Πέμπτη, 4 Σεπτεμβρίου, 2025 - 12:33
27 °c
Athens
26 ° Πε
28 ° Πα
27 ° Σα
27 ° Κυ
Money And Life
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
    • Κοινωνία
  • Κόσμος
  • Πολιτική
  • Οικονομία
    • Επιχειρείν
    • Αγορές
    • Real Estate
  • Gala
  • Αυτοδιοίκηση
    • Τοπική Αυτοδιοίκηση
    • Περιφέρεια
  • Αρθρογραφία
    • Αφιερώματα
  • Συνεντεύξεις
    • Podcast
  • Πολιτισμός
  • Γαστρονομία
  • Ταξίδια
    • Προορισμοί
    • Τουρισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Αθλητικά
  • Περιβάλλον
    • Οικολογία
    • Pet Stories
  • Επικοινωνία
Money And Life
Home Gala

Σεντ Ομέρ: Το συγκλονιστικό ντεμπούτο μυθοπλασίας της Αλίς Ντιόπ

Money & Life by Money & Life
16 Απριλίου 2023
in Gala
0 0
0
Σεντ Ομέρ: Το συγκλονιστικό ντεμπούτο μυθοπλασίας της Αλίς Ντιόπ
Share on FacebookShare on Twitter

Η ταινία “Σεντ Ομέρ” της Αλίς Ντιόπ έρχεται στους κινηματογράφους στις 20 Απριλίου από την One from the Heart.

Ηγαλλική παραγωγή “Σεντ Ομέρ” κέρδισε δύο μεγάλα βραβεία στο Φεστιβάλ Βενετίας, τον Αργυρό Λέοντα – Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής, αλλά και τον Χρυσό Λέοντα του Μέλλοντος – Βραβείο Καλύτερης 1ης Ταινίας. Αποτελεί την Επίσημη Πρόταση της Γαλλίας για το Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας, όπου και συμπεριλήφθηκε στην βραχεία λίστα των 15 ταινιών που πέρασαν στον 2ο γύρο. Ήταν υποψήφια για Βραβείο Σκηνοθεσίας στα Ευρωπαϊκά Βραβεία Κινηματογράφου, ενώ κέρδισε Βραβεία Καλύτερης Ταινίας & Καλύτερης Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Σεβίλλης, Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ Γάνδης, Βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου Fipresci στο Φεστιβάλ Palm Springs και Βραβείο Σεζάρ Καλύτερης 1ης Ταινίας. Στην Γαλλία έχει κερδίσει επίσης τα Βραβεία Jean Vigo και Louis Delluc. Έχει προβληθεί ανάμεσα σε άλλα, στα Φεστιβάλ Νέας Υόρκης, Τορόντο και Λονδίνου. Η ταινία βασίζεται σε μια πραγματική ιστορία που συγκλόνισε τη Γαλλία.

Στην Ελλάδα κέρδισε πριν από λίγες μέρες το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο 23ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου όπου πραγματοποίησε την πρεμιέρα της. H κριτική επιτροπή, που απαρτιζόταν από τους Γιάννη Οικονομίδη, Κάτια Γουλιώνη, Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους, Φοίβο Δεληβοριά και Φώτη Σεργουλόπουλο, απένειμε ομόφωνα το βραβείο της στην ταινία με την ακόλουθη δήλωση: «Επιλέξαμε αυτήν την ταινία, για την πρωτότυπη, συνεπή, αυστηρή σκηνοθετική γραφή της Αλίς Ντιόπ. Για την συγκλονιστική, εσωτερική ερμηνεία της Γκιουσλαζί Μαλάντα, και την εξαιρετική επίδοση του συνόλου των ηθοποιών. Τέλος, για τον βαθύ, υπαινικτικό τρόπο που φωτίζει τις κοινωνικές, πολιτικές και πνευματικές προεκτάσεις μιας τραγικής αληθινής ανθρώπινης ιστορίας».

Βρισκόμαστε στο δικαστικό μέγαρο στην πόλη Σεντ Ομέρ. Η νεαρή συγγραφέας Ραμά παρακολουθεί την πολύκροτη δίκη της Λοράνς Κολί, μιας νέας γυναίκας αφρικανικής καταγωγής που κατηγορείται ως υπεύθυνη για τον θάνατο της δεκαπέντε μηνών κόρη της σε μια παραλιακή πόλη της Βόρειας Γαλλίας. Καθώς η διαδικασία προχωρά, τα λόγια της κατηγορούμενης και οι καταθέσεις των μαρτύρων δίνουν αναπάντεχες διαστάσεις στην υπόθεση και θα κάνουν τη Ραμά να αμφισβητήσει τα πιστεύω της, αλλά και την απόφασή της να κρατήσει μυστική από την οικογένειά της την δική της εγκυμοσύνη.

Η Αλίς Ντιόπ, με αφετηρία μια πραγματική ιστορία, παντρεύει την αρχέγονη τραγωδία της Μήδειας, τον αφρικανικό μυστικισμό και αναφορές από την Μαργκερίτ Ντιράς ως τον Παζολίνι και το «Εν Ψυχρώ», ανατρέποντας όσα γνωρίζαμε για το είδος «δικαστικό δράμα». Χρησιμοποιεί την αίθουσα του δικαστηρίου όχι απλά ως ένα χώρο απόδοσης δικαιοσύνης, αλλά ως μια πιστή αντανάκλαση του πολύπλοκου πολυπολιτισμικού κόσμου μας και των συγκρούσεών του με επίκεντρο τη γυναικεία ταυτότητα, αναποδογυρίζοντας ένα-ένα τα στερεότυπα και τις βεβαιότητες της σύγχρονης δυτικής κοινωνίας, προσφέροντας στο θεατή αμείλικτα ερωτήματα παρά εύκολες απαντήσεις.

Σημείωμα της σκηνοθέτιδας:

Όλες οι ταινίες μου γεννιούνται από ένα συναίσθημα, μια διαίσθηση που μεγαλώνει για να γίνει εμμονή και τελικά να γεννηθεί η ταινία. Δεν λέω ποτέ «α, αυτό το θέμα έχει ενδιαφέρον». Πάντα προκύπτει από μια εσωτερική ιστορία, κάτι που έχει μείνει ανείπωτο για πολύ καιρό. Για την ταινία Σεντ Ομέρ η εμμονή ξεκίνησε από μια φωτογραφία στη Λε Μοντ το 2015, μιας μαύρης γυναίκας με ένα μωρό σε μια αποβάθρα τρένου. Ήταν η Φαμπιέν Καμπού πάνω στην οποία βασίστηκε η ταινία. Έχουμε την ίδια ηλικία, καταγόμαστε και οι δύο από τη Σενεγάλη, αναγνώρισα τον εαυτό μου σε αυτήν και πήγα στο Σεντ Ομέρ για να παρακολουθήσω τη δίκη όπου κατηγορείτο για τον θάνατο του παιδιού της.

Τώρα που η ταινία έχει ολοκληρωθεί, είμαι πιο ήρεμη με την ιδέα ότι είναι δική μου και πιστεύω ότι ήταν αναγκαίο για μένα να την κάνω, για προσωπικούς και πολιτικούς λόγους. Μέσα στην ανάγκη μου να πω την ιστορία αυτών των γυναικών, υπήρχε μια επιθυμία να εγγράψω τη σιωπή τους, να αποκαταστήσω την αορατότητά τους. Είναι ένας από τους πολιτικούς στόχους της ταινίας. Και να μιλήσω για τις μητέρες που μας έκαναν, από ποια κληρονομιά και από ποια βάσανα προερχόμαστε. Από ποια σιωπή, από ποια εξορία, τη δική τους εξορία, το κενό στις ζωές των μητέρων μας, το τίποτα των δακρύων τους, το τίποτα της βίας τους, από όλα αυτά προσπαθήσαμε να ορίσουμε τις δικές μας ζωές. Η ταινία προσπαθεί να απαντήσει σε ερωτήσεις με τις οποίες έρχονται αντιμέτωπες όλες οι γυναίκες, ενώ ταυτόχρονα μιλάει για μια πλευρά της ιστορίας της μετανάστευσης. Πώς εμείς οι μαύρες Γαλλίδες έχουμε γίνει μητέρες μέσα από αυτές τις μητέρες.

Οι πρώτες αναφορές που έστειλα στην Κλερ Μαθόν, τη διευθύντρια φωτογραφίας της ταινίας ήταν πίνακες, La Belle Ferronière του Λεονάρντο Ντα Βίντσι ήταν μία από αυτές, κάποιοι Ρέμπραντ και Σεζάν και τον πίνακα Grape Wine του Άντριου Γουάιεθ.

Σχετικά με το είδος του δικαστικού δράματος είχα στο μυαλό μου την ταινία Η Αλήθεια του Ανρί Ζορζ Κλουζό. Ο χαρακτήρας που παίζει η Μπριζίτ Μπαρντό με βοήθησε να δημιουργήσω την Λοράνς Κολί που υπάρχει ανάμεσα στην αληθινή Φαμπιέν Καμπού και την ηθοποιό Γκουσλαζί Μαλαντά. Οι αναφορές μου ήταν επίσης λογοτεχνικές: Recollections of the Assize Court του Αντρέ Ζιντ, Εν Ψυχρώ του Τρούμαν Καπότε, Ο Εχθρός του Εμανουέλ Καρέρ.

Στην ταινία η είδηση καταναλώνεται και χωνεύεται υπό το πρίσμα της προσωπικής μου ιστορίας και αυτού του πολιτικού σχεδίου που αποτελείται από τη σύνδεση των ιστοριών γυναικών με μια μυθολογία που ποτέ δεν τους προσφέρθηκε, με την τραγωδία που έρχεται να αποκαλύψει κάτι για τον εαυτό μας, για εμένα, για τον θεατή. Βέβαια, όλα αυτά προέρχονται από μια αληθινή ιστορία, από υλικό για ντοκιμαντέρ, αλλά η μυθοπλασία μας επιτρέπει να τη μετουσιώσουμε σε κάτι που δεν είναι πια η ιστορία μιας γυναίκας αλλά η ιστορία όλων μας. Αυτή η σκέψη ήταν η βάση των συζητήσεων μου με τις συνσεναριογράφους μου. Πήραμε τα πρακτικά της δίκης και φτιάξαμε μια ιστορία μυθοπλασίας γύρω από αυτό το υλικό.

 

 

 

ΠΗΓΗ
Tags: “Σεντ Ομέρ”
Previous Post

Ζαν-Πολ Αγκόν: Ο φιλέλληνας CEO της L’ Oreal

Next Post

Η Μοναξιά μου πάει στα Μπαράκια: Φίλιππος Πλιάτσικας και Βαγγέλης Γερμανός ξανά μαζί στη μουσική σκηνή Σφίγγα

Related Posts

Φεστιβάλ Ελάτειας
Gala

Το Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επιστρέφει στους πρόποδες του Παρνασσού με Μαλάμα, Πασχαλίδη και Σάττι

23 Ιουλίου 2025
Βραβεία Στέλιου Χατζηιωάννου 2025: 300.000€ για νέους επιχειρηματίες
Gala

Βραβεία Στέλιου Χατζηιωάννου 2025: 300.000€ για νέους επιχειρηματίες

19 Ιουλίου 2025
Οι φάρσες της Χριστίνας Ωνάση: Η στενή της φίλη αποκαλύπτει άγνωστα περιστατικά
Gala

Οι φάρσες της Χριστίνας Ωνάση: Η στενή της φίλη αποκαλύπτει άγνωστα περιστατικά

14 Ιουλίου 2025
Τις φωγραφίες παραχώρησε η «Οινοποιοί Βορείου Ελλάδος»
Gala

Γευστικό ταξίδι στα «χρυσά» του διαγωνισμού «Thessaloniki Wine & Spirits Trophy»

12 Ιουλίου 2025
Agape Zoe Corfu Summer Festival
Gala

Agape Zoe Corfu Summer Festival 2025: Η Κέρκυρα φοράει τα ακουστικά της

9 Ιουλίου 2025
Κάμπρια: 30 ταινίες τιμούν τα 30 χρόνια του Κέντρου Τεχνών Kirkgate
Gala

Κάμπρια: 30 ταινίες τιμούν τα 30 χρόνια του Κέντρου Τεχνών Kirkgate

5 Ιουλίου 2025
Next Post
Η Μοναξιά μου πάει στα Μπαράκια: Φίλιππος Πλιάτσικας και Βαγγέλης Γερμανός ξανά μαζί στη μουσική σκηνή Σφίγγα

Η Μοναξιά μου πάει στα Μπαράκια: Φίλιππος Πλιάτσικας και Βαγγέλης Γερμανός ξανά μαζί στη μουσική σκηνή Σφίγγα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΣΗΜΕΡΑ

Νέες ευκαιρίες κατοικίας για ΑμεΑ: Τι αλλάζει στο πρόγραμμα «Σπίτι μου 2»

Ακίνητα: Στο τραπέζι και νέος «φόρος αδράνειας» για τα κλειστά διαμερίσματα

5 ώρες ago
Παράταση για τα προγράμματα κοινωφελούς χαρακτήρα σε υπηρεσίες υπουργείων

Νέο πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας με 614 ευρώ καθαρά από τη ΔΥΠΑ – Ποιους αφορά, πότε ξεκινούν οι αιτήσεις

4 μήνες ago
Πλειστηριασμοί: Τα νέα σφυριά για σούπερ μάρκετ Ατλάντικ, Αφοί Καρυπίδη και Καπνική Μιχαηλίδης

Πλειστηριασμοί: Τα νέα σφυριά για σούπερ μάρκετ Ατλάντικ, Αφοί Καρυπίδη και Καπνική Μιχαηλίδης

10 μήνες ago
Μητσοτάκης – Ερντογάν

Μητσοτάκης – Ερντογάν: Νέα συνάντηση στη Νέα Υόρκη με φόντο τουρκικές προκλήσεις

23 ώρες ago

ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

  • Gala
  • Αθλητικά
  • Αρθρογραφία
    • Αφιερώματα
  • Αυτοδιοίκηση
    • Περιφέρεια
    • Τοπική Αυτοδιοίκηση
  • Γαστρονομία
    • Οίνος
  • Δικαιοσύνη – ΟΠΕΔ
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
    • Κοινωνία
  • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Κόσμος
  • Οικονομία
    • Real Estate
    • Αγορές
    • Επιχειρείν
  • Περιβάλλον
    • Pet Stories
    • Οικολογία
  • Πολιτική
  • Πολιτισμός
  • Συνεντεύξεις
  • Ταξίδια
    • Προορισμοί
    • Τουρισμός
  • Χωρίς κατηγορία

ΔΕΙΤΕ ΑΝΑ ΘΕΜΑ

AIRBNB Champions League e-ΕΦΚΑ MONEY AND LIFE ΑΑΔΕ ΑΚΙΝΗΤΑ Αθήνα Αθλητικές μεταδόσεις ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΥΠΑ ΕΝΦΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΕΥΡΩΠΗ ΕΦΟΡΙΑ Ελλάδα Επιχειρήσεις ΗΠΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΙΣΡΑΗΛ ΚΑΙΡΟΣ ΚΙΝΑ Καιρός σήμερα Κυριάκος Μητσοτάκης Ντόναλντ Τραμπ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΟΥΚΡΑΝΊΑ Οικονομία ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ ΠΑΣΟΚ ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΡΩΣΙΑ ΣΑΝ ΣΉΜΕΡΑ ΣΕΙΣΜΟΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΣΥΡΙΖΑ ΤΟΥΡΚΙΑ ΤΡΑΜΠ Τέμπη Τουρισμός ΥΓΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ Χρηματιστήριο Αθηνών εορτολόγιο ομογένεια

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

  • 87k Followers

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΟΟΣΑ: Μείωση του spread των ελληνικών ομολόγων εν μέσω ταχείας αύξησης του παγκόσμιου δημόσιου χρέους

Ανθεκτικά τα ελληνικά ομόλογα στις πιέσεις των αγορών – Στο 3,48% η απόδοση του 10ετούς

4 Σεπτεμβρίου 2025
Νέες ευκαιρίες κατοικίας για ΑμεΑ: Τι αλλάζει στο πρόγραμμα «Σπίτι μου 2»

Ακίνητα: Στο τραπέζι και νέος «φόρος αδράνειας» για τα κλειστά διαμερίσματα

4 Σεπτεμβρίου 2025
ΔΕΘ: Επιμελητήρια και βιομηχανία κρούουν τον κώδωνα για το ενεργειακό κόστος

ΔΕΘ: Επιμελητήρια και βιομηχανία κρούουν τον κώδωνα για το ενεργειακό κόστος

4 Σεπτεμβρίου 2025
Μητσοτάκης – Ερντογάν

Μητσοτάκης – Ερντογάν: Νέα συνάντηση στη Νέα Υόρκη με φόντο τουρκικές προκλήσεις

3 Σεπτεμβρίου 2025
Baghdad Market

Γεύσεις του κόσμου στις γειτονιές της Θεσσαλονίκης (Φωτογραφίες)

3 Σεπτεμβρίου 2025
Money And Life

Η νέα πλατφόρμα για την ενημέρωση σας!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ SPORT LIFESTYLE ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Ακολουθήστε μας στα Social Media

Τελευταία Νέα

  • Ανθεκτικά τα ελληνικά ομόλογα στις πιέσεις των αγορών – Στο 3,48% η απόδοση του 10ετούς
  • Ακίνητα: Στο τραπέζι και νέος «φόρος αδράνειας» για τα κλειστά διαμερίσματα
  • ΔΕΘ: Επιμελητήρια και βιομηχανία κρούουν τον κώδωνα για το ενεργειακό κόστος
  • Μητσοτάκης – Ερντογάν: Νέα συνάντηση στη Νέα Υόρκη με φόντο τουρκικές προκλήσεις

Κατηγορίες

  • Gala
  • Pet Stories
  • Real Estate
  • Αγορές
  • Αθλητικά
  • Αρθρογραφία
  • Αυτοδιοίκηση
  • Αφιερώματα
  • Γαστρονομία
  • Δικαιοσύνη – ΟΠΕΔ
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
  • Επιστήμη
  • Επιχειρείν
  • Κοινωνία
  • Κόσμος
  • Οικολογία
  • Οικονομία
  • Οίνος
  • Περιβάλλον
  • Περιφέρεια
  • Πολιτική
  • Πολιτισμός
  • Προορισμοί
  • Συνεντεύξεις
  • Ταξίδια
  • Τεχνολογία
  • Τοπική Αυτοδιοίκηση
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Χωρίς κατηγορία
  • Η εταιρεία
  • Όροι Χρήσης
  • Επικοινωνία

Money&Life ©

No Result
View All Result
  • Ειδήσεις
  • Gala
  • Χρήσιμα

Money&Life ©

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Η ιστοσελίδα μας περιέχει cookies για την καλύτερη δυνατή εμπειρία σας. Αν συνεχίζεται την περιήγηση σε αυτήν αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης.