Η διοίκηση μετατοπίζει το βάρος σε διανομή και εξυπηρέτηση κατ’ οίκον, με δεύτερη φάση αλλαγών στην περιφέρεια εντός τριμήνου
Αντιδράσεις προκάλεσε το κλείσιμο δεκάδων καταστημάτων των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ), με την εταιρεία να διευκρινίζει ότι στην πρώτη φάση αναστέλλεται η λειτουργία μόνο καταστημάτων σε αστικά κέντρα και πρωτεύουσες νομών, όπου λειτουργούν και άλλα σημεία. Για την υπόλοιπη περιφέρεια, οι μεταβολές θα υλοποιηθούν εντός τριμήνου, αφού προηγηθεί ενημέρωση των τοπικών κοινωνιών και εξέταση λύσεων πρακτορείων όπου υπάρχει ενδιαφέρον.

Στην ανακοίνωσή τους, τα ΕΛΤΑ κάνουν λόγο για «μεγαλύτερη πρόκληση της ιστορίας» του οργανισμού, με πολυετείς ζημιές και απαγόρευση κρατικών ενισχύσεων βάσει ευρωπαϊκών κανόνων. Προειδοποιούν ότι χωρίς άμεσες αποφάσεις οι συνέπειες θα είναι «μη αναστρέψιμες» σε 6–9 μήνες. Ο στόχος του μετασχηματισμού δεν είναι η «συρρίκνωση», αλλά η διάσωση και αναγέννηση ως σύγχρονης, αποδοτικής εταιρείας υπηρεσιών.
Το μοντέλο λειτουργίας αλλάζει, με μεταφορά πόρων σε διανομή και εξυπηρέτηση πελατών. Η εταιρεία τονίζει ότι μεγάλο μέρος συναλλαγών (επιστολές, δέματα, πληρωμές) γίνεται πλέον εκτός καταστήματος, μέσω του προγράμματος «ΕΛΤΑ κατ’ οίκον» και του ψηφιακού ταχυδρόμου (tablet, POS), που στοχεύουν σε ταχύτερη και ασφαλή εξυπηρέτηση «στην πόρτα» ακόμη και της πιο απομακρυσμένης περιοχής.
Κυβερνητικά στελέχη μιλούν για αναγκαίο σχέδιο αναδιάρθρωσης, αναγνωρίζοντας ωστόσο ελλιπή ενημέρωση των τοπικών κοινωνιών. Επισημαίνουν τον ρόλο των ψηφιακών εργαλείων, την ενίσχυση διανομών και την προτεραιότητα στην κατ’ οίκον εξυπηρέτηση συνταξιούχων και κατοίκων νησιωτικών/απομακρυσμένων περιοχών.
Η διοίκηση των ΕΛΤΑ αναμένεται να εξειδικεύσει την υλοποίηση του σχεδίου τις επόμενες ημέρες, με δέσμευση ότι ο κοινωνικός ρόλος του οργανισμού δεν αναιρείται, αλλά ενισχύεται με νέα εργαλεία και τεχνολογία.















