Η φετινή Black Friday «πέφτει» την Παρασκευή 28 Νοεμβρίου και ακολουθεί η Cyber Monday τη Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου 2025. Πρόκειται για δύο κορυφαία γεγονότα λιανικής με έντονο marketing και υψηλές προσδοκίες εκπτώσεων, που συχνά πυροδοτούν το λεγόμενο FOMO τον φόβο ότι θα χάσουμε μια ευκαιρία αν δεν αγοράσουμε άμεσα.
Παρά τις ομοιότητες (πολλές και ποικίλες προσφορές), οι δύο ημέρες έχουν διαφορετικό επίκεντρο. Η Black Friday παραδοσιακά ευνοεί οικιακές συσκευές και είδη σπιτιού (λευκές συσκευές, τηλεοράσεις, μικροσυσκευές), χωρίς να λείπουν προσφορές σε ένδυση/υπόδηση ή άλλα προϊόντα. Η Cyber Monday, αντίθετα, είναι προσανατολισμένη σε τεχνολογία και ψηφιακές υπηρεσίες: gadgets, software, συνδρομές και εξοπλισμός πληροφορικής, με έμφαση σε αποκλειστικά online διαθεσιμότητα.
Για να αποφύγετε παραπλανητικές «εκπτώσεις» και περιττές δαπάνες, προετοιμαστείτε με στοχευμένη έρευνα αγοράς:
-
Φτιάξτε λίστα αναγκών και budget.
-
Ελέγξτε ιστορικό τιμών και πραγματικές τιμές πριν/μετά την «έκπτωση».
-
Συγκρίνετε εγγυήσεις, όρους επιστροφής και διαθέσιμα service.
Στις online συναλλαγές, δώστε προτεραιότητα στην ασφάλεια:
-
Προτιμήστε πιστοποιημένα e-shops με σαφή στοιχεία επικοινωνίας και πολιτικές απορρήτου.
-
Αποφύγετε «μοναδικές προσφορές» που κυκλοφορούν αποκλειστικά μέσω social media ή άγνωστων links.
-
Χρησιμοποιήστε ασφαλείς τρόπους πληρωμής, ενεργοποιήστε δισθενή έλεγχο (2FA) και μην αποθηκεύετε κάρτες σε ξένες συσκευές.
-
Ελέγξτε προσεκτικά τα προσωπικά δεδομένα που παρέχετε και επιβεβαιώστε το πρωτόκολλο https.
Τέλος, να θυμάστε ότι η «καλύτερη προσφορά» δεν είναι πάντα η χαμηλότερη τιμή αλλά ο συνδυασμός αξιόπιστου πωλητή, πραγματικής έκπτωσης και μετέπειτα υποστήριξης. Με σωστή προετοιμασία και ψύχραιμη σύγκριση, οι δύο ημέρες μπορούν να μετατραπούν από παγίδα FOMO σε ουσιαστική εξοικονόμηση.














