Η βιομηχανία τροφίμων και ποτών επιβεβαιώνει τον ρόλο της ως βασικός πυλώνας της ελληνικής οικονομίας, με κύκλο εργασιών που φτάνει τα 20 δισ. ευρώ και εξαγωγές άνω των 7 δισ. ευρώ. Ο κλάδος απασχολεί περισσότερους από 376.000 εργαζομένους και αντιπροσωπεύει σχεδόν το 28% της μεταποίησης. Το 2025 αναδεικνύεται σε χρονιά-ορόσημο, καθώς σειρά εξαγορών και συμφωνιών μετασχηματίζουν το τοπίο, με μεγάλα funds να επενδύουν δυναμικά και ιστορικά brands να αλλάζουν χέρια.
Τα μεγαλύτερα deals της χρονιάς
Στα τέλη Αυγούστου, η Υφαντής ΑΒΕΕ προχώρησε στην εξαγορά του 100% της αλλαντοβιομηχανίας Π.Γ. Νίκας ΑΒΕΕ, με τη συναλλαγή να τελεί υπό την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Τον ίδιο μήνα, η Leader, με τη στήριξη της DECA Investments, απέκτησε την εταιρεία «Ελληνικές Φάρμες», ενισχύοντας την παρουσία της στον τομέα των τυροκομικών.
Τον Ιούλιο ανακοινώθηκε η συμφωνία για την πώληση της γαλακτοβιομηχανίας Δωδώνη στον όμιλο Ελληνικά Γαλακτοκομεία έναντι περίπου 200 εκατ. ευρώ, ενώ η IDEAL Holdings επένδυσε 130 εκατ. ευρώ για την απόκτηση της «Μπάρμπα Στάθης» και της «Χαλβατζής Μακεδονική». Στον χώρο του κρασιού, η Premia Properties απέκτησε το Κτήμα Σεμέλη, σε συμφωνία ύψους 10,6 εκατ. ευρώ.
Ενίσχυση εξωστρέφειας και καινοτομίας
Οι αδερφοί Σαράντη, ιδιοκτήτες των Ελληνικών Γαλακτοκομείων, απέκτησαν επίσης την εταιρεία χυμών «Κάμπος Χίου», ενώ το Halcyon Equity Partners απέκτησε μερίδιο στην Ευβοϊκή Ζύμη. Στην αγορά οσπρίων, η «Άροσις» προχώρησε σε στρατηγική συνεργασία με την εταιρεία «Προϊόντα Γης Βοΐου», ενώ στον τομέα της ελιάς, ο AG Olives Group συνεργάστηκε με τη Georgoudis SA – Parthenon για ενίσχυση της παραγωγής.
Στον χώρο της ιχθυοκαλλιέργειας, η Aqua Bridge προχωρά στην εξαγορά του 100% της Avramar, ενώ η ιστορική σοκολατοβιομηχανία ΙΟΝ απέκτησε τη βουλγαρική INTERION AD. Παράλληλα, η Μινέρβα εξασφάλισε τα εμπορικά σήματα «Άλτις» και «Φλώρα», ενώ η EOS Capital Partners επένδυσε στη Megas Yeeros.
Νέα μέτωπα στην εστίαση
Οι εξελίξεις δεν περιορίστηκαν στη βιομηχανία τροφίμων. Ο όμιλος VG Holding αύξησε το μερίδιό του στη Mailo’s the Pasta Project, ενώ η Vivartia απέκτησε το 60% της αλυσίδας Jackaroo έναντι 10 εκατ. ευρώ.