Σάββατο, 15 Νοεμβρίου, 2025 - 07:51
27 °c
Athens
26 ° Πε
28 ° Πα
27 ° Σα
27 ° Κυ
Money And Life
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
    • Κοινωνία
  • Κόσμος
  • Πολιτική
  • Οικονομία
    • Επιχειρείν
    • Αγορές
    • Real Estate
  • LIFESTYLE
  • Αυτοδιοίκηση
    • Τοπική Αυτοδιοίκηση
    • Περιφέρεια
  • Αρθρογραφία
    • Αφιερώματα
  • Συνεντεύξεις
    • Podcast
  • Πολιτισμός
  • Γαστρονομία
  • Ταξίδια
    • Προορισμοί
    • Τουρισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Αθλητικά
  • Περιβάλλον
    • Οικολογία
    • Pet Stories
  • Επικοινωνία
Money And Life
Home Ειδήσεις

Μετρό Αθήνας: που θα κατασκευαστούν οι σταθμοί στην επέκταση προς Ίλιον – Σε εξέλιξη ο διαγωνισμός

Money & Life by Money & Life
7 Νοεμβρίου 2023
in Ειδήσεις
0 0
0
Μετρό Αθήνας: που θα κατασκευαστούν οι σταθμοί στην επέκταση προς Ίλιον – Σε εξέλιξη ο διαγωνισμός
Share on FacebookShare on Twitter

Εξελίξεις αναμένονται στον διαγωνισμό της Ελληνικό Μετρό για την επέκταση προς Ίλιον. Πιο συγκεκριμένα εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος του έτους, αρχές 2025 θα ξεκινήσει η β` φάση του διαγωνισμού σύμφωνα.

Ο διαγωνισμός που ξεκίνησε φέτος στις 3 Μαϊου με την εκδήλωση ενδιαφέροντος προσέλκυσε συνολικά 4 σχήματα: ΤΕΡΝΑ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM και ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ. Σε αυτή τη φάση ολοκληρώνονται οι διαδικασίες περιβαλλοντικών εγκρίσεων, ελέγχου των φακέλων των συμμετεχόντων προκειμένου να αποφασιστεί ποιοι είναι αυτοί που θα περάσουν στον Β` γύρο.

Στα έργα του Μετρό στην Αθήνα στην τελευταία δεκαετία έχουμε την ηγεμονία της ΑΒΑΞ όπου από κοινού με Ghella και Alstom έχουν πάρει τα έργα για την επέκταση του Μετρό προς Πειραιά και την κατασκευή της νέας Γραμμής 4 Άλσος Βεϊκου-Γουδή.

Στα έργα του Μετρό Θεσσαλονίκης, η ΑΚΤΩΡ έχει μαζέψει και τα δύο projects, δηλαδή την βασική γραμμή και την επέκταση προς Καλαμαριά. Σε κάθε περίπτωση δεν περιμένουμε την ολοκλήρωση του διαγωνισμού νωρίτερα από το δεύτερο εξάμηνο του 2024 και αυτό υπό την αίρεση ότι δεν θα έχουμε ενστάσεις και προσφυγές.

Εδώ θα πρέπει να θυμηθούμε πως οι διαγωνισμοί για τα έργα Μετρό “προσελκύουν” τις προσφυγές λόγω του μεγάλου προϋπολογισμού που έχουν. Ο διαγωνισμός για τη γραμμή 4 διήρκησε σχεδόν 4 χρόνια ενώ αντίστοιχοι στο παρελθόν έχουν φτάσει και τα 3 χρόνια.

Πρόκειται για ένα μεγάλο περιβαλλοντικό και συγκοινωνιακό έργο που θα αλλάξει τον τρόπο μετακίνησης στην ευρύτερη περιοχή της Πετρούπολης, του Ιλίου, και εν μέρει του Καματερού. Με τη λειτουργία του αναμένεται να μειωθούν σημαντικά οι χρόνοι πρόσβασης στο κέντρο της Αθήνας από τις δυτικές συνοικίες (από το Ίλιον στην Ομόνοια, σε περίπου 18 λεπτά).

H ακτινογραφία της επέκτασης προς Ίλιον

Ο διαγωνισμός της Ελληνικό Μετρό για την επέκταση της γραμμής 2 προς Ίλιον, προβλέπει περίπου 4 χιλιόμετρα υπόγειας διπλής γραμμής και την κατασκευή 3 σταθμών. Οι δύο από αυτούς θα είναι επί της Λεωφόρου Θηβών. Ο πρώτος είναι ο σταθμός ΠΑΛΑΤΙΑΝΗ στη συμβολή των οδών Θηβών και Καππαδοκίας και ο δεύτερος είναι ο σταθμός ΙΛΙΟΝ στη συμβολή των οδών Θηβών και Ελαιών. Ο νέος τερματικός σταθμός θα ονομάζεται ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ και θα κατασκευαστεί στη συμβολή των οδών Αγίου Νικολάου και Παραμυθιάς στα σύνορα Ιλίου και Καματερού.

Το έργο έχει κόστος με ΦΠΑ 682 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 550 εκατ. ευρώ). Αναθέτουσα Αρχή είναι η Ελληνικό Μετρό. Η επέκταση του Μετρό στο Ίλιον είναι σήμερα η μοναδική υπό δημοπράτηση εργολαβία για τον μητροπολιτικό σιδηρόδρομο της Αθήνας. Η διάρκεια του έργου είναι κάτι λιγότερο από 5 χρόνια, είναι δηλαδή 57 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.

Με αυτή την επέκταση η “κόκκινη” γραμμή 2 διευρύνεται ακόμα περισσότερο και θα διαθέτει 23 σταθμούς, ξεκινώντας από το Ελληνικό και φτάνοντας μέχρι τα σύνορα του Καματερού. Θα εξυπηρετεί τα νότια προάστια, το κέντρο της Αθήνας συνδεόμενη και με τον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό και στη συνέχεια επεκτείνεται στα δυτικά προάστια της πόλης. Η γραμμή 2 συνδέεται με τη γραμμή 3 στο Σύνταγμα και με τη γραμμή 1 σε Ομόνοια και Σταθμό Λαρίσης (Κεντρικός Σιδ.Σταθμός όπου συνδέεται και με τον Προαστιακό). Με το Τραμ η γραμμή συνδέεται σε Σύνταγμα, Συγγρού/Φιξ και Νέο Κόσμο.

Ωστόσο θα παραμένει η μικρότερη των 3 σημερινών γραμμών καθώς η γραμμή 3 διαθέτει 27 σταθμούς και η γραμμή 1 24 σταθμούς. Η γραμμη 2 σχεδιάζεται μελλοντικά να φτάσει μέχρι το Μενίδι διασχίζοντας την Αττική Οδό, περνώντας από το Καματερό και τα Άνω Λιόσια.

ypodomes.com
Tags: ΑΘΗΝΑΣΜΕΤΡΟ
Previous Post

Τραγωδία στην Πάτρα: Συγκλονίζουν τα μηνύματα που βρέθηκαν στο κινητό της 23χρονης

Next Post

Επιταγή ακρίβειας: «Κλείδωσε» το επίδομα – Οι 6 ενισχύσεις που θα δοθούν μέχρι τα Χριστούγεννα

Related Posts

Ληστεία Λούβρου
Ειδήσεις

Ληστεία Λούβρου: Στην αναζήτηση των κλεμμένων κοσμημάτων αξίας 102 εκατ. δολαρίων

14 Νοεμβρίου 2025
Ανακαίνιση ακινήτων µε έκπτωση φόρου έως 16.000 ευρώ
Ειδήσεις

Κατοικία: Οι φοροπαγίδες πίσω από την αγορά ενός ακινήτου

14 Νοεμβρίου 2025
Ecofin
Ειδήσεις

Η απόφαση του Ecofin αλλάζει το παιχνίδι για Temu, Shein και ευρωπαϊκό εμπόριο

14 Νοεμβρίου 2025
ΕΡΤ
Ειδήσεις

Νομοσχέδιο για την ΕΡΤ: Στόχος ο εκσυγχρονισμός της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης

14 Νοεμβρίου 2025
Καιρός: Ηλιόλουστος και με θερμοκρασίες έως 20 βαθμούς
Ειδήσεις

Καιρός: Παρασκευή που θυμίζει άνοιξη με ήπιους ανέμους και έως 23°C σε Κρήτη και Δωδεκάνησα

14 Νοεμβρίου 2025
Χρηματιστήριο Αθηνών
Ειδήσεις

Χρηματιστήριο Αθηνών: Εβδομαδιαία άνοδος 3,65% με «ψήφο εμπιστοσύνης» από UBS και HSBC

14 Νοεμβρίου 2025
Next Post
Επιταγή ακρίβειας: «Κλείδωσε» το επίδομα – Οι 6 ενισχύσεις που θα δοθούν μέχρι τα Χριστούγεννα

Επιταγή ακρίβειας: «Κλείδωσε» το επίδομα – Οι 6 ενισχύσεις που θα δοθούν μέχρι τα Χριστούγεννα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΣΗΜΕΡΑ

Video Club: “Το Τέλος της Συνοικιακής Ευδαιμονίας” – Του Χρήστου Θεοφιλάτου (Mέρος 3ο)

Video Club: “Το Τέλος της Συνοικιακής Ευδαιμονίας” – Του Χρήστου Θεοφιλάτου (Mέρος 3ο)

1 έτος ago
Κέλλυ Μαρινάκη, στην πρώτη γραμμή του επιχειρείν και του πολιτισμού

Κέλλυ Μαρινάκη, στην πρώτη γραμμή του επιχειρείν και του πολιτισμού

12 μήνες ago
ΕΡΤ

Νομοσχέδιο για την ΕΡΤ: Στόχος ο εκσυγχρονισμός της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης

23 ώρες ago
Χρηματιστήριο Αθηνών

Τέταρτη συνεχόμενη άνοδος στο Χρηματιστήριο Αθηνών με οδηγό τις τράπεζες και ράλι σε ΑΔΜΗΕ, ΔΕΗ

1 ημέρα ago

ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

  • LIFESTYLE
  • Αθλητικά
  • Αρθρογραφία
    • Αφιερώματα
  • Αυτοδιοίκηση
    • Περιφέρεια
    • Τοπική Αυτοδιοίκηση
  • Γαστρονομία
    • Οίνος
  • Δικαιοσύνη – ΟΠΕΔ
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
    • Κοινωνία
  • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Κόσμος
  • Οικονομία
    • Real Estate
    • Αγορές
    • Επιχειρείν
  • Περιβάλλον
    • Pet Stories
    • Οικολογία
  • Πολιτική
  • Πολιτισμός
  • Συνεντεύξεις
  • Ταξίδια
    • Προορισμοί
    • Τουρισμός
  • Χωρίς κατηγορία

ΔΕΙΤΕ ΑΝΑ ΘΕΜΑ

AIRBNB Champions League ΑΑΔΕ ΑΚΙΝΗΤΑ Αθήνα Αθλητικές μεταδόσεις ΓΑΛΛΙΑ ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΥΠΑ ΕΝΦΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΕΥΡΩΠΗ ΕΦΟΡΙΑ Ελλάδα Επιχειρήσεις ΗΠΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΙΣΡΑΗΛ Ιταλία ΚΑΙΡΟΣ ΚΙΝΑ Καιρός σήμερα Κυριάκος Μητσοτάκης ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ Ντόναλντ Τραμπ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΟΥΚΡΑΝΊΑ Οικονομία ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ ΠΑΣΟΚ ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΡΩΣΙΑ ΣΑΝ ΣΉΜΕΡΑ ΣΕΙΣΜΟΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΣΥΡΙΖΑ ΤΟΥΡΚΙΑ ΤΡΑΜΠ Τέμπη Τουρισμός ΥΓΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ Χρηματιστήριο Αθηνών ομογένεια

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

  • 87k Followers

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Χρειάζονται όντως 10.000 βήματα τη μέρα; Τι δείχνει νέα έρευνα για τον εγκέφαλο

Χρειάζονται όντως 10.000 βήματα τη μέρα; Τι δείχνει νέα έρευνα για τον εγκέφαλο

14 Νοεμβρίου 2025
Ασφαλής επιστροφή για τους τρεις Κινέζους αστροναύτες μετά τον συναγερμό στη Shenzhou-20

Ασφαλής επιστροφή για τους τρεις Κινέζους αστροναύτες μετά τον συναγερμό στη Shenzhou-20

14 Νοεμβρίου 2025
Ληστεία Λούβρου

Ληστεία Λούβρου: Στην αναζήτηση των κλεμμένων κοσμημάτων αξίας 102 εκατ. δολαρίων

14 Νοεμβρίου 2025
φυσικά γλυκαντικά

Η αλήθεια πίσω από τα φυσικά γλυκαντικά – Τι λένε οι ειδικοί

14 Νοεμβρίου 2025
Ανακαίνιση ακινήτων µε έκπτωση φόρου έως 16.000 ευρώ

Κατοικία: Οι φοροπαγίδες πίσω από την αγορά ενός ακινήτου

14 Νοεμβρίου 2025
Money And Life

Η νέα πλατφόρμα για την ενημέρωση σας!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ SPORT LIFESTYLE ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Ακολουθήστε μας στα Social Media

Τελευταία Νέα

  • Χρειάζονται όντως 10.000 βήματα τη μέρα; Τι δείχνει νέα έρευνα για τον εγκέφαλο
  • Ασφαλής επιστροφή για τους τρεις Κινέζους αστροναύτες μετά τον συναγερμό στη Shenzhou-20
  • Ληστεία Λούβρου: Στην αναζήτηση των κλεμμένων κοσμημάτων αξίας 102 εκατ. δολαρίων
  • Η αλήθεια πίσω από τα φυσικά γλυκαντικά – Τι λένε οι ειδικοί

Κατηγορίες

  • LIFESTYLE
  • Pet Stories
  • Real Estate
  • Αγορές
  • Αθλητικά
  • Αρθρογραφία
  • Αυτοδιοίκηση
  • Αφιερώματα
  • Γαστρονομία
  • Δικαιοσύνη – ΟΠΕΔ
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
  • Επιστήμη
  • Επιχειρείν
  • Κοινωνία
  • Κόσμος
  • Οικολογία
  • Οικονομία
  • Οίνος
  • Περιβάλλον
  • Περιφέρεια
  • Πολιτική
  • Πολιτισμός
  • Προορισμοί
  • Συνεντεύξεις
  • Ταξίδια
  • Τεχνολογία
  • Τοπική Αυτοδιοίκηση
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Χωρίς κατηγορία
  • Η εταιρεία
  • Όροι Χρήσης
  • Επικοινωνία

Money&Life ©

No Result
View All Result
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
  • Κοινωνία
  • Κόσμος
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Επιχειρείν
  • Real Estate
  • Αγορές
  • Αυτοδιοίκηση
  • Τοπική Αυτοδιοίκηση
  • Περιφέρεια
  • LIFESTYLE
  • Αρθρογραφία
  • Συνεντεύξεις
  • Πολιτισμός
  • Προορισμοί
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • Αθλητικά
  • Περιβάλλον

Money&Life ©

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Η ιστοσελίδα μας περιέχει cookies για την καλύτερη δυνατή εμπειρία σας. Αν συνεχίζεται την περιήγηση σε αυτήν αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης.