Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας υπενθυμίζει στους ταξιδιώτες τα βασικά δικαιώματά τους σχετικά με την κράτηση καταλυμάτων, ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου. Στόχος είναι η ενημέρωση των καταναλωτών ώστε να αποφεύγονται δυσάρεστες εκπλήξεις κατά τη διάρκεια των διακοπών.
Ο ιδιοκτήτης κάθε ξενοδοχείου ή τουριστικού καταλύματος οφείλει να διαθέτει τα διαθέσιμα δωμάτια σε όλους τους πελάτες χωρίς διακρίσεις. Επιπλέον, είναι υποχρεωμένος να παρέχει όλες τις ανέσεις και υπηρεσίες που προβάλλει, όπως πισίνα, internet, αθλητικές δραστηριότητες και χώρο στάθμευσης. Ο ξενοδόχος πρέπει να απαντά εντός τριών ημερών σε κάθε αίτημα κράτησης και να έχει αναρτήσει σε κάθε δωμάτιο πίνακα με τις τιμές όλων των παροχών, θεωρημένο από την αστυνομία.
Όσον αφορά την προκαταβολή, αυτή δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το 25% του συνολικού κόστους διαμονής και δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερη από το αντίτιμο μίας διανυκτέρευσης. Σε περίπτωση ακύρωσης της κράτησης τουλάχιστον 21 ημέρες πριν την προγραμματισμένη άφιξη, ο καταναλωτής δικαιούται πλήρη επιστροφή της προκαταβολής. Αν όμως η ακύρωση γίνει σε χρονικό διάστημα μικρότερο των 21 ημερών, ο πελάτης υποχρεούται να καταβάλει το 50% του ποσού που θα πλήρωνε για τη συνολική του διαμονή.
Η Ένωση καλεί τους πολίτες να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους, ώστε να αποφεύγουν παγίδες και να διασφαλίζουν την ποιότητα των διακοπών τους.