Το σύστημα των πολύχρωμων τιμολογίων ρεύματος εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στις αρχές του 2024. Με στόχο τη διευκόλυνση των καταναλωτών, η κυβέρνηση καθιέρωσε τρεις κατηγορίες: πράσινα, κίτρινα και μπλε τιμολόγια, που αντιπροσώπευαν διαφορετικά προϊόντα σταθερής ή κυμαινόμενης χρέωσης.
Το πράσινο τιμολόγιο σχεδιάστηκε για να προστατεύει τους καταναλωτές που δεν είχαν τη δυνατότητα να συγκρίνουν ή να αλλάζουν προγράμματα. Ωστόσο, στην πράξη αποδείχθηκε ακριβότερο από άλλες επιλογές. Η “μίνι” ενεργειακή κρίση του καλοκαιριού και η άνοδος των τιμών ενίσχυσαν αυτή την εικόνα. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας αναγκάστηκε να προχωρήσει σε επιδοτήσεις για να συγκρατήσει το κόστος.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ), οι καταναλωτές που παρέμειναν στο πράσινο τιμολόγιο μειώθηκαν δραστικά. Από 5,2 εκατομμύρια τον Ιανουάριο, έπεσαν σε 4,3 εκατομμύρια στα τέλη του 2024. Παράλληλα, τα σταθερά μπλε τιμολόγια κέρδισαν έδαφος, με τον αριθμό των συμβολαίων να πενταπλασιάζεται – από περίπου 161.000 σε πάνω από 800.000. Αύξηση σημειώθηκε και στα κίτρινα κυμαινόμενα προγράμματα, τα οποία άγγιξαν τους 836.000 πελάτες.
Η μεγαλύτερη κινητικότητα καταγράφηκε τους μήνες Ιούνιο και Ιούλιο, όταν οι τιμές των πράσινων τιμολογίων εκτινάχθηκαν. Τότε, αρκετοί πάροχοι προσέφεραν σταθερά προγράμματα με ευνοϊκές τιμές και διάρκεια 6 έως 12 μηνών. Παρόμοια στροφή σημειώθηκε και τον Δεκέμβριο.
Για το 2025, η τάση φαίνεται να συνεχίζεται. Οι πάροχοι ρεύματος προωθούν πλέον πιο επιθετικά τα μπλε τιμολόγια, με ανταγωνιστικές χρεώσεις και μεγαλύτερη σταθερότητα στην τιμή. Οι καταναλωτές φαίνεται πως αναζητούν πλέον προβλέψιμες λύσεις σε ένα περιβάλλον με συνεχείς διακυμάνσεις.