά
  • Περιβάλλον
    • Οικολογία
    • Pet Stories
  • Επικοινωνία
Money And Life
Home Οικονομία Αγορές

Σύστημα εμπορίας ρύπων: Το ανταγωνιστικό μειονέκτημα για το λιμάνι του Πειραιά

Money & Life by Money & Life
24 Απριλίου 2023
in Αγορές
0 0
0
Σύστημα εμπορίας ρύπων: Το ανταγωνιστικό μειονέκτημα για το λιμάνι του Πειραιά
Share on FacebookShare on Twitter

Πώς η ένταξη του ναυτιλιακού τομέα στο EU ETS μπορεί να επηρεάσει τα δρομολόγια των πλοίων.

Το ζήτημα της ανταγωνιστικότητας των ευρωπαϊκών λιμανιών, από την εισαγωγή της ναυτιλίας στο Σύστημα Εμπορίας Ρύπων, θέτει έμμεσα ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Λιμένων (ESPO).

Το λιμάνι του Πειραιά, μάλιστα, σύμφωνα με μελέτη της Σωτηρίας Λαγουβάρδου και του Χαρίλαου Ψαραύτη, καθηγητών στο University of Denmark (DTU), είναι αυτό που θα δεχθεί τις μεγαλύτερες πιέσεις από την ένταξη του ναυτιλιακού τομέα στο Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Ρύπων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EU ETS).

Ειδικότερα, παρά το γεγονός πως επικροτεί το γεγονός ότι τίθεται μια τιμή στις εκπομπές ρύπων που παράγονται από τα πλοία, ο ESPO εκτιμά πως το γεωγραφικό πεδίο εφαρμογής της συμφωνίας της Ε.Ε. για τις θαλάσσιες μεταφορές θα μπορούσε να οδηγήσει σε αλλαγές δρομολογίων, προσθέτοντας μια επίσκεψη σε λιμάνι εκτός Ε.Ε. ή αναδιαμορφώνοντας τα δρομολόγια των ναυτιλιακών εταιρειών.

 

Ο ESPO υποστηρίζει επίσης τις προσπάθειες που γίνονται για να εισαχθεί ο ορισμός του «λιμένα προσέγγισης», που θα αποκλείει τις στάσεις σε λιμένες μεταφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων που γειτνιάζουν με την Ε.Ε.

«Αυτό, ωστόσο, δεν θα είναι αρκετό», σημειώνει, «και οι αλλαγές στα πρότυπα και τις διαδρομές της κυκλοφορίας δεν θα πρέπει να καλύπτουν μόνο τους γειτονικούς λιμένες μεταφόρτωσης, αλλά και όλους τους γειτονικούς λιμένες εκτός Ε.Ε.». Η μελέτη Η μελέτη επικεντρώθηκε στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων, την κυρίαρχη πηγή των ναυτιλιακών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, και διερεύνησε τις δυνατότητες αναδιαμόρφωσης του δικτύου τακτικών γραμμών υπό την προοπτική αποφυγής του Συστήματος Εμπορίας Ρύπων της Ε.Ε.

Δεδομένου ότι η επιλογή του κόμβου μεταφόρτωσης επηρεάζεται σημαντικά από τη θέση του λιμένα, επελέγησαν λιμένες του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ) που βρίσκονται σε στενή γειτνίαση με λιμένες εκτός του ΕΟΧ και είναι ή ενδέχεται να έχουν τη δυνατότητα να γίνουν προηγμένοι κόμβοι μεταφόρτωσης, και συγκεκριμένα το λιμάνι του Πειραιά στην Ελλάδα και το λιμάνι του Αλγεσίρας στην Ισπανία.

Σε όλες τις περιπτώσεις, η αλλαγή του κόμβου συνεπάγεται αύξηση της συνολικής απόστασης πλεύσης του πλοίου. Δεδομένου ότι το αντίστοιχο νέο ταξίδι θα εξαιρεθεί εν όλω ή εν μέρει από το σύστημα της Ε.Ε., δεν υπάρχουν αρκετά κίνητρα για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τη διάρκεια του ταξιδιού προς τον ανταγωνιστικό λιμένα εκτός ΕΟΧ.

Για να απορροφήσει τον χρόνο που χάνεται λόγω της επιπλέον απόστασης απόπλου, το πλοίο μπορεί να αυξήσει την ταχύτητα εξυπηρέτησης, γεγονός που οδηγεί σε αύξηση των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για την υπηρεσία και ενισχύει περαιτέρω τον κίνδυνο διαρροής διοξειδίου του άνθρακα.

«Η εκτίμηση του σημείου καμπής της Ε.Ε. για τον άνθρακα, που καθιστά τη μετεγκατάσταση του κόμβου οικονομικά αποδοτική, μας επιτρέπει να ποσοτικοποιήσουμε τον κίνδυνο καταστρατήγησης του συστήματος. Η πρώτη μελέτη περίπτωσης του παρόντος εγγράφου συνέκρινε τον κόμβο του Πειραιά με τους κοντινούς λιμένες της Τουρκίας (περιοχή Σμύρνης) και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο κίνδυνος αποφυγής από το σύστημα είναι πραγματικός σε μια τιμή μικρότερη από 25 ευρώ/μετρικό τόνο διοξειδίου του άνθρακα. Επιπλέον, τα σχέδια επέκτασης των τερματικών σταθμών της Σμύρνης ενθαρρύνουν περαιτέρω τους φορείς εκμετάλλευσης να μεταφέρουν τις μεταφορτώσεις τους στο κοντινό λιμάνι εκτός ΕΟΧ» επισημαίνεται χαρακτηριστικά και προστίθεται: «Η δεύτερη μελέτη περίπτωσης του παρόντος εγγράφου επικεντρώθηκε στη σύγκριση μεταξύ του λιμένα Αλγεσίρας στην Ισπανία και του λιμένα Tanger Med στο Μαρόκο.

Οι λιμένες που ήταν σημαντικοί ανταγωνιστές σε όγκους μεταφόρτωσης συμπεριλήφθηκαν επίσης στην εκτίμηση επιπτώσεων της πρότασης που δημοσιεύθηκε τον Οκτώβριο του 2021. Η εκτίμηση επιπτώσεων προειδοποίησε ότι η προτίμηση στο Tanger Med θα καταστεί βιώσιμη μεσοπρόθεσμα, ωστόσο το έγγραφό μας έδειξε ότι η αλλαγή μπορεί να γίνει στο άμεσο μέλλον, ιδίως με την εξέχουσα επέκταση του τερματικού σταθμού Tanger Med 2.

Το μοντέλο μας έδειξε ότι η μετεγκατάσταση του κόμβου είναι δυνατή σε τιμές τόσο χαμηλές όσο 6 ευρώ/μετρικό τόνο διοξειδίου του άνθρακα».

Συμπερασματικά, η μελέτη αναφέρει ότι «η ένταξη της ναυτιλίας στο Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Ρύπων της Ε.Ε. μπορεί κάλλιστα να είναι ένα σχέδιο με πολύ καλές προθέσεις, ωστόσο μπορεί να συνεπάγεται σημαντικές παρενέργειες». [SID: 16825898]

ΠΗΓΗ

 

Tags: ΝΑΥΤΙΛΙΑΠειραιά
Previous Post

Φεστιβάλ Καννών: Ο Κουέντιν Ταραντίνο θα τιμηθεί από το Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών

Next Post

Έρχεται «σκούπα» στον Ολυμπιακό-Αποφασισμένος για τομές ο Μαρινάκης

Related Posts

Bitcoin
Αγορές

Bitcoin κοντά σε ιστορικό υψηλό: το shutdown στις ΗΠΑ «φουλάρει» το αφήγημα του ψηφιακού χρυσού

5 Οκτωβρίου 2025
ΕΕ σχεδιάζει δασμούς 50% στον χάλυβα: νέο μόνιμο πλαίσιο εισαγωγών και ποσοστώσεις ανά χώρα
Αγορές

ΕΕ σχεδιάζει δασμούς 50% στον χάλυβα: νέο μόνιμο πλαίσιο εισαγωγών και ποσοστώσεις ανά χώρα

2 Οκτωβρίου 2025
Χρηματιστήριο Αθηνών
Αγορές

Χρηματιστήριο Αθηνών: Ήπιες απώλειες και αδυναμία εξόδου από τη ζώνη των 2.000 μονάδων

23 Σεπτεμβρίου 2025
ελληνικά ομόλογα
Αγορές

Τα ελληνικά ομόλογα κερδίζουν την εμπιστοσύνη των αγορών

22 Σεπτεμβρίου 2025
Ψηφιακός χρυσός
Αγορές

«Ψηφιακός χρυσός»: Νέος τρόπος επένδυσης για μικρότερα πορτοφόλια

22 Σεπτεμβρίου 2025
πετρέλαιο
Αγορές

Γιατί το πετρέλαιο παραμένει ακριβό, ενώ υπάρχει πλεόνασμα;

20 Σεπτεμβρίου 2025
Next Post
Έρχεται «σκούπα» στον Ολυμπιακό-Αποφασισμένος για τομές ο Μαρινάκης

Έρχεται «σκούπα» στον Ολυμπιακό-Αποφασισμένος για τομές ο Μαρινάκης

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΣΗΜΕΡΑ

δεκαετία του '80

Η Δεκαετία του 80′ : Μια Χρυσή Εποχή

2 έτη ago
ΔΥΠΑ, voucher 750€

ΔΥΠΑ: Μετά τις 20 Οκτωβρίου ξεκινούν τα μαθήματα στο πρόγραμμα κατάρτισης με voucher 750€

2 ημέρες ago
Οικογένεια Εμπειρικού: Μια Δυναστεία στην Ελληνική Ναυτιλία

Οικογένεια Εμπειρικού: Μια Δυναστεία στην Ελληνική Ναυτιλία

2 έτη ago
μεταφορές χρημάτων μέσω IRIS

IRIS: Πλήρες όνομα πριν τη μεταφορά και υποχρεωτική αποδοχή σε όλα τα καταστήματα

23 ώρες ago

ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

  • LIFESTYLE
  • Αθλητικά
  • Αρθρογραφία
    • Αφιερώματα
  • Αυτοδιοίκηση
    • Περιφέρεια
    • Τοπική Αυτοδιοίκηση
  • Γαστρονομία
    • Οίνος
  • Δικαιοσύνη – ΟΠΕΔ
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
    • Κοινωνία
  • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Κόσμος
  • Οικονομία
    • Real Estate
    • Αγορές
    • Επιχειρείν
  • Περιβάλλον
    • Pet Stories
    • Οικολογία
  • Πολιτική
  • Πολιτισμός
  • Συνεντεύξεις
  • Ταξίδια
    • Προορισμοί
    • Τουρισμός
  • Χωρίς κατηγορία

ΔΕΙΤΕ ΑΝΑ ΘΕΜΑ

AIRBNB Champions League e-ΕΦΚΑ ΑΑΔΕ ΑΚΙΝΗΤΑ Αθήνα Αθλητικές μεταδόσεις ΓΑΛΛΙΑ ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΥΠΑ ΕΝΦΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΕΥΡΩΠΗ ΕΦΟΡΙΑ Ελλάδα Επιχειρήσεις ΗΠΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΙΣΡΑΗΛ ΚΑΙΡΟΣ ΚΙΝΑ Καιρός σήμερα Κυριάκος Μητσοτάκης ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ Ντόναλντ Τραμπ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΟΥΚΡΑΝΊΑ Οικονομία ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ ΠΑΣΟΚ ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΡΩΣΙΑ ΣΑΝ ΣΉΜΕΡΑ ΣΕΙΣΜΟΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΣΥΡΙΖΑ ΤΟΥΡΚΙΑ ΤΡΑΜΠ Τέμπη Τουρισμός ΥΓΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ Χρηματιστήριο Αθηνών ομογένεια

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

  • 87k Followers

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Προϋπολογισμός 2026

Προϋπολογισμός 2026: Στόχος +10,2% στις επενδύσεις — «Κλειδί» το Ταμείο Ανάκαμψης

14 Οκτωβρίου 2025
Δημοσκόπηση Opinion Poll

Δημοσκόπηση Opinion Poll: Προβάδισμα 16,3 μονάδων για ΝΔ – 8κόμματη Βουλή και 26,1% «κοιτά» νέο κόμμα

14 Οκτωβρίου 2025
κληρονομιαία περιουσία

Τι αλλάζει στους φόρους κληρονομιάς

13 Οκτωβρίου 2025
μεταφορές χρημάτων μέσω IRIS

IRIS: Πλήρες όνομα πριν τη μεταφορά και υποχρεωτική αποδοχή σε όλα τα καταστήματα

13 Οκτωβρίου 2025
e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ

Πληρωμές 13–17 Οκτωβρίου: 66,7 εκατ. ευρώ σε 51.499 δικαιούχους από e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ

13 Οκτωβρίου 2025
Money And Life

Η νέα πλατφόρμα για την ενημέρωση σας!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ SPORT LIFESTYLE ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Ακολουθήστε μας στα Social Media

Τελευταία Νέα

  • Προϋπολογισμός 2026: Στόχος +10,2% στις επενδύσεις — «Κλειδί» το Ταμείο Ανάκαμψης
  • Δημοσκόπηση Opinion Poll: Προβάδισμα 16,3 μονάδων για ΝΔ – 8κόμματη Βουλή και 26,1% «κοιτά» νέο κόμμα
  • Τι αλλάζει στους φόρους κληρονομιάς
  • IRIS: Πλήρες όνομα πριν τη μεταφορά και υποχρεωτική αποδοχή σε όλα τα καταστήματα

Κατηγορίες

  • LIFESTYLE
  • Pet Stories
  • Real Estate
  • Αγορές
  • Αθλητικά
  • Αρθρογραφία
  • Αυτοδιοίκηση
  • Αφιερώματα
  • Γαστρονομία
  • Δικαιοσύνη – ΟΠΕΔ
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
  • Επιστήμη
  • Επιχειρείν
  • Κοινωνία
  • Κόσμος
  • Οικολογία
  • Οικονομία
  • Οίνος
  • Περιβάλλον
  • Περιφέρεια
  • Πολιτική
  • Πολιτισμός
  • Προορισμοί
  • Συνεντεύξεις
  • Ταξίδια
  • Τεχνολογία
  • Τοπική Αυτοδιοίκηση
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Χωρίς κατηγορία
  • Η εταιρεία
  • Όροι Χρήσης
  • Επικοινωνία

Money&Life ©

No Result
View All Result
  • Ειδήσεις
  • LIFESTYLE
  • Χρήσιμα

Money&Life ©

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Η ιστοσελίδα μας περιέχει cookies για την καλύτερη δυνατή εμπειρία σας. Αν συνεχίζεται την περιήγηση σε αυτήν αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης.