Τη σημαντική συμβολή συγκεκριμένων κλάδων στην αύξηση του πληθωρισμού στην Ελλάδα την περίοδο 2019–2025 καταγράφει έρευνα της Eurobank Research, η οποία δόθηκε στη δημοσιότητα στις 17 Νοεμβρίου 2025.
Σύμφωνα με την ανάλυση, διατροφή, εστίαση, τουρισμός και στέγαση αποτελούν τους βασικούς τομείς που τροφοδότησαν την ακρίβεια, ιδίως την περίοδο που περιλάμβανε την πανδημία, την ενεργειακή κρίση και τις γεωπολιτικές αναταράξεις.
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών:
-
Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά: +35,3% (33,9% στην Ευρωζώνη)
-
Ξενοδοχεία, καφέ και εστιατόρια: +27,2% (28,5% στην Ευρωζώνη)
-
Στέγαση, ενέργεια και καύσιμα: +23,2% (28,2% στην Ευρωζώνη)
-
Ένδυση και υπόδηση: +21,2% (μόλις 8,8% στην Ευρωζώνη)
-
Μεταφορές: +14,3% (20,5% στην Ευρωζώνη)
-
Υγεία: +12,2% (11,5% στην Ευρωζώνη)
-
Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες: +11,9% (16,1% στην Ευρωζώνη)
-
Εκπαίδευση: +10,7% (13,1% στην Ευρωζώνη)
-
Αναψυχή και πολιτισμός: +8,6% (15,8% στην Ευρωζώνη)
-
Άλλα αγαθά και υπηρεσίες: +6,7% (21,2% στην Ευρωζώνη)
-
Αλκοόλ και καπνός: +5,1% (28,3% στην Ευρωζώνη)
-
Επικοινωνίες: -7,3% (-7,2% στην Ευρωζώνη)
Ποιους πλήττει περισσότερο
Η μελέτη υπογραμμίζει ότι η αύξηση των τιμών τροφίμων επηρεάζει δυσανάλογα τα χαμηλά εισοδήματα, καθώς τα νοικοκυριά αυτά αφιερώνουν μεγαλύτερο ποσοστό του διαθέσιμου εισοδήματός τους στις βασικές ανάγκες διατροφής.
Τέλος, προειδοποιεί πως στο εξής, η κλιματική κρίση και οι γεωπολιτικές εντάσεις ενδέχεται να προκαλούν επαναλαμβανόμενες αυξομειώσεις στο κόστος παραγωγής τροφίμων άρα και στις τελικές τιμές για τους καταναλωτές.

















