Σάββατο, 13 Δεκεμβρίου, 2025 - 18:36
27 °c
Athens
26 ° Πε
28 ° Πα
27 ° Σα
27 ° Κυ
Money And Life
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
    • Κοινωνία
  • Κόσμος
  • Πολιτική
  • Οικονομία
    • Επιχειρείν
    • Αγορές
    • Real Estate
  • LIFESTYLE
  • Αυτοδιοίκηση
    • Τοπική Αυτοδιοίκηση
    • Περιφέρεια
  • Αρθρογραφία
    • Αφιερώματα
  • Συνεντεύξεις
    • Podcast
  • Πολιτισμός
  • Γαστρονομία
  • Ταξίδια
    • Προορισμοί
    • Τουρισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Αθλητικά
  • Περιβάλλον
    • Οικολογία
    • Pet Stories
  • Επικοινωνία
Money And Life
Home Ελλάδα Κοινωνία

«Πρέπει να διαχωρίσουμε τη δυσαρέσκεια των πολιτών που ταλαιπωρούνται, από τις αντιδράσεις λόγω ελλείμματος πολιτικού λόγου»

Money & Life by Money & Life
3 Μαρτίου 2024
in Κοινωνία
0 0
0
«Πρέπει να διαχωρίσουμε τη δυσαρέσκεια των πολιτών που ταλαιπωρούνται, από τις αντιδράσεις λόγω ελλείμματος πολιτικού λόγου»
Share on FacebookShare on Twitter

Η Θεσσαλονίκη ζει τον τελευταίο καιρό υπό το πρίσμα μιας πόλης «υπό κατασκευή». Έργα υποδομής, που βρίσκονταν σε εξέλιξη, σιγά σιγά ολοκληρώνονται και άλλα που για πολύ καιρό βρίσκονταν «στο συρτάρι» παίρνουν σειρά. Οι συζητήσεις γύρω από αυτά τα έργα υποδομής πολλές, ειδικά από τους ίδιους τους πολίτες, οι οποίοι είναι και αυτοί που ζουν τις εξελίξεις καθημερινά. 

Τον τελευταίο καιρό, όλο και συχνότερο θέμα αυτών των συζητήσεων αποτελεί το λεγόμενο «FlyOver» για το οποίο η δυσαρέσκεια μέρους των κατοίκων της Θεσσαλονίκης είναι εμφανής. Αποκορύφωμα το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης, την περασμένη εβδομάδα, στο οποίο οι τόνοι ανέβηκαν. Παρών στο Δημοτικό Συμβούλιο ήταν και ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, Θεσσαλονικιός και ο ίδιος, και τοπογράφος μηχανικός.
Τι είναι όμως το FlyOver και προς τι η ένταση; Τι μέτρα παίρνουν οι αρχές για την αναστάτωση που υφίστανται οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της πόλης; Όπως δήλωσε ο κ.Ταχιάος στο ΑΠΕ/ΜΠΕ, σε απάντηση των αντιδράσεων που κατά καιρούς εντείνονται:
«Καθώς το Μετρό ολοκληρώνεται, το FlyOver αποτελεί, πλέον, την πιο σημαντική κυκλοφοριακή παρέμβαση που γίνεται αυτή τη στιγμή στη Θεσσαλονίκη. Βασικός σκοπός είναι να δώσει διέξοδο στην Ανατολική Περιφερειακή, όπου οι μετακινήσεις ασφυκτιούσαν μεταξύ των κόμβων με την μικρότερη εφικτή επιβάρυνση στο δάσος του Σέϊχ-Σού, και να προσφέρει στην διάθεση των μετακινουμένων ασφάλεια και ποιότητα σε όλο το μήκος της Περιφερειακής για τα επόμενα της κατασκευής 26 χρόνια. 
»Καταλαβαίνω, βεβαίως, ότι στη φάση αυτή, οι πολίτες δεν μπορούν να δουν τα οφέλη του έργου, τα οποία αναμένεται να έρθουν σε κάτι περισσότερο από τρία χρόνια, αλλά μένουν στην αναστάτωση που επήλθε στις μετακινήσεις τους. Είναι φυσικό!

»Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προτεραιότητα αποτελεί το να διευκολύνουμε με νομοθετικές παρεμβάσεις και διάθεση πόρων, τις αρχές που έχουν την ευθύνη των αποφάσεων και των παρεμβάσεων στην πόλη, εν προκειμένω την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και τους δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος, να προσφέρουν λύσεις ανακούφισης στο πρόβλημα. Και γι’ αυτό είμαστε και σε διαρκή διαβούλευση μαζί τους, μέσω του μηχανισμού που σχηματίσαμε από κοινού. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα αποσβεστούν εντελώς οι πιθανότητες για συμφορήσεις στον Περιφερειακό στις ώρες αιχμής, αλλά είναι σίγουρο, ότι οι επεμβάσεις στα όποια περιστατικά θα είναι αμεσότερες και η κίνηση των οχημάτων έκτακτης ανάγκης ασφαλής.

»Από εκεί και πέρα, πρέπει να διαχωρίσουμε την δυσαρέσκεια που εκ των πραγμάτων έχει δημιουργηθεί στους πολίτες που συνεχίζουν να ταλαιπωρούνται, παρά το γεγονός ότι καταγράφεται μείωση των καθυστερήσεων, από τις οργανωμένες αντιδράσεις. Σε αυτές, όταν δεν οφείλονται σε προσωπικά κίνητρα, αναγνωρίζω απροκάλυπτο πολιτικό υπόβαθρο και μάλιστα με προεξάρχοντες τους ίδιους χώρους που έχουν τεράστιες ευθύνες για τις καθυστερήσεις των έργων στην Θεσσαλονίκη.
»Δυστυχώς, δεν είναι μόνο τα κόμματα του λαϊκισμού και των άκρων, αυτά τα οποία έχουν οδηγηθεί στην επιλογή της αντίδρασης έναντι του FlyOver για να καλύψουν τι έλλειμμα ουσιαστικού πολιτικού λόγου. Ακόμα και το ΠΑΣΟΚ αποφάσισε διά στόματος του Προέδρου του, να ταυτιστεί με τις πιο ακραίες απόψεις για ακύρωση του έργου, υιοθετώντας μάλιστα την πιο φτηνή λαϊκιστική επιχειρηματολογία. Είναι κρίμα! Διολισθαίνει στον παλιό του εαυτό του ΄80, όταν είχε σταματήσει όλα τα δημόσια έργα, παραλείποντας μία στάση -ακόμη και για τα προσχήματα- στην εκσυγχρονιστική περίοδο του δεύτερου μισού του ΄90, όταν αποφάσισε ότι χωρίς αυτά η Ελλάδα έμενε ουραγός στην ανάπτυξη.
»Από πλευράς μας, χαιρετίζουμε την σοβαρότητα που μοιάζει να επιδεικνύουν οι τοπικές αρχές, ώστε να κατανοήσει η πόλη την σημασία αυτής της παρέμβασης και την διαθεσιμότητα να συμβάλουν στο τέλος ενός έργου που δεν πρέπει να έχει την τύχη, ούτε του Μετρό Θεσσαλονίκης που καθυστέρησε χωρίς προηγούμενο και φυσικά, ούτε της υποθαλάσσιας αρτηρίας που οδηγήθηκε σε ναυάγιο.
»Σε κάθε περίπτωση, στην κυβέρνηση δεν υπάρχει η παραμικρή σκέψη για προσωρινή αναστολή ή εγκατάλειψη του έργου. Σε ό,τι την αφορά, ισχύουν οι δεσμεύσεις της για περαίωση του έργου μέχρι τον Μάϊο του 2027».

Το FlyOver, ή πιο σωστά η Αναβάθμιση της Ανατολικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, μέρος του οποίου είναι και το FlyOver, αποτελεί μια διορατική λύση, και την πλέον βιώσιμη εναλλακτική, στο κυκλοφοριακό πρόβλημα το οποίο εδώ και χρόνια αρχίζει να διαφαίνεται στην πόλη και που είναι βέβαιο, κατόπιν μελετών, ότι σε τρία χρόνια από σήμερα θα είχε φτάσει στο έσχατο σημείο».
Το συνολικό κόστος του έργου σε παρούσα αξία, θα φτάσει τα 378.000.000 € , τα οποία θα χρηματοδοτήσει ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης «Κεδρηνός Λόφος». Αποτελεί, δηλαδή, έργο σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, ενώ για την επιλογή του αναδόχου διεξήχθη διεθνής διαγωνισμός. Η συνολική διάρκεια της Σύμβασης Σύμπραξης έχει οριστεί στα 30 χρόνια. Στο πλαίσιο αυτής, ο «Κεδρηνός Λόφος» αναλαμβάνει την κατασκευή του έργου για τα πρώτα τέσσερα χρόνια και την λειτουργία και συντήρηση του συνόλου της Περιφερειακής για 26 χρόνια.
Τα βασικά χαρακτηριστικά του, μεταξύ άλλων, είναι
–    12 χμ αναβαθμισμένου οδικού άξονα με 3 λωρίδες ανά κατεύθυνση,
–    8 χμ υπερυψωμένης νέας οδού, 4 εκ των οποίων θα είναι συνεχής γέφυρα -το λεγόμενο FlyOver- με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση,
–    κατασκευή 2 πεζογεφυρών,
–    επεμβάσεις σε 8 ανισόπεδους κόμβους και κατασκευή 2 νέων,
–    προσθήκη ΛΕΑ,
–    εκσυγχρονισμένα συστήματα αποστράγγισης, αποχέτευσης και οδοφωτισμού, κ.λπ.
Ακόμα, το έργο συμπεριλαμβάνει την κατασκευή Κέντρου Διοίκησης Περιφερειακής Οδού, συντήρηση 11 υφιστάμενων οχετών, επιμήκυνση άλλων 15 υφιστάμενων οχετών και δημιουργία 10 νέων.
Πρακτικά, τα χαρακτηριστικά αυτά, μεταφράζονται ως διέξοδος στην διαρκώς αυξανόμενη κίνηση της Θεσσαλονίκης και θα αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής των πολιτών της.
1.    Μειώνοντας το χρόνο μετακίνησης σε όλα τα τμήματα της Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης.
2.    Διπλασιάζοντας την χωρητικότητα της υφιστάμενης οδού σε 10.000 αυτοκίνητα ανά ώρα ανά κατεύθυνση και βελτιώνοντας τις κυκλοφοριακές συνθήκες των διερχομένων.
3.    Μειώνοντας τα ατυχήματα και συντελώντας στην συντήρηση και τη λειτουργία του περιμετρικού οδικού δικτύου.
4.    Μειώνοντας το λειτουργικό κόστος των οχημάτων, και
5.    Βελτιώνοντας την συνδεσιμότητα με κομβικά σημεία εντός και εκτός του πολεοδομικού ιστού και εξασφαλίζοντας την γρήγορη και κυρίως ασφαλή πρόσβαση στην ΠΑΘΕ, την Εγνατία Οδό, το Αεροδρόμιο Μακεδονίας και τη Χαλκιδική.
Τέλος, πολύ κρίσιμος είναι και ο ρόλος του FlyOver στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματός μας στην πόλη. Καθώς θα εξυπηρετεί διπλάσιο αριθμό οχημάτων από αυτόν που εξυπηρετεί τώρα, η μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα και της ηχορύπανσης θα είναι από τα μεγαλύτερα οφέλη που θα απολαύσουν οι κάτοικοι και επισκέπτες της πόλης από τις 14 Μαΐου 2027,οπότε τοποθετείται η ημερομηνία παράδοσης του έργου.

φωτ.αρχείου
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Tags: FlyOverΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Previous Post

ΕΕ: Από Ιούνιο πιθανότατα η μείωση των επιτοκίων – Συνεδριάζει την ερχόμενη Πέμπτη η ΕΚΤ

Next Post

ΑΔΜΗΕ: Επενδύσεις 5,5 δισ. ευρώ στο νέο Πρόγραμμα Ανάπτυξης

Related Posts

Τροχαίο με selfie για τον Αγιούμπ Ελ Κααμπί – Η ανάρτηση που έγινε viral
Ελλάδα

Τροχαίο με selfie για τον Αγιούμπ Ελ Κααμπί – Η ανάρτηση που έγινε viral

13 Δεκεμβρίου 2025
Δόμνα Μιχαηλίδου
Ειδήσεις

Μιχαηλίδου: Έως και 10 ημέρες νωρίτερα τα επιδόματα – Τι προβλέπει η νέα ρύθμιση

10 Δεκεμβρίου 2025
Οι αγρότες συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις – Ένταση στα Μάλγαρα και νέα μπλόκα σε όλη τη χώρα
Κοινωνία

Οι αγρότες συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις – Ένταση στα Μάλγαρα και νέα μπλόκα σε όλη τη χώρα

1 Δεκεμβρίου 2025
Δώρο Χριστουγέννων
Ειδήσεις

Δώρο Χριστουγέννων 2025 για ανέργους: Πότε καταβάλλεται και ποιοι το δικαιούνται

29 Νοεμβρίου 2025
Green Academy: Μια πρωτοβουλία με έντονο κοινωνικό αποτύπωμα
Γαστρονομία

Green Academy: Μια πρωτοβουλία με έντονο κοινωνικό αποτύπωμα

25 Νοεμβρίου 2025
Τα πρώτα τεστ ηλικίας σε αιτούντες άσυλο: πάνω από 60% όσων δήλωναν ανήλικοι είναι ενήλικες
Ειδήσεις

Τα πρώτα τεστ ηλικίας σε αιτούντες άσυλο: πάνω από 60% όσων δήλωναν ανήλικοι είναι ενήλικες

11 Νοεμβρίου 2025
Next Post
ΑΔΜΗΕ: Επενδύσεις 5,5 δισ. ευρώ στο νέο Πρόγραμμα Ανάπτυξης

ΑΔΜΗΕ: Επενδύσεις 5,5 δισ. ευρώ στο νέο Πρόγραμμα Ανάπτυξης

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΣΗΜΕΡΑ

Οικογένεια Εμπειρικού: Μια Δυναστεία στην Ελληνική Ναυτιλία

Οικογένεια Εμπειρικού: Μια Δυναστεία στην Ελληνική Ναυτιλία

2 έτη ago
Καιρός Αθήνα:

Χειμωνιάτικος καιρός σήμερα 13 Δεκεμβρίου: Πτώση της θερμοκρασίας και τοπικές βροχές

10 ώρες ago
Ελλάδα: Σταθερά βήματα για ρόλο ενεργειακού κόμβου στη διαχείριση διοξειδίου του άνθρακα

Ελλάδα: Σταθερά βήματα για ρόλο ενεργειακού κόμβου στη διαχείριση διοξειδίου του άνθρακα

8 ώρες ago
Αλλαγή ονομασίας για το Ladose: Συνεχίζεται η διάθεση της φλουοξετίνης στην Ελλάδα με νέο εμπορικό σήμα

Αλλαγή ονομασίας για το Ladose: Συνεχίζεται η διάθεση της φλουοξετίνης στην Ελλάδα με νέο εμπορικό σήμα

2 ημέρες ago

ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

  • LIFESTYLE
  • Αθλητικά
  • Αρθρογραφία
    • Αφιερώματα
  • Αυτοδιοίκηση
    • Περιφέρεια
    • Τοπική Αυτοδιοίκηση
  • Γαστρονομία
    • Οίνος
  • Δικαιοσύνη – ΟΠΕΔ
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
    • Κοινωνία
  • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Κόσμος
  • Οικονομία
    • Real Estate
    • Αγορές
    • Επιχειρείν
  • Περιβάλλον
    • Pet Stories
    • Οικολογία
  • Πολιτική
  • Πολιτισμός
  • Συνεντεύξεις
  • Ταξίδια
    • Προορισμοί
    • Τουρισμός
  • Χωρίς κατηγορία

ΔΕΙΤΕ ΑΝΑ ΘΕΜΑ

AIRBNB Champions League ΑΑΔΕ ΑΚΙΝΗΤΑ Αθήνα Αθλητικές μεταδόσεις ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΥΠΑ ΕΝΦΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΕΥΡΩΠΗ ΕΦΟΡΙΑ Ελλάδα Επιχειρήσεις ΗΠΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΙΣΡΑΗΛ Ιταλία ΚΑΙΡΟΣ ΚΙΝΑ Καιρός σήμερα Κυριάκος Μητσοτάκης ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ Ντόναλντ Τραμπ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΟΥΚΡΑΝΊΑ Οικονομία ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ ΠΑΣΟΚ ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΡΩΣΙΑ ΣΑΝ ΣΉΜΕΡΑ ΣΕΙΣΜΟΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΣΥΡΙΖΑ ΤΟΥΡΚΙΑ ΤΡΑΜΠ Τέμπη Τουρισμός ΥΓΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ Χρηματιστήριο Αθηνών ομογένεια τεχνητή νοημοσύνη

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

  • 87k Followers

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αγρότες: Απορρίπτουν τη συνάντηση με τον πρωθυπουργό και κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις

Αγρότες: Απορρίπτουν τη συνάντηση με τον πρωθυπουργό και κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις

13 Δεκεμβρίου 2025
Τροχαίο με selfie για τον Αγιούμπ Ελ Κααμπί – Η ανάρτηση που έγινε viral

Τροχαίο με selfie για τον Αγιούμπ Ελ Κααμπί – Η ανάρτηση που έγινε viral

13 Δεκεμβρίου 2025
Χριστούγεννα στο Ναύπλιο / Φωτογραφία αρχείου / ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ / ΕUROKINISSI

Χριστούγεννα: Οι δημοφιλείς προορισμοί και τα μοναδικά θεματικά πάρκα

13 Δεκεμβρίου 2025
Όλα όσα ισχύουν για το τέλος επιτηδεύματος: Δείτε ποιοι θα πληρώσουν έως 1.000 ευρώ το 2025

Νέα «δεύτερη ευκαιρία» για οφειλέτες και επιχειρήσεις με απαλλαγή από διώξεις και voucher στήριξης

13 Δεκεμβρίου 2025
Ελλάδα: Σταθερά βήματα για ρόλο ενεργειακού κόμβου στη διαχείριση διοξειδίου του άνθρακα

Ελλάδα: Σταθερά βήματα για ρόλο ενεργειακού κόμβου στη διαχείριση διοξειδίου του άνθρακα

13 Δεκεμβρίου 2025
Money And Life

Η νέα πλατφόρμα για την ενημέρωση σας!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ SPORT LIFESTYLE ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Ακολουθήστε μας στα Social Media

Τελευταία Νέα

  • Αγρότες: Απορρίπτουν τη συνάντηση με τον πρωθυπουργό και κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις
  • Τροχαίο με selfie για τον Αγιούμπ Ελ Κααμπί – Η ανάρτηση που έγινε viral
  • Χριστούγεννα: Οι δημοφιλείς προορισμοί και τα μοναδικά θεματικά πάρκα
  • Νέα «δεύτερη ευκαιρία» για οφειλέτες και επιχειρήσεις με απαλλαγή από διώξεις και voucher στήριξης

Κατηγορίες

  • LIFESTYLE
  • Pet Stories
  • Real Estate
  • Αγορές
  • Αθλητικά
  • Αρθρογραφία
  • Αυτοδιοίκηση
  • Αφιερώματα
  • Γαστρονομία
  • Δικαιοσύνη – ΟΠΕΔ
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
  • Επιστήμη
  • Επιχειρείν
  • Κοινωνία
  • Κόσμος
  • Οικολογία
  • Οικονομία
  • Οίνος
  • Περιβάλλον
  • Περιφέρεια
  • Πολιτική
  • Πολιτισμός
  • Προορισμοί
  • Συνεντεύξεις
  • Ταξίδια
  • Τεχνολογία
  • Τοπική Αυτοδιοίκηση
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Χωρίς κατηγορία
  • Η εταιρεία
  • Όροι Χρήσης
  • Επικοινωνία

Money&Life ©

No Result
View All Result
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
  • Κοινωνία
  • Κόσμος
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Επιχειρείν
  • Real Estate
  • Αγορές
  • Αυτοδιοίκηση
  • Τοπική Αυτοδιοίκηση
  • Περιφέρεια
  • LIFESTYLE
  • Αρθρογραφία
  • Συνεντεύξεις
  • Πολιτισμός
  • Προορισμοί
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • Αθλητικά
  • Περιβάλλον

Money&Life ©

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Η ιστοσελίδα μας περιέχει cookies για την καλύτερη δυνατή εμπειρία σας. Αν συνεχίζεται την περιήγηση σε αυτήν αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης.