Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) πραγματοποίησε την 33η Γενική Συνέλευση στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με βασικό θέμα τον σχεδιασμό στρατηγικών για έναν βιώσιμο και ανθεκτικό ελληνικό τουρισμό. Η συζήτηση επικεντρώθηκε στην ανάγκη προσαρμογής στις παγκόσμιες προκλήσεις, στην ενίσχυση των συνεργασιών, στην ψηφιοποίηση και στην ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος.
Βασικά Μηνύματα από τους Ομιλητές
Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Γιάννης Παράσχης, υπογράμμισε την είσοδο του παγκόσμιου τουρισμού σε περίοδο έντονων μεταβολών και νέων προκλήσεων, τονίζοντας την ανάγκη για έγκαιρη προσαρμογή και ευελιξία του ελληνικού τουρισμού. «Είναι η ώρα λοιπόν να σχεδιάσουμε πολιτικές που υπηρετούν με συνέπεια τόσο την οικονομία όσο και την κοινωνία, ενισχύοντας την ανθεκτικότητα και τη βιωσιμότητα του τουριστικού μας προϊόντος», ανέφερε.
Ο πρόεδρος του ΙΝΣΕΤΕ, Γιώργος Βερνίκος, επισήμανε τη δυναμική ανάκαμψη του τουρισμού μετά την πανδημία, επιβεβαιώνοντας ότι δεν πρόκειται για συγκυριακό φαινόμενο. Τόνισε τη διαρκή εγρήγορση για την ανταπόκριση στις προκλήσεις ενός ανταγωνιστικού διεθνούς περιβάλλοντος και αναφέρθηκε στις δράσεις του ΙΝΣΕΤΕ για την ενίσχυση της βιωσιμότητας, της ανταγωνιστικότητας και της ανθεκτικότητας του τομέα.
Η πρόεδρος της Marketing Greece, Ιωάννα Δρέττα, ανέδειξε το νέο σταυροδρόμι του ελληνικού τουρισμού, το οποίο απαιτεί «έναν διαφορετικό τρόπο σκέψης, λειτουργίας και σχεδιασμού». Υπογράμμισε τη σημασία των συνεργειών, της εξέλιξης εργαλείων και περιεχομένου, βασιζόμενη στις έννοιες ΣΥΝΘΕΣΗ, ΣΥΝΕΡΓΕΙΕΣ, ΕΞΕΛΙΞΗ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ, με στόχο έναν αυθεντικό, βιώσιμο και ανθεκτικό ελληνικό τουρισμό.
Ο πρόεδρος της Aegean, Ευτύχιος Βασιλάκης, αναφέρθηκε στην ανάγκη για ακόμη μεγαλύτερη συνεισφορά και συνέργεια του τουρισμού με άλλους κλάδους της οικονομίας. Τόνισε επίσης την κρίσιμη αξιοποίηση των τελών που καταβάλλονται τοπικά από τους επισκέπτες για ανταποδοτικές επενδύσεις σε υποδομές, απαραίτητες για τις τοπικές κοινωνίες και την ποιότητα του τουριστικού προϊόντος.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Eurobank, Φωκίων Καραβίας, τόνισε ότι ο τουριστικός κλάδος, παρά την άνοδό του, διαθέτει ακόμη μεγάλα περιθώρια για νέες επενδύσεις με στόχο τη συνολική αναβάθμιση των υπηρεσιών του με υψηλότερη ποιότητα και μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα. Έδωσε έμφαση στην προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος σε νέες και αναδυόμενες αγορές, όπως η Ασία και η Μέση Ανατολή.
Ο chief Commercial Officer Business Segment του Ομίλου OTE, Λυκούργος Αντωνόπουλος, επεσήμανε ότι «ο τουρισμός του μέλλοντος είναι ευφυής, προσωποποιημένος και ψηφιακός», με την τεχνολογία να καθορίζει τη μετάβαση και να ενισχύει την εθνική ανταγωνιστικότητα.
Ο εντεταλμένος σύμβουλος του ΣΕΤΕ, Αλέξανδρος Θάνος, ανέδειξε τις δράσεις του Συνδέσμου για το 2024 και την τρέχουσα χρονιά, τονίζοντας τον θεσμικό του ρόλο ως βασικό συνδετικό κρίκο μεταξύ των επαγγελματιών του τουρισμού, της κοινωνίας, της τοπικής αυτοδιοίκησης και του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
Ο γενικός διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ, Ηλίας Κικίλιας, σημείωσε ότι ο ελληνικός τουρισμός αποτελεί κρίσιμο παραγωγικό κλάδο με αναμφισβήτητο συγκριτικό πλεονέκτημα, αλλά του λείπει η στρατηγική. Υπογράμμισε το έργο του ΙΝΣΕΤΕ στους άξονες της στρατηγικής πληροφόρησης, της βιωσιμότητας και της ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού, με έμφαση στην οικονομική βιωσιμότητα των τουριστικών επιχειρήσεων.
Τέλος, ο γενικός διευθυντής της Marketing Greece, Νίκος Διαμαντόπουλος, συνόψισε το έργο της εταιρείας στις λέξεις Συνέργειες, σύνθεση, εξέλιξη και δημιουργία, με στόχο έναν βιώσιμο, αποδοτικό, συμμετοχικό και ανθεκτικό ελληνικό τουρισμό.
Η γενική διευθύντρια του ΣΕΤΕ, Μαρία Γάτσου, συντόνισε την Κλειστή Συνεδρίαση, σημειώνοντας ότι ο ελληνικός τουρισμός έχει αποδείξει ότι είναι μια δύναμη ανθεκτικότητας, ευελιξίας και δημιουργίας, με την εικόνα της χώρας ισχυρή διεθνώς και το τουριστικό προϊόν να εξελίσσεται με έμφαση στην ποιότητα, τη βιωσιμότητα και την αυθεντικότητα.