Νέα δεδομένα στην επίδοση φορολογικών εγγράφων φέρνει εγκύκλιος της ΑΑΔΕ, επεκτείνοντας το εύρος των προσώπων που μπορούν να παραλάβουν ειδοποιήσεις, σε περιπτώσεις αδυναμίας εντοπισμού του υπόχρεου.
Σύμφωνα με την πρόσφατη εγκύκλιο του διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), Γιώργου Πιτσιλή, σε περίπτωση που η φορολογική διοίκηση δεν καταφέρει να εντοπίσει έναν φορολογούμενο, οι ειδοποιήσεις και άλλα φορολογικά έγγραφα θα μπορούν να κοινοποιούνται σε ένα διευρυμένο κύκλο προσώπων.
Πλέον, εκτός από τους συνήθεις τρόπους ηλεκτρονικής ή έγγραφης επίδοσης, η εφορία μπορεί να παραδίδει έγγραφα σε συγγενείς εξ αίματος έως τετάρτου βαθμού εξ πλαγίου, όπως ξαδέρφια, θείους (γονέων), προ-προ-παππούδες και τρισέγγονα, αρκεί να είναι άνω των 17 ετών και να κατοικούν στην ίδια διεύθυνση με τον φορολογούμενο. Η παραλαβή από ένα από αυτά τα πρόσωπα καθιστά την κοινοποίηση νόμιμη και εκκινούν οι προβλεπόμενες νόμιμες προθεσμίες για ενέργειες όπως προσκόμιση δικαιολογητικών ή τακτοποίηση οφειλών.
Σε περίπτωση άρνησης παραλαβής από τους ανωτέρω συγγενείς ή αν αυτοί δεν εντοπιστούν, προβλέπεται θυροκόλληση του εγγράφου.
Επιπλέον, η νέα ρύθμιση ορίζει ότι εάν δεν ανευρεθεί κανένας από τους παραπάνω συγγενείς, η κοινοποίηση μπορεί να γίνει στον δήμαρχο ή στον πρόεδρο συμβουλίου δημοτικής κοινότητας της τελευταίας κατοικίας του φορολογούμενου. Οι συγκεκριμένοι λειτουργοί υποχρεούνται να τοιχοκολλήσουν το έγγραφο σε εμφανές σημείο και να αποστείλουν βεβαίωση της τοιχοκόλλησης στην υπηρεσία που παρήγγειλε την κοινοποίηση.
Η εγκύκλιος διευκρινίζει ότι η κοινοποίηση θεωρείται ολοκληρωθείσα με την παραλαβή του εγγράφου από τα προαναφερθέντα πρόσωπα.
Σημειώνεται πως ο συνήθης τρόπος επικοινωνίας της ΑΑΔΕ με τους πολίτες παραμένει η ηλεκτρονική αλληλογραφία. Ωστόσο, συγκεκριμένα έγγραφα, εφόσον δεν είναι δυνατή η ψηφιακή κοινοποίηση, επιδίδονται υποχρεωτικά εγγράφως με συστημένη επιστολή ή επίδοση κατά τον Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας. Αυτά περιλαμβάνουν πράξεις προσδιορισμού φόρων, προσωρινούς διορθωτικούς προσδιορισμούς, έγγραφα ελέγχου, ατομικές ειδοποιήσεις οφειλών και αποφάσεις της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών.