Η παγκόσμια ναυτιλία μπαίνει σε περίοδο εκτεταμένης ανανέωσης, με τους Έλληνες εφοπλιστές να διατηρούν ηγετική θέση και να επενδύουν δυναμικά σε νέα πλοία. Σύμφωνα με την έκθεση της Xclusiv Shipbrokers, επικαιροποιημένη έως τον Αύγουστο, η ελληνόκτητη ναυτιλία κατέχει υψηλά ποσοστά σε όλες τις κατηγορίες νέων παραγγελιών:
-
24% στα δεξαμενόπλοια (tankers)
-
12% στα bulk carriers
-
9% στα containerships
-
6% στα LNG carriers
-
15% στα LPG carriers
Η τάση ανανέωσης είναι εμφανής. Στα bulk carriers, όπου ο παγκόσμιος στόλος φτάνει τα 14.450 πλοία με μέση ηλικία 12,6 έτη, οι Έλληνες έχουν 162 νέα πλοία υπό κατασκευή – το 12% της παγκόσμιας αγοράς.
Στα tankers, η ανανέωση αφορά πάνω από το 15% του παγκόσμιου στόλου των 7.800 πλοίων, με τους Έλληνες να ηγούνται, έχοντας 288 νέα πλοία (24% των παγκόσμιων παραγγελιών).
Στα containerships, από τα 6.970 πλοία που κυκλοφορούν, σχεδόν 1.000 είναι υπό παραγγελία. Οι Έλληνες συμμετέχουν με 86 πλοία, καλύπτοντας το 9% του συνόλου.
Η μεγαλύτερη έκρηξη σημειώνεται στα LNG carriers, λόγω της ενεργειακής μετάβασης. Από τα 830 πλοία, σχεδόν τα 4 στα 10 είναι υπό κατασκευή, με την Ελλάδα να διαθέτει 51 νέες παραγγελίες, κυρίως για μεγάλα πλοία.
Τέλος, στα LPG carriers, από τα 1.668 πλοία του παγκόσμιου στόλου, το 20% ανανεώνεται, με τους Έλληνες να έχουν παραγγείλει 47 πλοία.
Η ελληνική ναυτιλία επιβεβαιώνει τον στρατηγικό της ρόλο, επενδύοντας σε σύγχρονα, αποδοτικά και βιώσιμα πλοία για το μέλλον.