Μικτή εικόνα κατέγραψε η Attica Α.Ε. Συμμετοχών στα οικονομικά αποτελέσματα του α’ εξαμήνου 2025, καθώς η αύξηση του κύκλου εργασιών συνοδεύτηκε από σημαντική επιβάρυνση στο καθαρό αποτέλεσμα. Παράλληλα, η εταιρεία συνεχίζει το φιλόδοξο επενδυτικό της πρόγραμμα, με αιχμή τον εκσυγχρονισμό του στόλου και την πράσινη μετάβαση.
Οικονομικές επιδόσεις
Ο κύκλος εργασιών ενισχύθηκε κατά 2,96%, φθάνοντας τα 326,6 εκατ. ευρώ, από 317,2 εκατ. ευρώ το 2024. Ωστόσο, τα ενοποιημένα μικτά κέρδη μειώθηκαν σε 5,6 εκατ. ευρώ από 35,8 εκατ. ευρώ πέρυσι, ενώ το EBITDA διαμορφώθηκε σε 4,1 εκατ. ευρώ (έναντι 19,5 εκατ. ευρώ το 2024).
Το καθαρό αποτέλεσμα από συνεχιζόμενες δραστηριότητες κατέγραψε ζημίες 52,3 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβάνοντας μη επαναλαμβανόμενα έξοδα 17,3 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, στο α’ εξάμηνο του 2024 οι ζημίες ήταν 23,8 εκατ. ευρώ. Τα ταμειακά διαθέσιμα ενισχύθηκαν στα 78,6 εκατ. ευρώ στις 30/06/2025, από 75,8 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2024.
Μεταφορικό έργο
Ο στόλος των 37 πλοίων της Attica Group (Superfast, Blue Star, Hellenic Seaways, Anek Lines) μετέφερε το α’ εξάμηνο 2025:
-
2,7 εκατ. επιβάτες (-3,6% σε σχέση με το 2024)
-
456.000 Ι.Χ. (-1,3%)
-
276.000 φορτηγά (+3,8%)
Συνολικά εκτελέστηκαν 8.272 δρομολόγια, έναντι 8.406 την προηγούμενη χρονιά.
Επενδύσεις και πράσινη μετάβαση
Η εταιρεία δαπάνησε 46,5 εκατ. ευρώ για επενδύσεις, με έμφαση στην εγκατάσταση νέων τεχνολογιών για ενεργειακή απόδοση και περιβαλλοντική μείωση αποτυπώματος. Παράλληλα, προχωρά η παραγγελία πλοίων νέας γενιάς E-Flexer με υβριδικά συστήματα, ενώ παλαιότερα πλοία αποσύρονται ή πωλούνται με φιλικές προς το περιβάλλον διαδικασίες.
Σημαντικό κεφάλαιο αποτελεί και ο ξενοδοχειακός τομέας, με την ανακαίνιση του Tinos Beach να ολοκληρώνεται πριν την τουριστική περίοδο του 2026, ενώ θα ακολουθήσει και ο εκσυγχρονισμός του Naxos Resort.
Προοπτικές
Η διοίκηση παραμένει προσηλωμένη στη στρατηγική πελατοκεντρικότητας, πράσινης μετάβασης και ψηφιακού μετασχηματισμού (πρόγραμμα Seanthesis). Παρά τις πληθωριστικές πιέσεις και τα αυξημένα περιβαλλοντικά κόστη, ο Όμιλος δεν προχώρησε σε ουσιαστική αναπροσαρμογή εισιτηρίων, εκτιμώντας ότι η μείωση των λιμενικών τελών κατά 50% θα λειτουργήσει ως αντιστάθμισμα.