Τετάρτη, 18 Ιουνίου, 2025 - 19:59
27 °c
Athens
26 ° Πε
28 ° Πα
27 ° Σα
27 ° Κυ
Money And Life
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
    • Κοινωνία
  • Κόσμος
  • Πολιτική
  • Οικονομία
    • Επιχειρείν
    • Αγορές
    • Real Estate
  • Gala
  • Αυτοδιοίκηση
    • Τοπική Αυτοδιοίκηση
    • Περιφέρεια
  • Αρθρογραφία
    • Αφιερώματα
  • Συνεντεύξεις
    • Podcast
  • Πολιτισμός
  • Γαστρονομία
  • Ταξίδια
    • Προορισμοί
    • Τουρισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Αθλητικά
  • Περιβάλλον
    • Οικολογία
    • Pet Stories
  • Επικοινωνία
Money And Life
Home Ειδήσεις

Καφές: Γιατί κυριαρχεί ο freddo espresso – Πώς διαμορφώνονται οι καταναλώσεις

Money & Life by Money & Life
5 Μαΐου 2024
in Ειδήσεις
0 0
0
Καφές: Γιατί κυριαρχεί ο freddo espresso – Πώς διαμορφώνονται οι καταναλώσεις
Share on FacebookShare on Twitter

Πώς φτάσαμε σήμερα 7 στους 10 καταναλωτές να προτιμούν freddo espresso καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς, ανεξάρτητα από την εποχικότητα

Όταν μερικά παγάκια συνάντησαν τη διπλή δόση espresso τη δεκαετία του ’90, μπήκαν τα θεμέλια για μια νέα προϊοντική κατηγορία που έμελλε να αλλάξει τα αγοραστικά πρότυπα και την αντίληψη των Ελλήνων για τον καφέ, συνολικά.

Το πείραμα του freddo espresso που ξεκίνησε ως μια μεμονωμένη προσπάθεια μιας εισαγωγικής εταιρείας για να ενισχυθεί η κατανάλωση κατά τη διάρκεια της θερινής σεζόν, είχε ως αποτέλεσμα να εδραιώσει μέσα σε μια δεκαετία το συγκεκριμένο ρόφημα σε όλες τις επιχειρήσεις καφεστίασης στην ελληνική επικράτεια, μα πάνω απ’ όλα στην καταναλωτική συνείδηση.

Η μετάβαση
Ήταν η εποχή που πραγματοποιούνταν μια κομβική μετάβαση από τον στιγμιαίο καφέ. Ο περίφημος φραπέ ήταν τότε συνώνυμο της ευκολίας, της ελληνικής τουριστικής ταυτότητας και του «χαλαρού» καλοκαιριού, και βρέθηκε μπροστά στην πρόκληση μιας συνήθειας που αντλούσε την καταγωγή της από την γειτονική Ιταλία.

Η οποία έκανε την παρουσία της αισθητή με αργούς ρυθμούς. Από τα μεγάλα εμπορικά λιμάνια όπου οι εργαζόμενοι και επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνταν γύρω από αυτά, είχαν έρθει σε επαφή με τη συνέια του ιταλικού espresso, όπως η Πάτρα, και τα τουριστικά θέρετρα όπου η ανάγκη για προσφορά του συγκεκριμένου ροφήματος στους πελάτες ήταν αδιαπραγμάτευτη, όπως η Κέρκυρα, μέχρι το θρυλικό DaCapo της πλατείας Κολωνακίου και το Cafe Brazilian της Βουκουρεστίου, που σέρβιραν τα πρώτα εσπρεσάκια στο αστικό κέντρο.

Η παρουσία των πρώτων espresso brands στην ελληνική αγορά και η διείσδυσή τους στο πρώτο μισό της δεκαετίας του ’90, έφερε μαζί της και επενδύσεις σε επαγγελματικό εξοπλισμό, σε γνώσεις, σε ανάπτυξη κουλτούρας και σε εκπαίδευση όλων, επαγγελματιών και καταναλωτών για το τι εστί χαρμάνι, ποικιλίες και εκχύλιση.

Σχέση ζωής
Η έκρηξη έγινε με τη διάδοση του freddo, ο οποίος προέκυψε το 1991 μέσα από τους πειραματισμούς που έκανε ο Γιάννης Ιωσηφίδης, σήμερα ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Kafea Terra ΑΕΒΕ – που έφερε το brand του illy στην Ελλάδα- , μαζί με τον τότε εμπορικό διευθυντή της εταιρείας, Γιάννη Βασδέκη και τον διευθυντή παραγωγής και επί τρεις δεκαετίες συνεργάτη της Kafea Terra, Γιάννη Καρυοφύλλη. Στόχος τους, να περιορίσουν τη ραγδαία πτώση των πωλήσεων τους καλοκαιρινούς μήνες.

Και τα κατάφεραν, δημιουργώντας ένα προϊόν με ξεχωριστό στα χρονικά αποτύπωμα: κρύο οπότε ταίριαζε με το ελληνικό καλοκαίρι, έντονο και σπιρτώδες από την ποκιλία και το χαρμάνι του espresso. Αντικατέστησε το φραπέ με γοργούς ρυθμούς σε δημοφιλείς πιάτσες και τις καφετέριες που μεσουρανούσαν με το Millennium, έγινε μόδα και έδωσε ώθηση σε ένα espresso boom που «άνοιξε» την αγορά καφέ στη χώρα μας.

Η εξωστρέφεια της αγοράς
Από εκείνη την στιγμή και μετά, κάθε εξέλιξη στις καταναλωτικές συνήθειες έκρυβε μέσα της τις αλλαγές στις συνθήκες που επικρατούσαν στην αγορά. Οι καταναλωτές από τον φραπέ γλυκό με γάλα, πέρασαν στον γλυκό freddo κι ύστερα μετά στον μέτριο. Σταδιακά, τόσο λόγω της τάσης της υγιεινής διατροφής, όσο και της εκπαίδευσης του καταναλωτή σε διαφορετικές ποικιλίες, sσε ingle estate, σε single origin ή σε 100% χαρμάνια Arabica, μείωσε τη ζάχαρη ή προχώρησε σε αντικαταστάσεις. Με τον τρόπο αυτό οι καταναλώσεις έφτασαν στον freddo espresso μέτριο με μία 1 μαύρη ζάχαρη, με την πλήρη μετάβαση να ολοκληρώνεται με τον σκέτο freddo.

Μιλούν οι αριθμοί
Το αποτέλεσμα είναι θεαματικό: σήμερα τουλάχιστον 7 στους 10 καταναλωτές προτιμούν freddo espresso καθ’ όλη καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς, ανεξάρτητα από την εποχικότητα.

Ειδικότερα, οι Έλληνες καταναλώνουν 40.000 τόνους καφέ το χρόνο, ποσοστό το οποίο παρουσιάζει γεωμετρική αύξηση. Από το νούμερο αυτό, το 40% αφορά στην κατανάλωση εκτός σπιτιού, ενώ το 60% στην κατανάλωση που πραγματοποιείται εντός σπιτιού. Άλλωστε, το 56% των Ελλήνων προτιμά να πίνει τον καφέ του στο σπίτι, σε αντίθεση με το 25% που επιλέγει να τον απολαύσει στον χώρο όπου εργάζεται, και το ποσοστό 18% των καταναλωτών που πίνουν καφέ σε κάποιο μαγαζί ή στο χέρι.

Σύμφωνα με την πανελλαδική έρευνα που διεξήγαγε η Kάπα Research για λογαριασμό της Ελληνικής Ένωσης Καφέ, στην οποία περιγράφει το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, περισσότεροι από 8 στους 10 (ποσοστό 84%) πίνουν καφέ σε καθημερινή βάση. Μάλιστα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ακόμα και όσοι δεν πίνουν οι ίδιοι καφέ, έχουν στο σπίτι τους, ανεβάζοντας το ποσοστό των καταναλωτών οι οποίο αγοράζουν καφέ στο εντυπωσιακό 95%.

Μάλιστα, στοιχεία της Nielsen IQ έδειξαν πως στην Ελλάδα καταναλώθηκαν στις 52 εβδομάδες του 2022, αρχής γενομένης από την 1η Ιανουαρίου, περί τους 1.800 τόνους espresso, ενώ η συνολική κατανάλωση σε ετήσια βάση εκτιμάται ότι αγγίζει τους 2.000 τόνους. Σε ό,τι αφορά την εκτός σπιτιού κατανάλωση αυτή εκτιμάται ότι αγγίζει τους 12.500 με 13.000 τόνους ετησίως.

Η ανάπτυξη για την αγορά του espresso στη λιανική ανέρχεται σε ποσοστό 4% σε όγκο πωλήσεων βάσει στοιχείων της Nielsen και κυρίως λόγω συμμετοχής της κάψουλας και του αλεσμένου καφέ στον τζίρο. Στον τομέα HoReCa (εστίαση, ξενοδοχεία, catering/cafe) η πορεία των πωλήσεων καφέ είναι οριακά πτωτική φέτος σε σχέση με το 2021 λόγω του ευρύτερου κύματος ακρίβειας που επηρεάζει την εκτός σπιτιού κατανάλωση.

Euromonitor και Statista έδειξαν οριακή πτώση την επόμενη πενταετία λόγω της μέσης κατανάλωσης ανά κανάλι αλλά και λόγω ωρίμανσης της αγοράς, με τον espresso, όμως, να είναι και ο μόνος καφές που εμφανίζει θετική τάση.

Το πρόβλημα της ακρίβειας
Παρόλη την τάση, ο καταναλωτής θα βρεθεί μπροστά σε αυξημένες τιμές από 10% έως και 25% μέσα σε ένα μόλις τετράμηνο, ενώ μετά το Πάσχα αναμένονται και νέες ανατιμήσεις 10-15% ή και 20%, σύμφωνα με τον Πρόεδρο Ελληνικής Ένωσης Καφέ, Τάσο Γιάνκογλου.

Ο ίδιος απέδωσε τις ανατιμήσεις στην αύξηση στην τιμή ποικιλίας καφέ που παράγεται στο Βιετνάμ, στη λειψυδρία που οδηγεί σε μειωμένη ποσότητα εσοδείας αλλά και στο rerouting λόγω του Σουέζ, με αποτέλεσμα να υπάρχουν αυξημένα μεταφορικά, στη γεωπολιτική κατάσταση και στις πληθωριστικές τάσεις.

πηγη: ot.gr

Tags: freddo espresso
Previous Post

e-ΕΦΚΑ – ΔΥΠΑ: Ο «χάρτης» των πληρωμών από 8 έως 10 Μαΐου

Next Post

«Βούλιαξαν» οι τοπ προορισμοί για το Πάσχα – Τα θετικά μηνύματα για την τουριστική σεζόν

Related Posts

Ευρωπαϊκή Ένωση: Νέες χρεώσεις χειραποσκευών στις αεροπορικές εταιρείες – προσαρμογή και προβληματισμός
Ειδήσεις

Ευρωπαϊκή Ένωση: Νέες χρεώσεις χειραποσκευών στις αεροπορικές εταιρείες – προσαρμογή και προβληματισμός

18 Ιουνίου 2025
Νέες τάσεις στην ενημέρωση και η Ελληνική πραγματικότητα
Ειδήσεις

Νέες τάσεις στην ενημέρωση και η Ελληνική πραγματικότητα

18 Ιουνίου 2025
Ταμειακό πρωτογενές πλεόνασμα: Στα 4,538 Δισ. ευρώ το πρώτο πεντάμηνο του 2025
Ειδήσεις

Ταμειακό πρωτογενές πλεόνασμα: Στα 4,538 Δισ. ευρώ το πρώτο πεντάμηνο του 2025

18 Ιουνίου 2025
Πανελλαδικές εξετάσεις: Αποτελέσματα με SMS – Άνοιξε η πλατφόρμα καταχώρισης κινητού
Ειδήσεις

Πανελλαδικές εξετάσεις: Αποτελέσματα με SMS – Άνοιξε η πλατφόρμα καταχώρισης κινητού

18 Ιουνίου 2025
εκπτώσεις
Ειδήσεις

Αντίστροφη μέτρηση για τις θερινές εκπτώσεις: Ποιες Κυριακές θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα

18 Ιουνίου 2025
Πληρωμές σε 79.617 δικαιούχους από e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ έως τις 20 Ιουνίου
Ειδήσεις

Πληρωμές σε 79.617 δικαιούχους από e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ έως τις 20 Ιουνίου

18 Ιουνίου 2025
Next Post
«Βούλιαξαν» οι τοπ προορισμοί για το Πάσχα – Τα θετικά μηνύματα για την τουριστική σεζόν

«Βούλιαξαν» οι τοπ προορισμοί για το Πάσχα – Τα θετικά μηνύματα για την τουριστική σεζόν

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΣΗΜΕΡΑ

Καταφύγια Πολέμου στην Ελλάδα -Φωτογραφία: Προσωπικό αρχείο Κωνσταντίνου Κυρίμη

Καταφύγια Πολέμου στην Ελλάδα: Πού βρίσκονται και ποια είναι η κατάστασή τους

11 μήνες ago
Πληρωμές σε 79.617 δικαιούχους από e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ έως τις 20 Ιουνίου

Πληρωμές σε 79.617 δικαιούχους από e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ έως τις 20 Ιουνίου

13 ώρες ago
Παράταση για τα προγράμματα κοινωφελούς χαρακτήρα σε υπηρεσίες υπουργείων

Νέο πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας με 614 ευρώ καθαρά από τη ΔΥΠΑ – Ποιους αφορά, πότε ξεκινούν οι αιτήσεις

1 μήνα ago
Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ «έπιασε λιμάνι» στο Αλεποχώρι με την υπερθαλαμηγό του

Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ «έπιασε λιμάνι» στο Αλεποχώρι με την υπερθαλαμηγό του

2 ημέρες ago

ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

  • Gala
  • Αθλητικά
  • Αρθρογραφία
    • Αφιερώματα
  • Αυτοδιοίκηση
    • Περιφέρεια
    • Τοπική Αυτοδιοίκηση
  • Γαστρονομία
    • Οίνος
  • Δικαιοσύνη – ΟΠΕΔ
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
    • Κοινωνία
  • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Κόσμος
  • Οικονομία
    • Real Estate
    • Αγορές
    • Επιχειρείν
  • Περιβάλλον
    • Pet Stories
    • Οικολογία
  • Πολιτική
  • Πολιτισμός
  • Συνεντεύξεις
  • Ταξίδια
    • Προορισμοί
    • Τουρισμός
  • Χωρίς κατηγορία

ΔΕΙΤΕ ΑΝΑ ΘΕΜΑ

Champions League COVID 19 MONEY AND LIFE ΑΑΔΕ ΑΚΙΝΗΤΑ Αθήνα Αθλητικές μεταδόσεις ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΥΠΑ ΕΝΦΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΕΥΡΩΠΗ ΕΦΟΡΙΑ Ελλάδα Επιχειρήσεις ΗΠΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΙΣΡΑΗΛ Ιταλία ΚΑΙΡΟΣ ΚΙΝΑ Καιρός σήμερα Κυριάκος Μητσοτάκης Ντόναλντ Τραμπ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΟΥΚΡΑΝΊΑ Οικονομία ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ ΠΑΣΟΚ ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΡΩΣΙΑ ΣΑΝ ΣΉΜΕΡΑ ΣΕΙΣΜΟΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΣΥΡΙΖΑ ΤΟΥΡΚΙΑ ΤΡΑΜΠ Τέμπη Τουρισμός ΥΓΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ Χρηματιστήριο Αθηνών εορτολόγιο ομογένεια

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

  • 87k Followers

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Circle Internet Group

Circle: Κέρδη 16% μετά την έγκριση νομοσχεδίου για τα σταθερά κρυπτονομίσματα

18 Ιουνίου 2025
Optima bank

Ιστορική επιτυχία για την Optima bank με την έκδοση ομολόγου 150 εκατ. ευρώ

18 Ιουνίου 2025
Ιράν

Εκρηκτική αύξηση των ιρανικών εξαγωγών πετρελαίου μετά την επίθεση του Ισραήλ

18 Ιουνίου 2025
Ευρωπαϊκή Ένωση: Νέες χρεώσεις χειραποσκευών στις αεροπορικές εταιρείες – προσαρμογή και προβληματισμός

Ευρωπαϊκή Ένωση: Νέες χρεώσεις χειραποσκευών στις αεροπορικές εταιρείες – προσαρμογή και προβληματισμός

18 Ιουνίου 2025
Νέες τάσεις στην ενημέρωση και η Ελληνική πραγματικότητα

Νέες τάσεις στην ενημέρωση και η Ελληνική πραγματικότητα

18 Ιουνίου 2025
Money And Life

Η νέα πλατφόρμα για την ενημέρωση σας!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ SPORT LIFESTYLE ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Ακολουθήστε μας στα Social Media

Τελευταία Νέα

  • Circle: Κέρδη 16% μετά την έγκριση νομοσχεδίου για τα σταθερά κρυπτονομίσματα
  • Ιστορική επιτυχία για την Optima bank με την έκδοση ομολόγου 150 εκατ. ευρώ
  • Εκρηκτική αύξηση των ιρανικών εξαγωγών πετρελαίου μετά την επίθεση του Ισραήλ
  • Ευρωπαϊκή Ένωση: Νέες χρεώσεις χειραποσκευών στις αεροπορικές εταιρείες – προσαρμογή και προβληματισμός

Κατηγορίες

  • Gala
  • Pet Stories
  • Real Estate
  • Αγορές
  • Αθλητικά
  • Αρθρογραφία
  • Αυτοδιοίκηση
  • Αφιερώματα
  • Γαστρονομία
  • Δικαιοσύνη – ΟΠΕΔ
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
  • Επιστήμη
  • Επιχειρείν
  • Κοινωνία
  • Κόσμος
  • Οικολογία
  • Οικονομία
  • Οίνος
  • Περιβάλλον
  • Περιφέρεια
  • Πολιτική
  • Πολιτισμός
  • Προορισμοί
  • Συνεντεύξεις
  • Ταξίδια
  • Τεχνολογία
  • Τοπική Αυτοδιοίκηση
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Χωρίς κατηγορία
  • Η εταιρεία
  • Όροι Χρήσης
  • Επικοινωνία

Money&Life ©

No Result
View All Result
  • Ειδήσεις
  • Gala
  • Χρήσιμα

Money&Life ©

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Η ιστοσελίδα μας περιέχει cookies για την καλύτερη δυνατή εμπειρία σας. Αν συνεχίζεται την περιήγηση σε αυτήν αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης.