Η Nissan ανακοίνωσε σχέδιο ριζικής αναδιάρθρωσης, καθώς κατέγραψε τις μεγαλύτερες ετήσιες ζημίες της τελευταίας 25ετίας, ύψους 670,9 δισ. γιεν (περίπου 4,1 δισ. ευρώ). Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία θα κλείσει επτά εργοστάσια έως το 2027 και θα περικόψει συνολικά 20.000 θέσεις εργασίας – το 15% του παγκόσμιου εργατικού της δυναμικού.
Η απόφαση αυτή σηματοδοτεί μια νέα στρατηγική μετά την αποτυχημένη προσπάθεια συγχώνευσης με τη Honda. Η Nissan αποσύρθηκε και από το σχέδιο δημιουργίας εργοστασίου μπαταριών στη Φουκουόκα, εστιάζοντας πλέον στην επιβίωσή της. Ο νέος CEO, Ιβάν Εσπινόζα, δήλωσε ότι η εταιρεία χρειάζεται «αυτοβελτίωση με ταχύτητα και επείγουσα ανάγκη», διαφοροποιούμενος από τον προκάτοχό του, Μακότο Ουτσίτα, που είχε επικριθεί για ήπια προσέγγιση.
Η Nissan στοχεύει σε μείωση κόστους κατά 500 δισ. γιεν, ενώ η παραγωγική της ικανότητα θα μειωθεί από 3,5 σε 2,5 εκατομμύρια μονάδες ετησίως.
Την ίδια ώρα, οι δασμοί των ΗΠΑ πλήττουν τις εξαγωγές της. Η εταιρεία εκτιμά απώλειες 450 δισ. γιεν από την πολιτική Τραμπ, επηρεάζοντας πάνω από 400.000 οχήματα που εξάγονται από Ιαπωνία και Μεξικό. Οι αντίκτυποι είναι έντονοι και για άλλες ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Toyota και η Mazda, που έχουν αναθεωρήσει τα κέρδη τους.
Η Renault, που κατέχει το 36% της Nissan, αναμένει ζημία 2,2 δισ. ευρώ για το πρώτο τρίμηνο λόγω της κρίσης.
Η Nissan εξετάζει πλέον νέες στρατηγικές συμμαχίες με τη Renault, τη Mitsubishi και ενδεχομένως τη Honda, με στόχο την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων και νέων pickup μοντέλων.