Κυριακή, 15 Ιουνίου, 2025 - 21:59
27 °c
Athens
26 ° Πε
28 ° Πα
27 ° Σα
27 ° Κυ
Money And Life
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
    • Κοινωνία
  • Κόσμος
  • Πολιτική
  • Οικονομία
    • Επιχειρείν
    • Αγορές
    • Real Estate
  • Gala
  • Αυτοδιοίκηση
    • Τοπική Αυτοδιοίκηση
    • Περιφέρεια
  • Αρθρογραφία
    • Αφιερώματα
  • Συνεντεύξεις
    • Podcast
  • Πολιτισμός
  • Γαστρονομία
  • Ταξίδια
    • Προορισμοί
    • Τουρισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Αθλητικά
  • Περιβάλλον
    • Οικολογία
    • Pet Stories
  • Επικοινωνία
Money And Life
Home Ειδήσεις

Νέες μειωμένες τιμές φέρνουν τα μέτρα κατά της ακρίβειας

Money & Life by Money & Life
25 Φεβρουαρίου 2024
in Ειδήσεις
0 0
0
Νέες μειωμένες τιμές φέρνουν τα μέτρα κατά της ακρίβειας
Share on FacebookShare on Twitter

Κύμα διψήφιων μειώσεων τιμών στους τιμοκαταλόγους σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων σούπερ μάρκετ αναμένεται από τον επόμενο μήνα, λόγω της εφαρμογής των νέων μέτρων κατά της ακρίβειας του υπουργείου Ανάπτυξης. 

Μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Απόστολος Πεταλάς σημειώνει ότι όπως προκύπτει από τους νέους τιμοκαταλόγους που αφορούν σε προϊόντα προσωπικής φροντίδας, απορρυπαντικά και προϊόντα φροντίδας σπιτιού, οι τιμές είναι χαμηλότερες και το στοίχημα του αρμόδιου υπουργείου για αποκλιμάκωσή τους, κερδίζεται.

Υπενθυμίζεται ότι από 1η Μαρτίου τίθεται σε εφαρμογή το μέτρο που προβλέπει μείωση της αρχικής τιμής σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, μείωση η οποία θα πρέπει να ισούται τουλάχιστον με το 30% του αθροίσματος των εκπτώσεων, πιστώσεων ή άλλων παροχών που δίνουν οι προμηθευτές στους λιανεμπόρους

«Θεωρώ ότι επιτυγχάνεται μια πραγματική μεταρρύθμιση στην αγορά» αναφέρει ο κ. Παταλάς μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και συμπληρώνει: «Οι εταιρείες – πολυεθνικές αλλά και τοπικές – με προϊόντα προσωπικής φροντίδας, απορρυπαντικά και προϊόντα φροντίδας σπιτιού, ακολούθησαν μια πολιτική, τα τελευταία 20-30 χρόνια, με υψηλές τιμές και μεγάλες προσφορές. Η νέα διάταξη, τις οδηγεί αναγκαστικά στο να επαναχαράξουν ριζικά την τιμολογιακή τους στρατηγική. Αυτό που μένει να δούμε είναι ποια θα είναι η στρατηγική των προσφορών που θα ακολουθήσουν».

Παράλληλα, ο κ. Πατελάς υποστηρίζει πως από τους νέους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών διαπιστώνεται ότι «είναι σχεδιασμένοι με άλλη αρχιτεκτονική που έχει ως βάση χαμηλότερη τιμή τιμοκαταλόγου. Υπάρχει σημαντική διαφοροποίηση στη στρατηγική των τιμών όλων των εταιρειών, κάτι που δεν θα γινόταν αν δεν υπήρχε η συγκεκριμένη διάταξη του υπουργείου. Με αυτήν την έννοια, θεωρώ ότι ίσως επιτευχθεί μια πραγματική μεταρρύθμιση στην αγορά» .

Ωστόσο, διευκρινίζει ότι το διάστημα που θα ακολουθήσει είναι κρίσιμο για τις εταιρείες του κλάδου προκειμένου να βγάλουν χρήσιμα συμπεράσματα για την καταναλωτική συμπεριφορά. «Απαιτείται χρόνος ώστε να καταλάβουν οι εταιρείες πώς αντιλαμβάνονται οι καταναλωτές τη νέα αρχιτεκτονική τιμών και παράλληλα να αναπροσαρμόσουν τη στρατηγική των προσφορών τους. Το βέβαιο είναι ότι οι κατηγορίες προϊόντων προσωπικής φροντίδας, απορρυπαντικών και προϊόντων φροντίδας σπιτιού, όπου είχε γενικευτεί η τάση υψηλή τιμή σε συνδυασμό με μεγάλες προσφορές, εισέρχονται σε μια νέα εποχή τιμολόγησης».

Σε ό,τι αφορά στις ανατιμήσεις, ο κ. Πεταλάς σημειώνει: «Με την ανακοίνωση των μέτρων από το αρμόδιο υπουργείο, σε έναν μεγάλο βαθμό όχι μόνο πάγωσαν οι ανατιμήσεις αλλά ταυτόχρονα ορισμένες μεγάλες εταιρείες που είχαν ανακοινώσει ανατιμήσεις, τις ανέστειλαν. Αυτό δείχνει ότι τα μέτρα κινούνται σε θετική κατεύθυνση και έχουν αρχίσει να αποδίδουν».

Εστιάζοντας στον πληθωρισμό, χαρακτηρίζει σημαντική εξέλιξη την αποκλιμάκωσή του τους τελευταίους μήνες και επισημαίνει: «Παρατηρούμε σημαντική αποκλιμάκωση και του συνολικού πληθωρισμού και του πληθωρισμού των τροφίμων και αναμένουμε μεγαλύτερη αποκλιμάκωση τους επόμενους μήνες» αναφέρει ο κ. Πεταλάς.

Τα μέτρα για την ακρίβεια «μπλοκάρουν» τις ανατιμήσεις

Την ίδια ώρα, το “ράλι” τιμών στα τρόφιμα συνεχίστηκε και τον Ιανουάριο, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, αν και καταγράφηκε μια μικρή αποκλιμάκωση του ρυθμού ανόδου του πληθωρισμού. Μπορεί τον Ιανουάριο, ο πληθωρισμός να διαμορφώθηκε στο 3,1% από 3,5% τον περασμένο Δεκέμβριο και έναντι 7% τον Ιανουάριο 2023 ωστόσο στην ομάδα «διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά» “τρέχει” με 8,3% λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε πολλά βασικά είδη. Συγκεκριμένα, σε μηνιαία σύγκριση σημειώθηκαν ανατιμήσεις σε: αλλαντικά (5,7%), ψάρια νωπά (1,2%), γιαούρτι (2,8%), ελαιόλαδο (6,8%), λαχανικά νωπά (2,8%), λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα (2%), αλκοολούχα ποτά- μη σερβιριζόμενα (3,9%), ηλεκτρισμό (0,7%), φαρμακευτικά προϊόντα (0,8%), μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (3,4%), υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας (1,6%), εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία (1,5%) και ασφάλιστρα υγείας (14%). Αντίθετα, οι τιμές μειώθηκαν σε: ζυμαρικά (3,3%), πουλερικά (1,8%), γάλα νωπό πλήρες (4,4%), γάλα νωπό με μειωμένα λιπαρά (4,8%), τυριά (1,9%), φρούτα νωπά (1,9%), δημοτικά τέλη (1,5%), φυσικό αέριο (13,5%), πετρέλαιο θέρμανσης (1,1%), υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης (3,8%), καύσιμα αυτοκινήτου- βενζίνη (0,5%) και ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία (7,4%).

Σημειώνεται ότι λίγες μέρες πριν την εφαρμογή των μέτρων κατά της ακρίβειας, τα οποία ξεκινούν την 1η Μαρτίου, το υπουργείο Ανάπτυξης προχώρησε σε νέα παρέμβαση για το «μπλοκάρισμα» των ανατιμήσεων.

«Είμαστε πεπεισμένοι ότι θα δούμε άμεσα μειώσεις τιμών σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης για τα νοικοκυριά» δήλωσε πρόσφατα ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Σκρέκας. «Για να διασφαλίσουμε την απόλυτη διαφάνεια στην εφοδιαστική αλυσίδα, υποχρεώνουμε τους προμηθευτές να πωλούν τα προϊόντα στο λιανεμπόριο σε «καθαρές» τιμές, (net pricing). Τα μέτρα που λάβαμε δεν αποτελούν μόνο μια απάντηση στην αισχροκέρδεια. Βασίζονται στη στρατηγική κατεύθυνση μιας κυβέρνησης που έχει εκλεγεί για να εξασφαλίσει ισονομία για όλους τους πολίτες και για να προστατεύει τον υγιή ανταγωνισμό και τους οικονομικά ασθενέστερους. Οι παρεμβάσεις της κυβέρνησης είναι δραστικές και έχουν ήδη αρχίσει να αποδίδουν. Εταιρείες ανακαλούν ανατιμήσεις σε βασικά καταναλωτικά προϊόντα τους στα ράφια των σούπερ μάρκετ, γνωρίζοντας ότι δεν θα μπορούν να κάνουν προωθητικές ενέργειες για τους επόμενους τρεις μήνες. Με αυτόν τον τρόπο βάζουμε άμεσα φρένο σε μια συνηθισμένη εμπορική πρακτική δήθεν προσφορών που νοθεύουν το κριτήριο του καταναλωτή και τον ανταγωνισμό και μπαίνει τάξη στην αγορά. Η αγορά πρέπει να λειτουργεί υπέρ της κοινωνίας» τόνισε ο υπουργός.

Με σκοπό το αμοιβαίο όφελος για επιχειρήσεις και καταναλωτές, το υπουργείο Ανάπτυξης αποφάσισε την εξαίρεση από την απαγόρευση διενέργειας προωθητικών ενεργειών- για τρεις μήνες- των προϊόντων για τα οποία έχει προηγηθεί αύξηση τιμής όσων βρίσκονται κοντά στην ημερομηνία λήξης τους. Η ρύθμιση αφορά 44 είδη προϊόντων για τα οποία απαιτείται πλέον ειδική σήμανση που θα αναγράφει «Προϊόν με κοντινή ημερομηνία λήξης» και η χρονική απόσταση από την ημερομηνία λήξης ποικίλλει για κάθε είδος από μία μέχρι και 30 μέρες. Στόχος της παρέμβασης αυτής, μεταξύ άλλων, όπως έχει επισημάνει το υπουργείο Ανάπτυξης, είναι να αντιμετωπιστούν και φαινόμενα σπατάλης τροφίμων (food waste) ή καταστροφής αποθεμάτων που θα μπορούσαν να διατεθούν σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές στους ενδιαφερόμενους καταναλωτές.

Επίσης επεκτείνεται και διευρύνεται η λίστα των προϊόντων που υπόκεινται σε έλεγχο για ανατιμήσεις και για τα οποία δεν μπορούν – σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία – οι επιχειρήσεις να προχωρήσουν σε προωθητικές ενέργειες για τους επόμενους τρεις μήνες και επεκτείνεται και η λίστα των νωπών προϊόντων για τα οποία εφαρμόζονται «καθαρές τιμές» με την προσθήκη των κατηγοριών «νωπό κατσίκι» και «νωπό αρνί».

Υπενθυμίζεται ότι τα προϊόντα που εξαιρούνται από την απαγόρευση διενέργειας προωθητικών ενεργειών – για 3 μήνες – εάν έχει προηγηθεί αύξηση τιμής, εφόσον είναι κοντά στην ημερομηνία λήξης τους είναι τα παρακάτω: αρτοσκευάσματα (1 ημέρα), νωπό χοιρινό (1 ημέρα), νωπό κοτόπουλο και μέρη κοτόπουλου (1 ημέρα), νωπό μοσχάρι (1 ημέρα), γάλα φρέσκο πλήρες και με χαμηλά λιπαρά (1 ημέρα), σοκολατούχο γάλα (1 ημέρα), φυτικά ροφήματα (1 ημέρα), γιαούρτι και επιδόρπια γιαουρτιού (3 ημέρες), κρέμες και ρυζόγαλο (3 ημέρες), ψωμί και ψωμί για τοστ (3 ημέρες), γάλα υψηλής παστερίωσης -μακράς διάρκειας- πλήρες και με χαμηλά λιπαρά (5 ημέρες), χυμοί (5 ημέρες), αυγά (5 ημέρες), αλλαντικά (5 ημέρες), αναψυκτικά (10 ημέρες), μπύρα (10 ημέρες), νερό (10 ημέρες), σοκολάτα στερεή και ροφήματα (10 ημέρες), τυρί (10 ημέρες), σπορέλαια (10 ημέρες), ρύζι (10 ημέρες), βούτυρα και μαργαρίνες (15 ημέρες), μαρμελάδες και είδη επάλειψης (15 ημέρες), καφές συσκευασμένος (15 ημέρες), χαλβάς (15 ημέρες), όσπρια (20 ημέρες), φρυγανιές (20 ημέρες), ζυμαρικά (20 ημέρες), κονσέρβες (20 ημέρες), κατεψυγμένα ψάρια (20 ημέρες), γάλα εβαπορέ (20 ημέρες), χυμός τομάτας (20 ημέρες), σάλτσες και κύβοι ζωμών (20 ημέρες), μαγιονέζες (20 ημέρες), κέτσαπ (20 ημέρες), ελαιόλαδο (20 ημέρες), κατεψυγμένα λαχανικά (20 ημέρες), κατεψυγμένες ζύμες (20 ημέρες), ζάχαρη και γλυκαντικές ουσίες (20 ημέρες), προϊόντα βρώμης (20 ημέρες), κρέμα βρεφικής ηλικίας (20 ημέρες), τροφές για σκύλους σε κονσέρβα (30 ημέρες) και τροφές για γάτες σε κονσέρβα (30 ημέρες).

Μ.Τσ.  – Ε.Π.

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Tags: Οικονομία
Previous Post

Τσέλσι και Λίβερπουλ «μονομαχούν» στον τελικό του League Cup

Next Post

Κυριακάτικο τραπέζι με χοιρινό πρασάτο

Related Posts

Πώς η Ελλάδα μετατρέπει το brain drain σε brain gain: Τρεις δράσεις που φέρνουν νέους επιστήμονες πίσω
Ειδήσεις

Πώς η Ελλάδα μετατρέπει το brain drain σε brain gain: Τρεις δράσεις που φέρνουν νέους επιστήμονες πίσω

15 Ιουνίου 2025
Φορολογικές δηλώσεις
Ειδήσεις

Φορολογικές δηλώσεις: Σήμερα εκπνέει η προθεσμία

15 Ιουνίου 2025
συντάξεις
Ειδήσεις

Συντάξεις Ιουνίου: Αναλυτικά οι ημερομηνίες για κύριες και επικουρικές

15 Ιουνίου 2025
EPA/Angel Medina G.
Ειδήσεις

Κρίση στα Στενά του Ορμούζ: Τι σημαίνει για το πετρέλαιο και την παγκόσμια σταθερότητα

14 Ιουνίου 2025
Τάκης Θεοδωρικάκος
Ειδήσεις

Έλεγχοι στις τιμές καυσίμων στην Αττική: Εντολή Θεοδωρικάκου έπειτα από καταγγελίες

14 Ιουνίου 2025
Φορολογικές δηλώσεις 2025
Ειδήσεις

Φορολογικές δηλώσεις 2025: Ποιοι προλαβαίνουν την έκπτωση 3% και ποιοι πέφτουν στο 2%

14 Ιουνίου 2025
Next Post
Κυριακάτικο τραπέζι με χοιρινό πρασάτο

Κυριακάτικο τραπέζι με χοιρινό πρασάτο

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΣΗΜΕΡΑ

Καταφύγια Πολέμου στην Ελλάδα -Φωτογραφία: Προσωπικό αρχείο Κωνσταντίνου Κυρίμη

Καταφύγια Πολέμου στην Ελλάδα: Πού βρίσκονται και ποια είναι η κατάστασή τους

11 μήνες ago
Φορολογικές δηλώσεις

Φορολογικές δηλώσεις: Σήμερα εκπνέει η προθεσμία

8 ώρες ago
συντάξεις

Συντάξεις Ιουνίου: Αναλυτικά οι ημερομηνίες για κύριες και επικουρικές

15 ώρες ago
Φορολογικές δηλώσεις 2025

Φορολογικές δηλώσεις 2025: Ποιοι προλαβαίνουν την έκπτωση 3% και ποιοι πέφτουν στο 2%

2 ημέρες ago

ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

  • Gala
  • Αθλητικά
  • Αρθρογραφία
    • Αφιερώματα
  • Αυτοδιοίκηση
    • Περιφέρεια
    • Τοπική Αυτοδιοίκηση
  • Γαστρονομία
    • Οίνος
  • Δικαιοσύνη – ΟΠΕΔ
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
    • Κοινωνία
  • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Κόσμος
  • Οικονομία
    • Real Estate
    • Αγορές
    • Επιχειρείν
  • Περιβάλλον
    • Pet Stories
    • Οικολογία
  • Πολιτική
  • Πολιτισμός
  • Συνεντεύξεις
  • Ταξίδια
    • Προορισμοί
    • Τουρισμός
  • Χωρίς κατηγορία

ΔΕΙΤΕ ΑΝΑ ΘΕΜΑ

Champions League COVID 19 MONEY AND LIFE ΑΑΔΕ ΑΚΙΝΗΤΑ Αθήνα Αθλητικές μεταδόσεις ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΥΠΑ ΕΝΦΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΕΥΡΩΠΗ ΕΦΟΡΙΑ Ελλάδα Επιχειρήσεις ΗΠΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΙΣΡΑΗΛ Ιταλία ΚΑΙΡΟΣ ΚΙΝΑ Καιρός σήμερα Κυριάκος Μητσοτάκης Ντόναλντ Τραμπ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΟΥΚΡΑΝΊΑ Οικονομία ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ ΠΑΣΟΚ ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΡΩΣΙΑ ΣΑΝ ΣΉΜΕΡΑ ΣΕΙΣΜΟΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΣΥΡΙΖΑ ΤΟΥΡΚΙΑ ΤΡΑΜΠ Τέμπη Τουρισμός ΥΓΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ Χρηματιστήριο Αθηνών εορτολόγιο ομογένεια

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

  • 87k Followers

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Η Ανδρος στα 24 μέρη με τους πιο εντυπωσιακούς φάρους του πλανήτη

Η Ανδρος στα 24 μέρη με τους πιο εντυπωσιακούς φάρους του πλανήτη

15 Ιουνίου 2025
Πώς η Ελλάδα μετατρέπει το brain drain σε brain gain: Τρεις δράσεις που φέρνουν νέους επιστήμονες πίσω

Πώς η Ελλάδα μετατρέπει το brain drain σε brain gain: Τρεις δράσεις που φέρνουν νέους επιστήμονες πίσω

15 Ιουνίου 2025
Φορολογικές δηλώσεις

Φορολογικές δηλώσεις: Σήμερα εκπνέει η προθεσμία

15 Ιουνίου 2025
Βασίλης Κορκίδης

Βασίλης Κορκίδης: Ο Τουρισμός, το εμπόριο και η ενέργεια στο στόχαστρο λόγω της γεωπολιτικής αστάθειας

15 Ιουνίου 2025
Παλαιά Φώκαια και Θυμάρι: Η αλμύρα της Ιστορίας στις νοτιότερες ανάσες της Αττικής

Παλαιά Φώκαια και Θυμάρι: Η αλμύρα της Ιστορίας στις νοτιότερες ανάσες της Αττικής

15 Ιουνίου 2025
Money And Life

Η νέα πλατφόρμα για την ενημέρωση σας!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ SPORT LIFESTYLE ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Ακολουθήστε μας στα Social Media

Τελευταία Νέα

  • Η Ανδρος στα 24 μέρη με τους πιο εντυπωσιακούς φάρους του πλανήτη
  • Πώς η Ελλάδα μετατρέπει το brain drain σε brain gain: Τρεις δράσεις που φέρνουν νέους επιστήμονες πίσω
  • Φορολογικές δηλώσεις: Σήμερα εκπνέει η προθεσμία
  • Βασίλης Κορκίδης: Ο Τουρισμός, το εμπόριο και η ενέργεια στο στόχαστρο λόγω της γεωπολιτικής αστάθειας

Κατηγορίες

  • Gala
  • Pet Stories
  • Real Estate
  • Αγορές
  • Αθλητικά
  • Αρθρογραφία
  • Αυτοδιοίκηση
  • Αφιερώματα
  • Γαστρονομία
  • Δικαιοσύνη – ΟΠΕΔ
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
  • Επιστήμη
  • Επιχειρείν
  • Κοινωνία
  • Κόσμος
  • Οικολογία
  • Οικονομία
  • Οίνος
  • Περιβάλλον
  • Περιφέρεια
  • Πολιτική
  • Πολιτισμός
  • Προορισμοί
  • Συνεντεύξεις
  • Ταξίδια
  • Τεχνολογία
  • Τοπική Αυτοδιοίκηση
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Χωρίς κατηγορία
  • Η εταιρεία
  • Όροι Χρήσης
  • Επικοινωνία

Money&Life ©

No Result
View All Result
  • Ειδήσεις
  • Gala
  • Χρήσιμα

Money&Life ©

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Η ιστοσελίδα μας περιέχει cookies για την καλύτερη δυνατή εμπειρία σας. Αν συνεχίζεται την περιήγηση σε αυτήν αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης.