Το πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού της ΔΥΠΑ αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα, με τις διαθέσιμες επιλογές για τους δικαιούχους να μειώνονται δραματικά. Σύμφωνα με ανακοίνωση του Πανελλήνιου Συλλόγου Υπαλλήλων της ΔΥΠΑ, τον οποίο υπογράφουν ο πρόεδρος Κ. Λιβέρης και ο γενικός γραμματέας Γ. Ασημακόπουλος, υπάρχει αρνητικό ρεκόρ όσον αφορά στη συμμετοχή καταλυμάτων και ακτοπλοϊκών εταιρειών.
Για την περίοδο 2025-2026, οι δικαιούχοι μπορούν να επιλέξουν μεταξύ μόλις 1.171 καταλυμάτων. Ο αριθμός αυτός είναι σημαντικά μειωμένος σε σύγκριση με προηγούμενες περιόδους:
- 2024-2025: 1.444 καταλύματα (273 περισσότερα από φέτος)
- 2023-2024: 1.474 καταλύματα
- 2021-2022: 1.818 καταλύματα (647 περισσότερα από φέτος, μείωση κατά 36%)
Αυτό σημαίνει μια συνεχή μείωση στη συμμετοχή καταλυμάτων, χωρίς η ΔΥΠΑ να έχει λάβει ουσιαστικά μέτρα. Ενδεικτικά, στη Ρόδο, όπου οι δικαιούχοι μπορούν να κάνουν διακοπές έως και 12 ημέρες χωρίς συμμετοχή στα έξοδα διανυκτέρευσης, συμμετέχουν μόνο εννέα καταλύματα από τα χιλιάδες που δραστηριοποιούνται. Παρόμοια είναι η εικόνα σε δημοφιλείς προορισμούς:
- Μήλος: 1 κατάλυμα
- Νάξος: 6 καταλύματα
- Πάρος: 5 καταλύματα
- Σύρος: 4 καταλύματα
- Τήνος: 4 καταλύματα
- Κως: 3 καταλύματα
- Άνδρος: 3 καταλύματα
- Σαντορίνη: 2 καταλύματα
Το κομφούζιο επεκτείνεται και στις ακτοπλοϊκές εταιρείες, καθώς φέτος συμμετέχουν μόνο δύο στο πρόγραμμα. Αυτό καθιστά αδύνατη τη χορήγηση εκπτώσεων σε χιλιάδες δικαιούχους, οι οποίοι θα κληθούν να καλύψουν πλήρως το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Χαρακτηριστικό είναι ότι για τα Ιόνια νησιά, καμία ακτοπλοϊκή εταιρεία δεν συμμετέχει στο πρόγραμμα, ενώ δεν υπάρχει συμμετοχή για προορισμούς όπως Ζάκυνθος, Κεφαλλονιά, Ιθάκη, Κέρκυρα, Παξοί, Αντίπαξοι, Θάσος (από Καβάλα), Σποράδες (από Αγ. Κωνσταντίνο και Βόλο), και Χανιά (από Πειραιά).
Οι εργαζόμενοι της ΔΥΠΑ καταγγέλλουν ότι χιλιάδες επιταγές δεν ενεργοποιούνται κάθε χρόνο και αντί η υπηρεσία να τις χορηγεί σε επιλαχόντες ή να προσθέτει το αδιάθετο ποσό στην επόμενη χρονιά, επιλέγει να παραμένουν αδιάθετα πολλά εκατομμύρια στους λογαριασμούς της.
Ζητούν τον επανασχεδιασμό του συνόλου του προγράμματος, προτείνοντας:
- Απλοποίηση διαδικασιών ενεργοποίησης των επιταγών (π.χ., κατάργηση ιδιωτικού συμφωνητικού, ηλεκτρονική ενεργοποίηση).
- Γρηγορότερη αποπληρωμή των καταλυμάτων.
- Διαφορετική επιχορήγηση σε τρεις περιόδους (χαμηλή-μέση-υψηλή).
- Αύξηση της επιχορήγησης.
- Χορήγηση voucher για οδική μετακίνηση, καθώς οι περισσότερες επιταγές ενεργοποιούνται σε προορισμούς με οδική πρόσβαση.
- Δημιουργία ηλεκτρονικής σελίδας/πλατφόρμας για εύκολη αναζήτηση και κράτηση καταλύματος/εισιτηρίων, με άμεση ηλεκτρονική ενεργοποίηση των voucher και ταχύτερη αποπληρωμή.
- Πρόσληψη μόνιμου προσωπικού για τα υποστελεχωμένα τμήματα.
- Υλοποίηση του προγράμματος σε συγκεκριμένη χρονική περίοδο (αρχές Ιανουαρίου) για αύξηση της συμμετοχής.
Οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι η μείωση της συμμετοχής των ακτοπλοϊκών οφείλεται κυρίως στην καθυστέρηση αποπληρωμής από τη ΔΥΠΑ και τις γραφειοκρατικές διαδικασίες, ενώ τονίζουν την ανάγκη για άμεση λύση.