Σε ισχύ τίθεται από την 1η Δεκεμβρίου η υποχρέωση αποδοχής πληρωμών μέσω IRIS για συναλλαγές με ιδιώτες (B2C). Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) προχωρά στην ολοκλήρωση του κανονιστικού πλαισίου που ρυθμίζει τη διασύνδεση των επιχειρήσεων με τη Φορολογική Διοίκηση και την αποδοχή άμεσων πληρωμών μέσω IRIS στο φυσικό σημείο πώλησης.
Οι σχετικές αποφάσεις του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, έρχονται σε συνέχεια διαβούλευσης με τους εμπλεκόμενους φορείς. Βασική αρχή του νέου πλαισίου είναι ότι κάθε είσπραξη με κάρτα ή μέσω IRIS θα πρέπει να συνοδεύεται υποχρεωτικά από την έκδοση απόδειξης μέσω του ταμειακού συστήματος.
Οι τεχνικές αλλαγές που φέρνει το νέο πλαίσιο
Με τις νέες αποφάσεις (Α.1147/2025, Α.1160/2025), τροποποιούνται τα υπάρχοντα πρωτόκολλα (Α.1098/2022 και Α.1155/2023) και προβλέπεται ο τεχνικός τρόπος αποδοχής των άμεσων πληρωμών IRIS. Συγκεκριμένα, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι αποδέχονται πληρωμές μέσω:
-
Τερματικού ηλεκτρονικής μεταφοράς κεφαλαίων (POS)
-
Υπηρεσιών Παρόχου Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων
Προθεσμίες και συμμόρφωση
Ορίζονται επίσης προθεσμίες για τη συμμόρφωση των παρόχων πληρωμών και των εταιρειών τεχνολογίας, με στόχο την ομαλή μετάβαση στο νέο σύστημα διασύνδεσης και πληρωμών.
Υποστήριξη και πληροφορίες
Οι επιχειρήσεις που χρειάζονται διευκρινίσεις μπορούν να απευθύνονται στο my1521 της ΑΑΔΕ:
-
Τηλεφωνικά: στο 1521 (χωρίς χρέωση), Δευτέρα έως Παρασκευή, 07:00–20:00
-
Ψηφιακά: μέσω του my1521, όλο το 24ωρο, επιλέγοντας:
Θέματα Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων & myDATA > IRIS > Διασύνδεση

















