Δευτέρα, 16 Ιουνίου, 2025 - 03:17
27 °c
Athens
26 ° Πε
28 ° Πα
27 ° Σα
27 ° Κυ
Money And Life
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
    • Κοινωνία
  • Κόσμος
  • Πολιτική
  • Οικονομία
    • Επιχειρείν
    • Αγορές
    • Real Estate
  • Gala
  • Αυτοδιοίκηση
    • Τοπική Αυτοδιοίκηση
    • Περιφέρεια
  • Αρθρογραφία
    • Αφιερώματα
  • Συνεντεύξεις
    • Podcast
  • Πολιτισμός
  • Γαστρονομία
  • Ταξίδια
    • Προορισμοί
    • Τουρισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Αθλητικά
  • Περιβάλλον
    • Οικολογία
    • Pet Stories
  • Επικοινωνία
Money And Life
Home Ελλάδα Κοινωνία

Η συζήτηση για την τεκνοθεσία από ζεύγη ομοφύλων και το παιδευτικό της μήνυμα: «τα δικαιώματα των παιδιών» ή «το Δικαίωμα του παιδιού»;

Oι συζητήσεις περί παρένθετης μητέρας και περί υιοθεσίας από ζευγάρια στα οποία δεν υπάρχει το μητρικό πρότυπο (και, θα πρόσθετα, η παρουσία του μητρικού φίλτρου) έχουν πάρει αναμφίβολα λανθασμένη κατεύθυνση.

Money & Life by Money & Life
24 Ιανουαρίου 2024
in Κοινωνία
0 0
0
Η συζήτηση για την τεκνοθεσία από ζεύγη ομοφύλων και το παιδευτικό της μήνυμα: «τα δικαιώματα των παιδιών» ή «το Δικαίωμα του παιδιού»;
Share on FacebookShare on Twitter

Του Δημήτρη Καραδήμα (Καθηγητής  Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας, τέως Αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας, ΕΚΠΑ)          

Η συζήτηση για τον γάμο μεταξύ ομοφύλων και την υιοθεσία παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια έχω την εντύπωση ότι σε κάποιο βαθμό πάσχει τόσο ως προς το περιεχόμενο όσο και ως προς τον τρόπο με τον οποίο διεξάγεται. Θα αναφερθώ κυρίως στο περιεχόμενο, αλλά θα αναδειχθούν, ελπίζω, και στοιχεία που αφορούν στον τρόπο διεξαγωγής της. Επιθυμώ, πάντως, να επισημάνω εξ αρχής ότι και οι δύο πτυχές είναι εξίσου σημαντικές. Τα βασικά επιχειρήματα που κατά κόρον αναφέρονται είναι ότι τόσο ο γάμος όσο και η υιοθεσία αποτελούν δικαιώματα των ομόφυλων συμπολιτών μας και ότι αυτά έχουν ήδη αναγνωριστεί σε πολλές χώρες του εξωτερικού και ιδιαίτερα χώρες του Δυτικού Κόσμου. Η σύνδεση μεταξύ των δύο (γάμος, υιοθεσία) θεωρείται αυτονόητη, ώστε ένα μεγάλο μέρος της κοινής γνώμης να τα απορρίπτει συλλήβδην και ένα άλλο να τα δέχεται ως άμεσα συνδεόμενα.

Στη συζήτηση αυτή, το πραγματικά πολύ σοβαρό αυτό ζήτημα αντιμετωπίζεται είτε με ιδεολογική μονομέρεια, είτε με στενή νομικίστικη οπτική, είτε με θεολογικό δογματισμό,  είτε με πολιτική σκοπιμότητα – και θα μπορούσε κανείς να προσθέσει και άλλα! Το ζήτημα, όμως, δεν είναι απλά ιδεολογικό, πολιτικό, νομικό, θεολογικό κλπ., ώστε να μπορεί μία οπτική να δώσει τη συνολική εικόνα.

Το εν λόγω ζήτημα έχει να κάνει με τη στάση που ο άνθρωπος αποφασίζει να τηρήσει απέναντι στη φύση και τους περιορισμούς της. Θα δεχθεί τους περιορισμούς της φύσης  ή θα τους αμφισβητήσει; Ή μήπως είναι σοφότερο να κάνει τις απαραίτητες διακρίσεις και να αποφασίσει ποιους από αυτούς τους περιορισμούς μπορεί και είναι προς το συμφέρον του να ξεπεράσει και ποιους όχι; Η τελευταία επιλογή φαίνεται σοφότερη και η αλήθεια είναι ότι ο άνθρωπος έχει ακολουθήσει αυτή την πορεία και βήμα-βήμα κατάφερε να απελευθερωθεί από πολλούς περιορισμούς της φύσης. Οι επιτυχίες αυτές εδραιώνουν την αυτοπεποίθησή του. Εδώ ακριβώς, όμως, ελλοχεύει και ο κίνδυνος να ξεχάσει ότι είναι και ο ίδιος μέρος της φύσης. Πώς σχετίζονται τα προαναφερθέντα, εν πολλοίς αυτονόητα, με το θέμα μας; Σχετίζονται πράγματι με την ουσία του ζητήματος που είναι η γέννηση και η φροντίδα των παιδιών και δεν τα συσχετίζω καθόλου με την άλλη πτυχή του θέματος, την επιλογή ερωτικού συντρόφου.

Μπορεί κανείς να δει ως περιορισμό το ότι χρειάζεται οξυγόνο για να αναπνεύσει ή νερό και τροφή για να συντηρηθεί. Δεν μπορεί, όμως, να απελευθερωθεί από αυτούς παρά μόνο με τον θάνατό του. Αν επιχειρήσει να πειραματιστεί με αυτούς εν ζωή ή θα βλάψει την υγεία του ή θα χάσει τη ζωή του. Με την ίδια λογική μπορεί να ιδωθεί ως περιορισμός και το ότι μόνο η γυναίκα κυοφορεί, τίκτει, τρέφει (=θηλάζει), προστατεύει και, μέχρι κάποιο σημείο, φροντίζει το παιδί της (αναφέρομαι στα βασικά που απαντώνται σε όλο το ζωικό βασίλειο). Μπορούμε να απαλλαγούμε από αυτόν τον περιορισμό και με τι κόστος; Ας λάβουμε υπόψη μας ότι αυτή η αλυσίδα (κυοφορία, τοκετός, θηλασμός, προστασία, φροντίδα) δεν είναι τεχνικού τύπου διαδικασίες, αλλά φυσικές λειτουργίες ζωής που σχετίζονται τόσο με την ψυχολογία της γυναίκας όσο και με τη σωματική και ψυχοπνευματική ανάπτυξη του παιδιού. Αν αυτή η τάξη πραγμάτων θεωρείται περιορισμός, τότε ανήκει σε εκείνους τους θεμελιώδεις περιορισμούς που δεν μπορούν να ανατραπούν χωρίς συνέπειες για το άτομο και, κατ’ επέκταση, για την κοινωνία. Ο δεσμός παιδιού-μητέρας είναι από τη φύση του ακατάλυτος και μόνο η φύση μπορεί να τους χωρίσει χωρίς να λογοδοτήσει. Ο γάμος και η οικογένεια είναι θεσμοί κοινωνικοί που οργανώνουν και διευκολύνουν την κοινωνική συμβίωση, απαραίτητοι προφανώς και διαχρονικά ισχυροί, αλλά δευτερογενείς σε σχέση με το μοναδικό φυσικό γεγονός της γέννησης ενός παιδιού και του άμεσου δεσμού με τη μητέρα του.

Επομένως, οι συζητήσεις περί παρένθετης μητέρας και περί υιοθεσίας από ζευγάρια στα οποία δεν υπάρχει το μητρικό πρότυπο (και, θα πρόσθετα, η παρουσία του μητρικού φίλτρου) έχουν πάρει αναμφίβολα λανθασμένη κατεύθυνση. Το ότι ακολουθείται σε κάποιες χώρες αυτή η κατεύθυνση δεν αποτελεί επιχείρημα ουσίας. Αντίθετα, θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι οι χώρες αυτές επιδεικνύουν επιλεκτικά τον σεβασμό τους προς τη φύση: αποτελεί για αυτές μείζον πρόβλημα η κλιματική αλλαγή (και αποτελεί, γιατί ο άνθρωπος ξεπέρασε τα όρια), αλλά δεν θεωρούν ότι είναι πρόβλημα οι παρεμβάσεις στη φυσική τάξη των πραγμάτων που αφορούν τον ίδιο τον άνθρωπο! Κανένας δεν θα χαρακτήριζε συντηρητική την πολιτική που επιθυμεί να ανακόψει την κλιματική κρίση και να διατηρήσει την ισορροπία στη φύση. Το αντίθετο, όμως, συμβαίνει με το υπό συζήτηση πρόβλημα. Βέβαια, και στην περίπτωση της κλιματικής αλλαγής, η βλάβη συνειδητοποιήθηκε, όταν είχε ήδη επέλθει! Αυτά είναι ανάγκη να τα λαμβάνουμε υπόψη μας, όταν περιορίζουμε τη συζήτηση στο κοινωνικό μόνο πλαίσιο και κάνουμε αναλύσεις περί δικαιωμάτων.

Ο γάμος αποτελεί  ένωση μεταξύ ετερόφυλων, γιατί από τη φύση του στοχεύει στην αναπαραγωγή και τη διαιώνιση του είδους. Η λέξη υπάρχει στη γλώσσα μας με τη σημασία αυτή από την εποχή του Ομήρου μέχρι σήμερα! Η σύναψη γάμου δεν αποτελεί απλά εμφατική αναγνώριση της συμβίωσης δύο ετερόφυλων ατόμων, αλλά και έκφραση επιθυμίας εκ μέρους τους, υπόσχεση και ανάληψη υποχρέωσης για τη φροντίδα και στήριξη των παιδιών που θα γεννηθούν. Επειδή στα ομόφυλα ζευγάρια διαχωρίζεται εξ ορισμού η ανάγκη συμβίωσης και  συντροφικότητας από τη δυνατότητα τεκνοποίησης, θα περίμενε κανένας ότι ο γάμος, ως ένας παραδοσιακός θεσμός με πολύ συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, δεν θα αφορούσε τα ζευγάρια αυτά και ότι θα τα ενδιέφερε μια νομική αναγνώριση της συμβίωσης (π.χ. σύμφωνο συμβίωσης, που ήδη υπάρχει, ή μια πιο ισχυρή νομική κατοχύρωση που θα κάλυπτε τις ανάγκες τους και θα λάμβανε, ενδεχομένως, μια δική της ονομασία). Δεν συμβαίνει, όμως, αυτό! Εδώ υπάρχει προφανώς μια λογική αντίφαση, αλλά δεν ξέρω πόση σημασία μπορεί να έχει η επισήμανσή της, όταν μιλάμε για τις επιθυμίες και τις εμπειρίες των ανθρώπων. Μία εκπεφρασμένη επιθυμία εν προκειμένω είναι και αυτή της δημιουργίας μιας νέου τύπου οικογένειας δια της υιοθεσίας ή μέσω τεχνητής αναπαραγωγής.

Στο σημείο αυτό μπαίνουμε στη συζήτηση περί δικαιωμάτων. Το δικαίωμα ενός ενηλίκου να συζήσει με όποιον/όποιαν επιθυμεί, με την προϋπόθεση ότι και οι δύο συναινούν σε αυτό, είναι αναφαίρετο δικαίωμα του ατόμου και δεν επιτρέπεται η κοινωνία (ή η πολιτεία) να βάζει όρους και περιορισμούς (π.χ. φύλου, ηλικίας, καταγωγής κλπ). Επίσης, είναι προφανώς δικαίωμα της γυναίκας να τεκνοποιήσει και εκτός γάμου, αν το επιθυμεί, δεδομένου ότι αυτό αφορά την ίδια και το σώμα της (υπάρχει, εννοείται, δότης σπέρματος ο οποίος συναινεί). Η υιοθεσία/ τεκνοθεσία, όμως,  δεν είναι δικαίωμα ή δεν είναι ατομικό δικαίωμα της ίδιας μορφής.

Στην περίπτωση της τεκνοθεσίας, μπορεί να υπάρχει η επιθυμία του ομόφυλου ζεύγους να προχωρήσει σε υιοθεσία, αλλά δεν είναι δυνατόν να στοιχειοθετηθεί δικαίωμα, γιατί υπάρχει και η άλλη πλευρά (=το προς υιοθεσία τέκνο), το οποίο με απόφαση άλλων θα στερηθεί το δικαίωμά του να  είναι μαζί με τη μητέρα του, κάτι που από τη φύση του έχει ανάγκη. Θα μπορούσε να υπάρχει τέτοιο δικαίωμα υιοθεσίας, αν το παιδί μπορούσε να συναινέσει σε αυτό. Όμως, τέτοια συναίνεση δεν μπορεί να δοθεί για προφανείς λόγους (τα παιδιά είναι ανήλικα σε κάθε περίπτωση, αλλά κατά κανόνα είναι νεογέννητα ή σε πολύ μικρή ηλικία). Επομένως, εδώ ζητείται απόφαση της πολιτείας η οποία θα υποκαταστήσει δια νόμου καθολικά τη βούληση των ανηλίκων. Άρα, μιλάμε όχι για αναγνώριση δικαιώματος, αλλά για δημιουργία  ειδικού δικαιώματος εκεί που δεν υπάρχει – και μάλιστα σε βάρος υπαρκτού δικαιώματος του παιδιού! Αναφέρομαι στην ανάγκη και στο φυσικό δικαίωμα του παιδιού να βρίσκεται δίπλα στη μάνα που το γέννησε. Στο ερώτημα γιατί στα ετερόφυλα ζευγάρια αναγνωρίζεται το δικαίωμα της υιοθεσίας, η απάντηση είναι ότι και εδώ το ζήτημα σχετίζεται με τα δικαιώματα του παιδιού και όχι του ετερόφυλου ζεύγους. Από τη στιγμή που ένα ανήλικο παιδί χάνει τους γονείς του (ή τη στήριξή τους), η πιο πρόσφορη λύση στο πρόβλημα είναι να ενταχθεί σε μια οικογένεια αντίστοιχη με αυτή από την οποία προήλθε. Αν πάλι πρόκειται για παιδί που το έχει εγκαταλείψει η μητέρα του, θεωρείται βάσιμα ότι θα βρει τη μητρική στοργή και την οικογενειακή θαλπωρή σε μια παραδοσιακή οικογένεια. Είναι, λοιπόν, υποχρέωση της πολιτείας να σεβαστεί αυτό το δικαίωμα του παιδιού. Οι πολιτικές και νομικές προσεγγίσεις ασχολούνται με τα δικαιώματα όσων πιέζουν με τις διεκδικήσεις τους! Τα παιδιά, όμως, που δεν έχουν γεννηθεί ακόμα, πώς θα υπερασπιστούν το δικαίωμά τους;

Ένα επιχείρημα που μονοπωλεί, επίσης, τις συζητήσεις είναι και αυτό που επικαλείται τα δικαιώματα των παιδιών που έχουν ήδη υιοθετηθεί από ομόφυλα ζευγάρια στο εξωτερικό και δεν αναγνωρίζονται στην Ελλάδα. Το επιχείρημα είναι παραπλανητικό, γιατί λέει ένα μικρό μέρος της αλήθειας και αποσιωπά το σπουδαιότερο!  Υπάρχει το δικαίωμα των παιδιών αυτών στην πλήρη αναγνώριση (κανείς δεν πρέπει να διαφωνεί και μπορεί να βρεθεί λύση), αλλά ταυτόχρονα υπάρχει και το φυσικό δικαίωμα του παιδιού, του κάθε παιδιού, του ανθρώπου που ακόμα δεν έχει γεννηθεί, να μην αποκοπεί από τη μητέρα του ή το αντίστοιχο περιβάλλον. Επομένως, ταύτιση του δικαιώματος των συγκεκριμένων παιδιών με το υποτιθέμενο δικαίωμα των ομόφυλων ζευγαριών στην υιοθεσία δεν επιτρέπεται να γίνεται, είναι δύο διαφορετικά πράγματα (να το πούμε σχηματικά: το πρώτο υπάρχει, το δεύτερο δεν υφίσταται) και μπορεί να δοθεί νομική λύση στο πρώτο ανεξάρτητα από το δεύτερο. Άλλωστε, σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, αυτή η οδός της αποσύνδεσης  επιλέγεται για την αναγνώριση παιδιών που έχουν αποκτηθεί μέσω παρένθετης μητέρας στο εξωτερικό.

Ο δημόσιος διάλογος για το θέμα της υιοθέτησης ή απόκτησης παιδιού από ομόφυλα ζευγάρια αποτελεί, όπως συμβαίνει και με άλλα θέματα, παιδευτική παρέμβαση, η οποία απευθύνεται σε όλη την κοινωνία, αλλά επηρεάζει ιδιαίτερα τους νέους. Για τον λόγο αυτόν θα πρέπει η συζήτηση αυτή να ακολουθεί κανόνες, να είναι σφαιρική, να εξετάζει το θέμα σε βάθος, να αναζητεί την ουσία και να μην ξεπέφτει σε απλή προπαγάνδα υπέρ της μιας ή της άλλης άποψης. Τέτοιου τύπου χαρακτηριστικά απαιτούνται και είναι αυτά ακριβώς που απουσιάζουν! Παρακολουθώντας αυτόν τον διάλογο, έτσι όπως διεξάγεται στις περισσότερες περιπτώσεις, τα παιδιά μας διδάσκονται ότι δεν υπάρχει διάκριση μεταξύ κοινωνικών και φυσικών περιορισμών και ταυτόχρονα ότι το θέμα αφορά τον άνθρωπο ως κοινωνικό, αλλά όχι ως φυσικό όν∙ ότι ο άνθρωπος μπορεί να χρησιμοποιεί, όπως θέλει, την τεχνολογία, μόνο και μόνο επειδή μπορεί να το κάνει∙ ότι τα δικαιώματα των μειονοτήτων δεν προκύπτουν από τον σεβασμό στον Άνθρωπο και στην ιδιαιτερότητα του προσώπου, αλλά από τις επιθυμίες των μειονοτήτων που δεν πρέπει να γνωρίζουν περιορισμούς∙ ότι διευθετήσεις και λύσεις που εφαρμόζονται σε άλλες χώρες είναι εξ ορισμού ορθές και δεν χρήζουν αμφισβήτησης και διερεύνησης∙ ότι η ποιότητα της δημοκρατίας μας σχετίζεται με την αποτελεσματική «διαφώτιση» των πολιτών και όχι με την προσπάθεια για ουσιαστική συζήτηση των προβλημάτων∙ ότι η κοινωνία εξελίσσεται και προοδεύει όχι με την αναλυτική και αντικειμενική ενημέρωση και την εκ μέρους της σταδιακή αποδοχή η απόρριψη νεωτερισμών, αλλά με τη δια νόμου επιβολή νέων «προοδευτικών» κατευθύνσεων∙ και ο κατάλογος των διδαγμάτων θα μπορούσε να συνεχιστεί! Δεν είναι, πάντως, αυτά τα διδάγματα που θα θέλαμε να εκπέμπει ο δημόσιος διάλογος.

esos.gr

Previous Post

Ρωσία: Συνετρίβη μεταγωγικό αεροπλάνο με 74 επιβάτες – Αναφορές για «πολλούς νεκρούς»

Next Post

«Πάρτι» μεγάλης φοροδιαφυγής σε γάμο

Related Posts

Κοινωνικός Τουρισμός ΔΥΠΑ: Αναμένονται τα προσωρινά αποτελέσματα και ξεκινούν οι ενστάσεις
Ειδήσεις

Κοινωνικός τουρισμός ΔΥΠΑ: Γυρνούν την πλάτη οι επιχειρήσεις

11 Ιουνίου 2025
Ξεκινούν οι αιτήσεις για τα προγράμματα κοινωνικού και ιαματικού τουρισμού – Ποιοι δικαιούνται συμμετοχή
Ειδήσεις

Ξεκινούν οι αιτήσεις για τα προγράμματα κοινωνικού και ιαματικού τουρισμού – Ποιοι δικαιούνται συμμετοχή

7 Ιουνίου 2025
Προσωπικός Αριθμός του Πολίτη
Ελλάδα

Προσωπικός Αριθμός: Τι αλλάζει στις συναλλαγές με το Δημόσιο

4 Ιουνίου 2025
Κοινωνικός Τουρισμός
Ελλάδα

Κοινωνικός Τουρισμός 2025–2026: Ξεκίνησαν οι κρατήσεις – Ποιοι ταξιδεύουν με μηδενική συμμετοχή

1 Ιουνίου 2025
Στις 3 Ιουνίου ανοίγει η πλατφόρμα για τον Προσωπικό Αριθμό – Πώς θα τον αποκτήσετε
Ελλάδα

Στις 3 Ιουνίου ανοίγει η πλατφόρμα για τον Προσωπικό Αριθμό – Πώς θα τον αποκτήσετε

31 Μαΐου 2025
Κοινωνικός Τουρισμός
Ειδήσεις

Κοινωνικός Τουρισμός: Ξεκινά την 1η Ιουνίου το Πρόγραμμα 2025–2026 – Όσα πρέπει να γνωρίζετε

30 Μαΐου 2025
Next Post

«Πάρτι» μεγάλης φοροδιαφυγής σε γάμο

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΣΗΜΕΡΑ

Καταφύγια Πολέμου στην Ελλάδα -Φωτογραφία: Προσωπικό αρχείο Κωνσταντίνου Κυρίμη

Καταφύγια Πολέμου στην Ελλάδα: Πού βρίσκονται και ποια είναι η κατάστασή τους

11 μήνες ago
Φορολογικές δηλώσεις

Φορολογικές δηλώσεις: Σήμερα εκπνέει η προθεσμία

14 ώρες ago
συντάξεις

Συντάξεις Ιουνίου: Αναλυτικά οι ημερομηνίες για κύριες και επικουρικές

20 ώρες ago
Φορολογικές δηλώσεις 2025

Φορολογικές δηλώσεις 2025: Ποιοι προλαβαίνουν την έκπτωση 3% και ποιοι πέφτουν στο 2%

2 ημέρες ago

ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

  • Gala
  • Αθλητικά
  • Αρθρογραφία
    • Αφιερώματα
  • Αυτοδιοίκηση
    • Περιφέρεια
    • Τοπική Αυτοδιοίκηση
  • Γαστρονομία
    • Οίνος
  • Δικαιοσύνη – ΟΠΕΔ
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
    • Κοινωνία
  • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Κόσμος
  • Οικονομία
    • Real Estate
    • Αγορές
    • Επιχειρείν
  • Περιβάλλον
    • Pet Stories
    • Οικολογία
  • Πολιτική
  • Πολιτισμός
  • Συνεντεύξεις
  • Ταξίδια
    • Προορισμοί
    • Τουρισμός
  • Χωρίς κατηγορία

ΔΕΙΤΕ ΑΝΑ ΘΕΜΑ

Champions League COVID 19 MONEY AND LIFE ΑΑΔΕ ΑΚΙΝΗΤΑ Αθήνα Αθλητικές μεταδόσεις ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΥΠΑ ΕΝΦΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΕΥΡΩΠΗ ΕΦΟΡΙΑ Ελλάδα Επιχειρήσεις ΗΠΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΙΣΡΑΗΛ Ιταλία ΚΑΙΡΟΣ ΚΙΝΑ Καιρός σήμερα Κυριάκος Μητσοτάκης Ντόναλντ Τραμπ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΟΥΚΡΑΝΊΑ Οικονομία ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ ΠΑΣΟΚ ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΡΩΣΙΑ ΣΑΝ ΣΉΜΕΡΑ ΣΕΙΣΜΟΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΣΥΡΙΖΑ ΤΟΥΡΚΙΑ ΤΡΑΜΠ Τέμπη Τουρισμός ΥΓΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ Χρηματιστήριο Αθηνών εορτολόγιο ομογένεια

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

  • 87k Followers

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Η Ανδρος στα 24 μέρη με τους πιο εντυπωσιακούς φάρους του πλανήτη

Η Ανδρος στα 24 μέρη με τους πιο εντυπωσιακούς φάρους του πλανήτη

15 Ιουνίου 2025
Πώς η Ελλάδα μετατρέπει το brain drain σε brain gain: Τρεις δράσεις που φέρνουν νέους επιστήμονες πίσω

Πώς η Ελλάδα μετατρέπει το brain drain σε brain gain: Τρεις δράσεις που φέρνουν νέους επιστήμονες πίσω

15 Ιουνίου 2025
Φορολογικές δηλώσεις

Φορολογικές δηλώσεις: Σήμερα εκπνέει η προθεσμία

15 Ιουνίου 2025
Βασίλης Κορκίδης

Βασίλης Κορκίδης: Ο Τουρισμός, το εμπόριο και η ενέργεια στο στόχαστρο λόγω της γεωπολιτικής αστάθειας

15 Ιουνίου 2025
Παλαιά Φώκαια και Θυμάρι: Η αλμύρα της Ιστορίας στις νοτιότερες ανάσες της Αττικής

Παλαιά Φώκαια και Θυμάρι: Η αλμύρα της Ιστορίας στις νοτιότερες ανάσες της Αττικής

15 Ιουνίου 2025
Money And Life

Η νέα πλατφόρμα για την ενημέρωση σας!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ SPORT LIFESTYLE ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Ακολουθήστε μας στα Social Media

Τελευταία Νέα

  • Η Ανδρος στα 24 μέρη με τους πιο εντυπωσιακούς φάρους του πλανήτη
  • Πώς η Ελλάδα μετατρέπει το brain drain σε brain gain: Τρεις δράσεις που φέρνουν νέους επιστήμονες πίσω
  • Φορολογικές δηλώσεις: Σήμερα εκπνέει η προθεσμία
  • Βασίλης Κορκίδης: Ο Τουρισμός, το εμπόριο και η ενέργεια στο στόχαστρο λόγω της γεωπολιτικής αστάθειας

Κατηγορίες

  • Gala
  • Pet Stories
  • Real Estate
  • Αγορές
  • Αθλητικά
  • Αρθρογραφία
  • Αυτοδιοίκηση
  • Αφιερώματα
  • Γαστρονομία
  • Δικαιοσύνη – ΟΠΕΔ
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
  • Επιστήμη
  • Επιχειρείν
  • Κοινωνία
  • Κόσμος
  • Οικολογία
  • Οικονομία
  • Οίνος
  • Περιβάλλον
  • Περιφέρεια
  • Πολιτική
  • Πολιτισμός
  • Προορισμοί
  • Συνεντεύξεις
  • Ταξίδια
  • Τεχνολογία
  • Τοπική Αυτοδιοίκηση
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Χωρίς κατηγορία
  • Η εταιρεία
  • Όροι Χρήσης
  • Επικοινωνία

Money&Life ©

No Result
View All Result
  • Ειδήσεις
  • Gala
  • Χρήσιμα

Money&Life ©

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Η ιστοσελίδα μας περιέχει cookies για την καλύτερη δυνατή εμπειρία σας. Αν συνεχίζεται την περιήγηση σε αυτήν αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης.