Τρίτη, 9 Δεκεμβρίου, 2025 - 22:59
27 °c
Athens
26 ° Πε
28 ° Πα
27 ° Σα
27 ° Κυ
Money And Life
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
    • Κοινωνία
  • Κόσμος
  • Πολιτική
  • Οικονομία
    • Επιχειρείν
    • Αγορές
    • Real Estate
  • LIFESTYLE
  • Αυτοδιοίκηση
    • Τοπική Αυτοδιοίκηση
    • Περιφέρεια
  • Αρθρογραφία
    • Αφιερώματα
  • Συνεντεύξεις
    • Podcast
  • Πολιτισμός
  • Γαστρονομία
  • Ταξίδια
    • Προορισμοί
    • Τουρισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Αθλητικά
  • Περιβάλλον
    • Οικολογία
    • Pet Stories
  • Επικοινωνία
Money And Life
Home Οικονομία Αγορές

Έρευνα EY: 1 στους 2 Έλληνες καταναλωτές σχεδιάζει να κάνει αγορές την Black Friday – Ποιοι εμφανίζονται πιο πρόθυμοι

Money & Life by Money & Life
29 Οκτωβρίου 2024
in Αγορές, Ελλάδα
0 0
0
Έρευνα EY: 1 στους 2 Έλληνες καταναλωτές σχεδιάζει να κάνει αγορές την Black Friday – Ποιοι εμφανίζονται πιο πρόθυμοι
Share on FacebookShare on Twitter

Επιφυλακτικοί οι καταναλωτές λόγω οικονομικής αβεβαιότητας και υψηλών τιμών – 4 στους 5 που σχεδιάζουν αγορές την Black Friday και τη Cyber Monday, αναβάλλουν κάποιες αγορές μέχρι τις ημέρες αυτές

Ανάμεικτες εμφανίζονται οι διαθέσεις των Ελλήνων καταναλωτών σχετικά με πιθανές αγορές στις επερχόμενες εκπτώσεις της Black Friday και της Cyber Monday, όπως προκύπτει από την πρώτη επεξεργασία των ευρημάτων της έρευνας της ΕΥ, Future Consumer Index Ελλάδα 2024, η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί στο σύνολό της τον Δεκέμβριο.

Συγκεκριμένα, σε σχετική ερώτηση, ένας στους δύο συμμετέχοντες στην έρευνα (50%) δήλωσε ότι σκοπεύει να προβεί σε αγορές εκμεταλλευόμενος τις εκπτώσεις των Black Friday και Cyber Monday.

Η έρευνα, η οποία πραγματοποιείται σε ετήσια βάση στην Ελλάδα από το 2021 σε συνεργασία με την MRB, στο πλαίσιο της αντίστοιχης παγκόσμιας σειράς ερευνών της ΕΥ, παρακολουθεί τις τάσεις, τις προτιμήσεις και τις ανησυχίες των καταναλωτών, στο ρευστό περιβάλλον υψηλού πληθωρισμού και οικονομικής αβεβαιότητας των τελευταίων ετών. Όπως είναι αναμενόμενο, η διάθεση για αγορές συνδέεται με εισοδηματικά κριτήρια και την τιμή των προϊόντων, καθώς μεταξύ των πέντε τυπολογιών καταναλωτών που παρακολουθεί η έρευνα, το 62% όσων αποδίδουν πρωταρχική σημασία στην τιμή και την προσιτότητα των προϊόντων (Affordability First) δηλώνουν ότι δεν σκοπεύουν να αγοράσουν κάτι.

Πιο πρόθυμοι σχεδόν 2 στους 3 νέοι ηλικίας 18-29 ετών και πάνω από τους μισούς καταναλωτές στην ηλικιακή ομάδα 40-49

Πιο πρόθυμοι εμφανίζονται οι νέοι ηλικίας 18-29 ετών (65%) – και ειδικότερα οι φοιτητές (69%) – και δευτερευόντως η ηλικιακή ομάδα 40-49 (54%). Καθοριστική φαίνεται να είναι και η παρουσία παιδιών στην οικογένεια, με τα ποσοστά όσων σκοπεύουν να κάνουν αγορές να είναι υψηλότερα μεταξύ όσων έχουν ανήλικα παιδιά (60%).

Πηγή: ΕΥ

4 στους 5 αναβάλλουν κάποιες αγορές μέχρι την Black Friday και τη Cyber Monday

Παρά τη διστακτικότητα καταναλωτών να προχωρήσουν σε αγορές, είναι σαφές ότι αποδίδουν σημασία στις προσφορές που πραγματοποιούνται κατά την περίοδο αυτή. Έτσι, από όσους δήλωσαν ότι σκοπεύουν να κάνουν αγορές, σχεδόν τέσσερις στους πέντε συμμετέχοντες στην έρευνα (79%) ανέφεραν ότι αναβάλλουν κάποιες από αυτές μέχρι τη Black Friday και τη Cyber Monday.

Πιο προσεκτικοί στις αγορές λόγω πληθωρισμού

Τα ευρήματα αυτά, έρχονται να επιβεβαιώσουν τη διαπίστωση και των παγκόσμιων ερευνών της ΕΥ, ότι η αβεβαιότητα που έχει προκαλέσει στους καταναλωτές η οικονομική επιβράδυνση και ο πληθωρισμός, τους καθιστά ιδιαίτερα προσεκτικούς στις αγορές τους, ενώ πολλοί από αυτούς περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα. Ωστόσο, ενδέχεται να αντικατοπτρίζουν και την επιφυλακτικότητα ορισμένων καταναλωτών που θεωρούν ότι τα μεγάλα εκπτωτικά γεγονότα δεν ανταποκρίνονται πάντα στις προσδοκίες τους για μεγάλες εκπτωτικές ευκαιρίες.

Όπως ανέφερε ο Θάνος Μαύρος, Εταίρος της EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Λιανεμπορίου της EY στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, σχολιάζοντας τις προθέσεις των καταναλωτών «παρότι το καταναλωτικό κοινό στην Ελλάδα έχει πλέον εξοικειωθεί με τα μεγάλα εκπτωτικά γεγονότα, όπως η Black Friday και η Cyber Monday, η οικονομική αβεβαιότητα και οι υψηλές τιμές καθιστούν τους καταναλωτές επιφυλακτικούς, όπως, εξάλλου, και στον υπόλοιπο κόσμο».

Ο κ. Μαύρος επισήμανε στο πλαίσιο αυτό πως «οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου και των καταναλωτικών ειδών, θα πρέπει να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους κινήσεις στα νέα δεδομένα». «Υπάρχουν πολλά παγκόσμια best practices από όπου θα μπορούσαν να αντλήσουν εμπειρία οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα – μεταξύ άλλων, η αξιοποίηση δεδομένων καταναλωτών σε ζωντανό χρόνο με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης για την πρόβλεψη της ζήτησης (demand sensing) και τη διαμόρφωση προσωποποιημένων προσφορών βάσει προτιμήσεων, καθώς και η χρήση αλγόριθμων dynamic pricing για την εποπτεία της πορείας των τιμών του ανταγωνισμού και την επαναπροσαρμογή τους σε ζωντανό χρόνο» εξήγησε.

 

ΠΗΓΗ
Tags: Black FridayΟικονομία
Previous Post

Τι σηματοδοτεί για το «ΜΑΝΝΑ Τσατσαρωνάκη» η απόκτηση του Κατσέλη ;

Next Post

Cycladic Identity: Μία πρωτοβουλία για την προστασία της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς των Κυκλάδων

Related Posts

νοσοκομεία
Ειδήσεις

Υγεία: Έρχονται νέοι οργανισμοί στα νοσοκομεία – Η επιστολή της ΠΟΕΔΗΝ

8 Δεκεμβρίου 2025
Καιρός: Παρασκευή 4 Οκτωβρίου – Οι πέντε περιοχές που αναμένονται ισχυρά φαινόμενα
Ειδήσεις

Καιρός σήμερα: Ισχυρές βροχές και καταιγίδες σε Κρήτη και νότιο Αιγαίο

8 Δεκεμβρίου 2025
Κίμπερλι Γκίλφοϊλ
Ειδήσεις

Οι ΗΠΑ βλέπουν την Ελλάδα ως κομβικό ενεργειακό παίκτη: Τα μηνύματα της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ

7 Δεκεμβρίου 2025
καιρός σήμερα
Ειδήσεις

Καιρός σήμερα: Πού επιμένουν οι βροχές και οι καταιγίδες

7 Δεκεμβρίου 2025
Πειραιάς: Εορταστικό πρόγραμμα με στοχευμένες δράσεις που αγκαλιάζουν όλη την πόλη
Αυτοδιοίκηση

Πειραιάς: Εορταστικό πρόγραμμα με στοχευμένες δράσεις που αγκαλιάζουν όλη την πόλη

6 Δεκεμβρίου 2025
Η επενδυτική κούρσα της Τεχνητής Νοημοσύνης ξεπερνά κάθε ιστορικό προηγούμενο
Αγορές

Η επενδυτική κούρσα της Τεχνητής Νοημοσύνης ξεπερνά κάθε ιστορικό προηγούμενο

6 Δεκεμβρίου 2025
Next Post
Cycladic Identity: Μία πρωτοβουλία για την προστασία της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς των Κυκλάδων

Cycladic Identity: Μία πρωτοβουλία για την προστασία της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς των Κυκλάδων

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΣΗΜΕΡΑ

Κέλλυ Μαρινάκη, στην πρώτη γραμμή του επιχειρείν και του πολιτισμού

Κέλλυ Μαρινάκη, στην πρώτη γραμμή του επιχειρείν και του πολιτισμού

1 έτος ago
Τι δείχνει η νέα δημοσκόπηση για τα κόμματα και πώς τοποθετούνται οι πολίτες απέναντι στα αγροτικά μπλόκα

Τι δείχνει η νέα δημοσκόπηση για τα κόμματα και πώς τοποθετούνται οι πολίτες απέναντι στα αγροτικά μπλόκα

11 ώρες ago
UBS: Η Πειραιώς στην κορυφή των τραπεζικών επιλογών για το 2026 – «Ενσαρκώνει τη νέα ελληνική κανονικότητα»

UBS: Η Πειραιώς στην κορυφή των τραπεζικών επιλογών για το 2026 – «Ενσαρκώνει τη νέα ελληνική κανονικότητα»

7 ώρες ago
Γιατί η Alarco είναι η πρωτοπόρος εταιρεία στα φίλτρα νερού ;

Γιατί η Alarco είναι η πρωτοπόρος εταιρεία στα φίλτρα νερού ;

1 έτος ago

ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

  • LIFESTYLE
  • Αθλητικά
  • Αρθρογραφία
    • Αφιερώματα
  • Αυτοδιοίκηση
    • Περιφέρεια
    • Τοπική Αυτοδιοίκηση
  • Γαστρονομία
    • Οίνος
  • Δικαιοσύνη – ΟΠΕΔ
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
    • Κοινωνία
  • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Κόσμος
  • Οικονομία
    • Real Estate
    • Αγορές
    • Επιχειρείν
  • Περιβάλλον
    • Pet Stories
    • Οικολογία
  • Πολιτική
  • Πολιτισμός
  • Συνεντεύξεις
  • Ταξίδια
    • Προορισμοί
    • Τουρισμός

ΔΕΙΤΕ ΑΝΑ ΘΕΜΑ

AIRBNB Champions League ΑΑΔΕ ΑΚΙΝΗΤΑ Αθήνα Αθλητικές μεταδόσεις ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΥΠΑ ΕΝΦΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΕΥΡΩΠΗ ΕΦΟΡΙΑ Ελλάδα Επιχειρήσεις ΗΠΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΙΣΡΑΗΛ Ιταλία ΚΑΙΡΟΣ ΚΙΝΑ Καιρός σήμερα Κυριάκος Μητσοτάκης ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ Ντόναλντ Τραμπ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΟΥΚΡΑΝΊΑ Οικονομία ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ ΠΑΣΟΚ ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΡΩΣΙΑ ΣΑΝ ΣΉΜΕΡΑ ΣΕΙΣΜΟΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΣΥΡΙΖΑ ΤΟΥΡΚΙΑ ΤΡΑΜΠ Τέμπη Τουρισμός ΥΓΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ Χρηματιστήριο Αθηνών ομογένεια τεχνητή νοημοσύνη

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

  • 87k Followers

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ρεβεγιόν στο Yellow: Γιορτινό μπουφέ και μοντέρνα ατμόσφαιρα στην καρδιά της Κηφισιάς

Ρεβεγιόν στο Yellow: Γιορτινό μπουφέ και μοντέρνα ατμόσφαιρα στην καρδιά της Κηφισιάς

9 Δεκεμβρίου 2025
Χρηματιστήριο Αθηνών

Χρηματιστήριο Αθηνών: Κάτω από τις 2.100 μονάδες – Πιέσεις στις τράπεζες και νέα εταιρικά γεγονότα

9 Δεκεμβρίου 2025
Ψαρονέφρι με σύκα και μήλο: Η συνταγή που δίνει γεύση και άρωμα στο χοιρινό φιλέτο

Ψαρονέφρι με σύκα και μήλο: Η συνταγή που δίνει γεύση και άρωμα στο χοιρινό φιλέτο

9 Δεκεμβρίου 2025
UBS: Η Πειραιώς στην κορυφή των τραπεζικών επιλογών για το 2026 – «Ενσαρκώνει τη νέα ελληνική κανονικότητα»

UBS: Η Πειραιώς στην κορυφή των τραπεζικών επιλογών για το 2026 – «Ενσαρκώνει τη νέα ελληνική κανονικότητα»

9 Δεκεμβρίου 2025
Νίκος Βέρτης

Νίκος Βέρτης: «Είμαστε στη 10η σεζόν στο YTON – Πριν βγω στη σκηνή κάνω την προσευχή μου»

9 Δεκεμβρίου 2025
Money And Life

Η νέα πλατφόρμα για την ενημέρωση σας!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ SPORT LIFESTYLE ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Ακολουθήστε μας στα Social Media

Τελευταία Νέα

  • Ρεβεγιόν στο Yellow: Γιορτινό μπουφέ και μοντέρνα ατμόσφαιρα στην καρδιά της Κηφισιάς
  • Χρηματιστήριο Αθηνών: Κάτω από τις 2.100 μονάδες – Πιέσεις στις τράπεζες και νέα εταιρικά γεγονότα
  • Ψαρονέφρι με σύκα και μήλο: Η συνταγή που δίνει γεύση και άρωμα στο χοιρινό φιλέτο
  • UBS: Η Πειραιώς στην κορυφή των τραπεζικών επιλογών για το 2026 – «Ενσαρκώνει τη νέα ελληνική κανονικότητα»

Κατηγορίες

  • LIFESTYLE
  • Pet Stories
  • Real Estate
  • Αγορές
  • Αθλητικά
  • Αρθρογραφία
  • Αυτοδιοίκηση
  • Αφιερώματα
  • Γαστρονομία
  • Δικαιοσύνη – ΟΠΕΔ
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
  • Επιστήμη
  • Επιχειρείν
  • Κοινωνία
  • Κόσμος
  • Οικολογία
  • Οικονομία
  • Οίνος
  • Περιβάλλον
  • Περιφέρεια
  • Πολιτική
  • Πολιτισμός
  • Προορισμοί
  • Συνεντεύξεις
  • Ταξίδια
  • Τεχνολογία
  • Τοπική Αυτοδιοίκηση
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Η εταιρεία
  • Όροι Χρήσης
  • Επικοινωνία

Money&Life ©

No Result
View All Result
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
  • Κοινωνία
  • Κόσμος
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Επιχειρείν
  • Real Estate
  • Αγορές
  • Αυτοδιοίκηση
  • Τοπική Αυτοδιοίκηση
  • Περιφέρεια
  • LIFESTYLE
  • Αρθρογραφία
  • Συνεντεύξεις
  • Πολιτισμός
  • Προορισμοί
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • Αθλητικά
  • Περιβάλλον

Money&Life ©

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Η ιστοσελίδα μας περιέχει cookies για την καλύτερη δυνατή εμπειρία σας. Αν συνεχίζεται την περιήγηση σε αυτήν αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης.