Τρίτη, 1 Ιουλίου, 2025 - 13:12
27 °c
Athens
26 ° Πε
28 ° Πα
27 ° Σα
27 ° Κυ
Money And Life
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
    • Κοινωνία
  • Κόσμος
  • Πολιτική
  • Οικονομία
    • Επιχειρείν
    • Αγορές
    • Real Estate
  • Gala
  • Αυτοδιοίκηση
    • Τοπική Αυτοδιοίκηση
    • Περιφέρεια
  • Αρθρογραφία
    • Αφιερώματα
  • Συνεντεύξεις
    • Podcast
  • Πολιτισμός
  • Γαστρονομία
  • Ταξίδια
    • Προορισμοί
    • Τουρισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Αθλητικά
  • Περιβάλλον
    • Οικολογία
    • Pet Stories
  • Επικοινωνία
Money And Life
Home Αρθρογραφία Αφιερώματα

Ingbert Brunk: O Γερμανός γλύπτης που εντυπωσιάζει με την τέχνη του μαρμάρου στη Νάξο

Money & Life by Money & Life
28 Μαρτίου 2023
in Αφιερώματα
0 0
0
Ingbert Brunk: O Γερμανός γλύπτης που εντυπωσιάζει με την τέχνη του μαρμάρου στη Νάξο
Share on FacebookShare on Twitter

Είναι Γερμανός, ζει στην Ελλάδα σχεδόν 40 χρόνια, λατρεύει τον Ψαραντώνη, τη Φαραντούρη και την Αρλέτα. Σιγοψιθυρίζει στίχους της Νικολακοπούλου και απολαμβάνει τις ταινίες με τη Βασιλειάδου και τον Αυλωνίτη. Κάθε μέρα, ό,τι αντάρα και να υπάρχει, αισθάνεται ευτυχής που ζει σε αυτόν τον τόπο.

Ο Ingbert Brunk, ένας γλύπτης ερωτευμένος με το ελληνικό τοπίο, τις Κυκλάδες και το ναξιώτικο μάρμαρο, ζει και δουλεύει σχεδόν τέσσερις δεκαετίες στη Νάξο. Τον συναντήσαμε στο εργαστήριό του, ένα αυτόνομο σύμπαν που έχει φτιάξει στην ανατολική πλευρά του νησιού, περιτριγυρισμένο από δεκάδες έργα, όλα φτιαγμένα αποκλειστικά από μάρμαρο του νησιού.

Η κρυσταλλίνα χαρίζει έντονη διαφάνεια στο μάρμαρο

Μιλάει για τη Νάξο και το μάρμαρό της με πάθος. «Με έφερε και με κράτησε εδώ αυτό το σπάνιο υλικό. Βασικό στοιχείο της μοναδικότητας του ναξιώτικου μαρμάρου είναι η μεγάλη κρυσταλλίνα. Αυτό που λεν οι ντόπιοι «χοντρόματο». Η κρυσταλλίνα τού χαρίζει έντονη διαφάνεια και το καθιστά ένα υλικό με εσωτερική ζωντάνια και μοναδική ένταση. Το δεύτερο στοιχείο είναι το χρώμα του. Κοιτάσματα από άλλα πετρώματα εισχωρούν στο μάρμαρο και του προσδίδουν έντονα ζωγραφικά στοιχεία».

Σεργιανάμε ανάμεσα στα έργα του και μας τονίζει ότι «έχει νόημα να δουλεύω με αυτό το υλικό μόνο σε αυτόν τόπο και μόνο κάτω από το κυκλαδίτικο φως. Οι άνθρωποι του νησιού, από την πρώτη στιγμή, μού έδωσαν χώρο, πραγματικά και συμβολικά, ώστε να μπορέσω να δημιουργήσω. Η αρχή για κάθε καλλιτέχνη είναι τόσο δύσκολη που συχνά μπορεί να είναι και απαγορευτική. Είναι εύκολο κάποιος να χαθεί, αν δεν έχει ένα περιθώριο χρόνου, για να διαμορφώσει την ταυτότητά του και να μπορέσει να συναντήσει το κοινό του».

Το ατελιέ του Ingbert Brunk, στον Αζαλά της ανατολικής Νάξου/Photo: Ingbert Brunk

Ήρθε στη Νάξο, πριν 40 χρόνια ως φοιτητής

Είναι άνοιξη. Στο κτήμα του, που κατάφερε παρά τα μανιασμένα μελτέμια να το πρασινίσει, ξεπετάγονται μπουμπούκια από τις αμυγδαλιές και τις ροδιές, ενώ και οι λίγες βερικοκιές παλεύουν να ώστε να είναι παρούσες. Ο Ingbert μάς μιλάει για την πρώτη του επαφή με το νησί: «Ήταν Μάρτης, το νησί ήταν καταπράσινο. Αντίκρισα ένα τοπίο που αγκαλιάζει τον άνθρωπο, που τον κάνει να αισθάνεται κομμάτι του. Περπατώντας στα μονοπάτια, βλέποντας τις πεζούλες, αισθανόμουν κομμάτι ενός μοναδικού σύμπαντος. Ήταν μία πολύ έντονη αίσθηση. Ήμουν στο τελευταίο έτος στη Σχολή Καλών Τεχνών του Βερολίνου και ήρθαμε μία ομάδα φοιτητών, με κάποιους καθηγητές μας. Μείναμε στο Κάστρο, στη Χώρα. Αισθάνθηκα μία μεγάλη χάρη να ζω σε έναν ιστορικό χώρο, έναν χώρο γεμάτο ελληνική και ευρωπαϊκή ιστορία, που με ενέπνευσε καθοριστικά».

Το μεγαλείο ενός σπουδαίου υλικού. Λευκό μάρμαρο Νάξου μ’ ένα κοίτασμα μαύρου αμφιβολίτη/Photo: Ingbert Brunk
Σίδηρος και αμφιβολίτης διαπερνούν το μάρμαρο της Νάξου και δημιουργούν έντονους χρωματισμούς, σ’ ένα έργο γεμάτο κίνηση/Photo: Ingbert Brunk

Στην ομορφιά της Ανατολικής Νάξου, στον Αζαλά

Τα τελευταία 15 χρόνια έχει φύγει από τη Χώρα της Νάξου και έχει φτιάξει το εργαστήριο, το ατελιέ και το σπίτι του, σε μια γωνιά στην ανατολική Νάξο, στον Αζαλά, κυριολεκτικά στη μέση του πουθενά. Με θέα το απέραντο γαλάζιο, τη Δονούσα και την κορυφή της Ικαρίας, που μας έκανε την τιμή να εμφανιστεί μέσα από ένα λευκό συννεφάκι, καθόμαστε στο ατελιέ και ο Ingbert μιλάει για τον τόπο.

«Ο Αζαλάς είναι ένα από τα μέρη που ζούσαν οι αρχαίοι Κυκλαδίτες. Είναι ένα σημείο όπου μπορώ να δημιουργώ και να βιώνω την έννοια της συνέχειας του Κυκλαδικού πολιτισμού, σε ένα τοπίο που παραμένει σχεδόν αναλλοίωτο. Ζω στον Αζαλά τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια και απολαμβάνω κάθε μέρα την αλήθεια και την καθαρότητα που έχει αυτός ο τόπος. Δύσκολα σε αφήνει ασυγκίνητο αυτό το μέρος. Έρχονται επισκέπτες στο ατελιέ, από όλο τον κόσμο και βλέπω πόσο γοητεύονται από το τοπίο».

Ένας μαρμάρινος σταυρός, ύμνος στο υλικό, στο φως και στον τόπο/Photo: Ingbert Brunk
Και η πανταχού παρούσα Σοφία, που αγαπά να ξαπλώνει δίπλα στα γλυπτά του κήπου/Photo: Ingbert Brunk

«Το μάρμαρο δεν είναι τόσο σκληρό υλικό»

Γύρω μας, τα γλυπτά του διαμορφώνουν μια κατάσταση ονειρική. Τον ρωτάμε για τον τρόπο της δουλειάς του και μας εκπλήσσει λέγοντας ότι το μάρμαρο δεν είναι τόσο σκληρό υλικό, δεν είναι από τα πολύ σκληρά πετρώματα. Απαιτεί σαφώς μια τεχνική γνώση και δεξιότητα για να έχεις την ευχέρεια να το δουλεύεις αλλά δεν αποτελεί η σκληρότητά του πρόβλημα.

«Δουλεύω το μάρμαρο με τον τρόπο που το δούλευαν οι αρχαίοι Κυκλαδίτες, απλά χρησιμοποιώ πιο σύγχρονα εργαλεία. Θεωρώ ότι η τέχνη διαμορφώνει μία συνθήκη, που επιτρέπει στον άνθρωπο να μπαίνει σε άλλα ψυχικά και πνευματικά επίπεδα. Αυτή είναι η αφετηρία μου, η οποία γεννάει αυτό το αποτέλεσμα. Δεν λειτουργώ αντίστροφα, να αναμένω δηλαδή ένα αποτέλεσμα, και αυτό να καθορίζει στη στάση μου απέναντι στο υλικό», μάς λέει ενώ κρεμάει ένα από τα διάσημα «φανελάκια» του μπροστά σε ένα από τα παράθυρα του ατελιέ.

Ένα φορεματάκι του Ingbert Brunk, μέσα στο Αρχαιολογικό Μουσείο, στο Σαγκρί Νάξου/Photo: Ingbert Brunk
Το παλιό ατελιέ του γλύπτη, μέσα στο Μοναστήρι των Ουρσουλινών, στο κάστρο της Νάξου/Photo: Ingbert Brunk
Μία μαρμάρινη σπείρα στην αυλή του ατελιέ, με φόντο μια λεμονιά/Photo: Ingbert Brunk

 

Το μάρμαρο ανήκει στο φως

Έργα ανάλαφρα, σχεδόν αέρινα από ένα υλικό που βγαίνει από τα σπλάχνα της γης. Φτερούγες, φύλλα φυτών, σπείρες, μετασχηματίζουν το φως και δημιουργούν πρωτόγνωρες εικόνες. «Το μάρμαρο ανήκει στο φως. Χωρίς το φως δεν υπάρχει. Για μένα το μάρμαρο είναι σαν να έχει γίνει το φως, ύλη», μάς λέει ενώ σουρουπώνει.

Τα εμβητικά “φορεματάκια” ή “χιτώνες”, από τα πιο χαρακτηριστικά και δημοφιλή έργα του καλλιτέχνη/Photo: Ingbert Brunk
Μορφές με έμπνευση από την Κυκλαδική τέχνη/Photo: Ingbert Brunk

 

Αναρωτιόμαστε για την πηγή της έμπνευσής του. Πολύ ξεκάθαρα δηλώνει, «Με εμπνέει το ίδιο το υλικό και το περιβάλλον. Νομίζω ότι ο πυρήνας της έμπνευσής μου είναι ο τρόπος που βλέπω τα πράγματα. Εμπνέομαι από την καθημερινότητα. Από τη μορφή κάθε πράγματος που είναι γύρω μου. Ένα φύλλο, ένα πούπουλο, η καμπύλη ενός ξύλου, μπορεί να γίνουν αφορμή για ένα έργο. Ταυτόχρονα έμπνευση είναι και η ίδια η δουλειά. Όσο πιο πολύ δουλεύω και χάνομαι μέσα στη διαδικασία της δημιουργίας, τόσο γεννιούνται πράγματα».

Μας χαιρετά και επιστρέφει στη δουλειά του, να προλάβει το τελευταίο φως της ημέρας. Μία μεγάλη ατομική έκθεση τον προσεχή Σεπτέμβρη, στην Γενεύη, στον οίκο Sotheby’s, θα ταξιδέψει τη γοητεία του ναξιώτικου μαρμάρου και το φως του κυκλαδικού πολιτισμού σε μια γωνιά της κεντρικής Ευρώπης.

ΠΗΓΗ

Tags: Ingbert Brunk
Previous Post

Ισραήλ: Φρένο στη δικαστική μεταρρύθμιση υπό το φόβο εμφυλίου

Next Post

Θα συνέλθει ποτέ ο Michael Schumacher;

Related Posts

Ανδρέας Παπανδρέου: Από το Πεδίο του Άρεως στην κρίση του Sismik και την «Πρωτοβουλία των Έξι»
Αρθρογραφία

Ανδρέας Παπανδρέου: Από το Πεδίο του Άρεως στην κρίση του Sismik και την «Πρωτοβουλία των Έξι»

23 Ιουνίου 2025
Calvin Klein watches: Mινιμαλισμός και πολυτέλεια σε απολυτή αρμονία
Αφιερώματα

Calvin Klein watches: Mινιμαλισμός και πολυτέλεια σε απολυτή αρμονία

11 Ιουνίου 2025
Η ιστορία των ανδρικών κοσμημάτων
Αφιερώματα

Η ιστορία των ανδρικών κοσμημάτων

7 Ιουνίου 2025
Ανδρικά αρώματα: Κλασικές και σύγχρονες επιλογές
Αφιερώματα

Ανδρικά αρώματα: Κλασικές και σύγχρονες επιλογές

4 Ιουνίου 2025
Αρρενωπότητα: Τι απέγιναν οι άντρες που δεν χρειάζονταν να αποδείξουν τίποτα;
Αρθρογραφία

Αρρενωπότητα: Τι απέγιναν οι άντρες που δεν χρειάζονταν να αποδείξουν τίποτα;

4 Ιουνίου 2025
Patek Philippe: Μια διαχρονική κληρονομιά ωρολογοποιίας και επενδυτικής αξίας
Αφιερώματα

Patek Philippe: Μια διαχρονική κληρονομιά ωρολογοποιίας και επενδυτικής αξίας

29 Μαΐου 2025
Next Post
Θα συνέλθει ποτέ ο Michael Schumacher;

Θα συνέλθει ποτέ ο Michael Schumacher;

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΣΗΜΕΡΑ

ψηφιακό πελατολόγιο

Ξεκινά το ψηφιακό πελατολόγιο – Αντιδρούν έντονα οι επαγγελματίες

5 ώρες ago
επιδόματα

Σήμερα τα επιδόματα Ιουνίου από τον ΟΠΕΚΑ – Πάνω από 617.000 οι δικαιούχοι

1 ημέρα ago
Ηρώ Καριοφύλλη

Θλίψη στον δημοσιογραφικό κόσμο – Πέθανε η Ηρώ Καριοφύλλη

4 ώρες ago
ΟΠΕΔ

ΟΠΕΔ: Πρόταση Αναθεώρησης Άρθρου 24 του Συντάγματος – Αειφορία και Βιώσιμη Ανάπτυξη

20 ώρες ago

ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

  • Gala
  • Αθλητικά
  • Αρθρογραφία
    • Αφιερώματα
  • Αυτοδιοίκηση
    • Περιφέρεια
    • Τοπική Αυτοδιοίκηση
  • Γαστρονομία
    • Οίνος
  • Δικαιοσύνη – ΟΠΕΔ
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
    • Κοινωνία
  • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
  • Κόσμος
  • Οικονομία
    • Real Estate
    • Αγορές
    • Επιχειρείν
  • Περιβάλλον
    • Pet Stories
    • Οικολογία
  • Πολιτική
  • Πολιτισμός
  • Συνεντεύξεις
  • Ταξίδια
    • Προορισμοί
    • Τουρισμός
  • Χωρίς κατηγορία

ΔΕΙΤΕ ΑΝΑ ΘΕΜΑ

AIRBNB Champions League MONEY AND LIFE ΑΑΔΕ ΑΚΙΝΗΤΑ Αθήνα Αθλητικές μεταδόσεις ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΥΠΑ ΕΝΦΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΕΥΡΩΠΗ ΕΦΟΡΙΑ Ελλάδα Επιχειρήσεις ΗΠΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΙΣΡΑΗΛ Ιταλία ΚΑΙΡΟΣ ΚΙΝΑ Καιρός σήμερα Κυριάκος Μητσοτάκης Ντόναλντ Τραμπ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΟΥΚΡΑΝΊΑ Οικονομία ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ ΠΑΣΟΚ ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΡΩΣΙΑ ΣΑΝ ΣΉΜΕΡΑ ΣΕΙΣΜΟΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΣΥΡΙΖΑ ΤΟΥΡΚΙΑ ΤΡΑΜΠ Τέμπη Τουρισμός ΥΓΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ Χρηματιστήριο Αθηνών εορτολόγιο ομογένεια

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

  • 87k Followers

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

έκπτωση φόρου για αναβάθμιση ακινήτων

Παράταση δύο ετών στην έκπτωση φόρου για αναβάθμιση ακινήτων

1 Ιουλίου 2025
Ηρώ Καριοφύλλη

Θλίψη στον δημοσιογραφικό κόσμο – Πέθανε η Ηρώ Καριοφύλλη

1 Ιουλίου 2025
Η ΑΑΔΕ έδωσε στη δημοσιότητα τη λίστα οφειλετών

Η ΑΑΔΕ έδωσε στη δημοσιότητα τη λίστα οφειλετών: Χρέη άνω των 75 δισ. ευρώ από φυσικά και νομικά πρόσωπα

1 Ιουλίου 2025
ψηφιακό πελατολόγιο

Ξεκινά το ψηφιακό πελατολόγιο – Αντιδρούν έντονα οι επαγγελματίες

1 Ιουλίου 2025
Νέο εργασιακό νομοσχέδιο

Νέο εργασιακό νομοσχέδιο: Σαρωτικές αλλαγές στην αγορά εργασίας

1 Ιουλίου 2025
Money And Life

Η νέα πλατφόρμα για την ενημέρωση σας!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ SPORT LIFESTYLE ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Ακολουθήστε μας στα Social Media

Τελευταία Νέα

  • Παράταση δύο ετών στην έκπτωση φόρου για αναβάθμιση ακινήτων
  • Θλίψη στον δημοσιογραφικό κόσμο – Πέθανε η Ηρώ Καριοφύλλη
  • Η ΑΑΔΕ έδωσε στη δημοσιότητα τη λίστα οφειλετών: Χρέη άνω των 75 δισ. ευρώ από φυσικά και νομικά πρόσωπα
  • Ξεκινά το ψηφιακό πελατολόγιο – Αντιδρούν έντονα οι επαγγελματίες

Κατηγορίες

  • Gala
  • Pet Stories
  • Real Estate
  • Αγορές
  • Αθλητικά
  • Αρθρογραφία
  • Αυτοδιοίκηση
  • Αφιερώματα
  • Γαστρονομία
  • Δικαιοσύνη – ΟΠΕΔ
  • Ειδήσεις
  • Ελλάδα
  • Επιστήμη
  • Επιχειρείν
  • Κοινωνία
  • Κόσμος
  • Οικολογία
  • Οικονομία
  • Οίνος
  • Περιβάλλον
  • Περιφέρεια
  • Πολιτική
  • Πολιτισμός
  • Προορισμοί
  • Συνεντεύξεις
  • Ταξίδια
  • Τεχνολογία
  • Τοπική Αυτοδιοίκηση
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Χωρίς κατηγορία
  • Η εταιρεία
  • Όροι Χρήσης
  • Επικοινωνία

Money&Life ©

No Result
View All Result
  • Ειδήσεις
  • Gala
  • Χρήσιμα

Money&Life ©

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Η ιστοσελίδα μας περιέχει cookies για την καλύτερη δυνατή εμπειρία σας. Αν συνεχίζεται την περιήγηση σε αυτήν αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης.