Σε μια στρατηγική κίνηση με έντονο διεθνές αποτύπωμα, η CrediaBank S.A. ανακοίνωσε τη σύναψη συμφωνίας προαίρεσης πώλησης (put option) με την HSBC Continental Europe (HBCE), για την εξαγορά του 70,03% της HSBC Bank Malta p.l.c., έναντι 200 εκατομμυρίων ευρώ σε μετρητά. Η κίνηση αυτή ενισχύει θεαματικά τη θέση της ελληνικής τράπεζας σε μία ώριμη και σταθερά αναπτυσσόμενη τραπεζική αγορά της Μεσογείου.
Η HSBC Malta, η δεύτερη μεγαλύτερη τράπεζα της χώρας, εξυπηρετεί περισσότερους από 200.000 πελάτες με πλήρες χαρτοφυλάκιο δανείων, ασφαλιστικών προϊόντων και υπηρεσιών διαχείρισης περιουσίας. Με ενεργητικό 7,9 δισ. ευρώ και αποδοτικότητα ιδίων κεφαλαίων 12,7%, η εξαγορά της αναμένεται να διπλασιάσει το μέγεθος της CrediaBank και να ενισχύσει τη διαφοροποίηση των εσόδων της.
Η συμφωνία προβλέπει τίμημα 0,48 φορές επί της ενσώματης λογιστικής αξίας των ιδίων κεφαλαίων της HSBC Malta, με βάση τις οικονομικές καταστάσεις του πρώτου εξαμήνου 2025. Η συναλλαγή, η οποία δεν επηρεάζει αρνητικά την κεφαλαιακή επάρκεια της CrediaBank, θα χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου από ίδια κεφάλαια και ρευστότητα.
Η ολοκλήρωση της συμφωνίας τελεί υπό την έγκριση εποπτικών αρχών στη Μάλτα, την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, ενώ η HBCE οφείλει πρώτα να διαβουλευθεί με τα σωματεία εργαζομένων της στη Γαλλία. Η CrediaBank δεσμεύεται να διατηρήσει το προσωπικό της HSBC Malta για τουλάχιστον δύο χρόνια, παρέχοντας ισότιμες ευκαιρίες εξέλιξης.
Μετά την εξαγορά, η CrediaBank υποχρεούται να καταθέσει δημόσια πρόταση για τις μετοχές μειοψηφίας της HSBC Malta, προσφέροντας 1,44€ ανά μετοχή – τιμή που ορίστηκε ως «δίκαιη» σύμφωνα με τις χρηματιστηριακές διατάξεις της MFSA. Η τράπεζα σκοπεύει να διατηρήσει τις μετοχές εισηγμένες στο Χρηματιστήριο της Μάλτας και να συνεχίσει τη μερισματική πολιτική της.
Όπως δήλωσε η CEO της CrediaBank, Ελένη Βρεττού, η συναλλαγή σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα για την ενίσχυση της παρουσίας του Ομίλου στην Ευρώπη και τη δημιουργία ενός ισχυρού, διασυνοριακού χρηματοοικονομικού οργανισμού, με ενεργητικό άνω των 15 δισ. ευρώ και περισσότερους από 400.000 πελάτες σε Ελλάδα και Μάλτα.